| 23-04-2018 | 09:31
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 1
Cees

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Theorie examen GPL 23 september
TonS
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-08-2017 15:53
Lid

Berichten: 475
Sinds: 08.10.08

De inschrijving voor het theorie examen van 23 september is geopend.
Zie voor verdere info de website van het KEI:
http://www.brevet...
 
Jan de Hulster
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-08-2017 19:25
Lid

Berichten: 1484
Sinds: 03.09.08

Waarom zo vraag ik mij af staat op de KEI website DEZE benaming van het GPL theorie examen vakken:

Tijdschema:

Aanvang Onderdeel Aantal vragen Duur

10.15u 1. Luchtvaartwetgeving 20 35 min.
11.00u 2. Menselijke Prestaties en Beperkingen 16 25 min.
11.35u 3. Meteorologie 20 35 min.
12.30u 4. Communicatie en Navigatie 20 45 min.
13.25u 5. Beginselen, Operations, VP&VP 24 45 min.
14.20u 6. Algemene Kennis van de Constructie 20 35 min.

En op de CIV website DEZE benaming van het GPL examen van de vakken:

- 23 september

Tijdens overleg met ILT is vast komen te staan dat de EASA regelgeving voorschrijft dat het LAPL(S) theorie-examen uit 120 vragen dient te bestaan. Op basis daarvan en op basis van de ervaringen met de theorie-examens in 2016 is er besloten om het aantal examens terug te brengen naar 6 door het clusteren van een aantal vakken als volgt:

1 - Luchtvaartwetgeving, 20 vragen
2 - Menselijke Prestaties en Beperkingen: 16 vragen
3 - Meteorologie: 20 vragen
4 - Navigatie + Communicatie: 20 vragen
5 - Beginselen van het Zweefvliegen + Vliegprestaties + Operationele Procedures: 24 vragen
6 - Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig: 20 vragen
Gewijzigd door Jan de Hulster op 28-08-2017 08:59
 
TonS
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-08-2017 23:10
Lid

Berichten: 475
Sinds: 08.10.08

Jan de Hulster schreef:
Waarom zo vraag ik mij af staat op de KEI website DEZE benaming van het GPL theorie examen vakken:

Tijdschema:

Aanvang Onderdeel Aantal vragen Duur

10.15u 1. Luchtvaartwetgeving 20 35 min.
11.00u 2. Menselijke Prestaties en Beperkingen 16 25 min.
11.35u 3. Meteorologie 20 35 min.
12.30u 4. Communicatie en Navigatie 20 45 min.
13.25u 5. Beginselen, Operations, VP&VP 24 45 min.
14.20u 6. Algemene Kennis van de Constructie 20 35 min.

En op de CIV website DEZE benaming van het GPL examen van de vakken:

- 23 september

Tijdens overleg met ILT is vast komen te staan dat de EASA regelgeving voorschrijft dat het LAPL(S) theorie-examen uit 120 vragen dient te bestaan. Op basis daarvan en op basis van de ervaringen met de theorie-examens in 2016 is er besloten om het aantal examens terug te brengen naar 6 door het clusteren van een aantal vakken als volgt:

1 - Luchtvaartwetgeving, 20 vragen
2 - Menselijke Prestaties en Beperkingen: 16 vragen
3 - Meteorologie: 20 vragen
4 - Navigatie + Communicatie: 20 vragen
5 - Beginselen van het Zweefvliegen + Vliegprestaties + Operationele Procedures: 24 vragen
6 - Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig: 20 vragen


De benaming van de vakken op de website van het CIV is correct afgezien van het feit dat "Vliegprestaties" eigenlijk "Vliegprestaties en Vluchtvoorbereiding" heet.
Zo te zien hebben ze bij het KEI hier en daar wat afkortingen gebruikt die we intern gebruiken en volgens mij begrijpen kandidaten echt wel wat er bedoeld wordt.
Maar ik zal de dames vragen om het op de KEI-website in lijn te brengen met de officiŽle benamingen. Flower
 
TonS
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2017 22:00
Lid

Berichten: 475
Sinds: 08.10.08

Reminder: als je je nog wil inschrijven voor het theorie examen van 23 september heb je nog een paar dagen. Op 10 september sluit de inschrijving.
 
Jan de Hulster
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2017 09:24
Lid

Berichten: 1484
Sinds: 03.09.08

wat zijn de resultaten eigenlijk?
 
Fuchur
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2017 12:53
Superbeheerder

Berichten: 321
Sinds: 26.08.12

Jan de Hulster schreef:
wat zijn de resultaten eigenlijk?


Antwoorden hier

Resultaten zijn aan de kandidaten bekend gemaakt.
CU under the Cu
-------------------------
Frank Schellenberg
GLC Illustrious
-------------------------

Zweefportaal gebruikersvoorwaarden

 
frank.schellenberg.nl
Jan de Hulster
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-10-2017 13:42
Lid

Berichten: 1484
Sinds: 03.09.08

Ik bedoelde meer het slaag percentage voor de vakken...
 
TonS
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-10-2017 20:43
Lid

Berichten: 475
Sinds: 08.10.08

Ik heb de statistieken zo niet bij de hand, maar opvallend was dat Luchtvaartwetgeving en Navigatie/Communicatie deze keer veel beter zijn gemaakt dan de afgelopen keren.
Meteo, Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig en het cluster Beginselen van het Zweefvliegen/Vliegprestaties/Operationele procedures juist duidelijk slechter.
 
Jan de Hulster
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-10-2017 08:50
Lid

Berichten: 1484
Sinds: 03.09.08

TonS schreef:
Ik heb de statistieken zo niet bij de hand, maar opvallend was dat Luchtvaartwetgeving en Navigatie/Communicatie deze keer veel beter zijn gemaakt dan de afgelopen keren.
Meteo, Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig en het cluster Beginselen van het Zweefvliegen/Vliegprestaties/Operationele procedures juist duidelijk slechter.


bedankt.
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.12 seconden