| 23-04-2018 | 21:31
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
acl in de kap
Jan Ritsma
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-12-2017 14:20
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
maar laat ons bij het onderwerp "ACL in de kap " houden Cool


Eh, wat kosten nieuwe batterijen als het zover is? Grin


is lezen moeilijk Jan ? Smile


Nee hoor Frits, voor mij niet, evenmin als het samenstellen van een leesbare posting.
Jij begon dit onderwerp en jij neemt de kans waar om Lange producten aan te prijzen. Je werpt je al jaren op als een kritiekloze promotor. Je vertelt maar de halve waarheid.
Niet iedereen vliegt graag met een ontplofbare brandbare lading rond en de kosten per start zijn natuurlijk vele malen hoger dan je hier met die drie Euro voorspiegelt. Daarom mijn vraag: Wat kost het vervangen van een complete set accu's voor een Antares? Die gaan maar een beperkt aantal ladingen mee en dat niet alleen, maar ook een beperkte tijd na de productie. Bovendien loopt in de loop der tijd de bruikbare lading aanzienlijk terug. Dat je mijn weerwoord probeert af te kappen op forumetiquette die je in eerste aanleg zelf schendt is wat doorzichtig.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 02-12-2017 14:45
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Frits Urselmann
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-12-2017 20:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
maar laat ons bij het onderwerp "ACL in de kap " houden Cool


Eh, wat kosten nieuwe batterijen als het zover is? Grin


is lezen moeilijk Jan ? Smile


Nee hoor Frits, voor mij niet, evenmin als het samenstellen van een leesbare posting.
Jij begon dit onderwerp en jij neemt de kans waar om Lange producten aan te prijzen. Je werpt je al jaren op als een kritiekloze promotor. Je vertelt maar de halve waarheid.
Niet iedereen vliegt graag met een ontplofbare brandbare lading rond en de kosten per start zijn natuurlijk vele malen hoger dan je hier met die drie Euro voorspiegelt. Daarom mijn vraag: Wat kost het vervangen van een complete set accu's voor een Antares? Die gaan maar een beperkt aantal ladingen mee en dat niet alleen, maar ook een beperkte tijd na de productie. Bovendien loopt in de loop der tijd de bruikbare lading aanzienlijk terug. Dat je mijn weerwoord probeert af te kappen op forumetiquette die je in eerste aanleg zelf schendt is wat doorzichtig.


jij kunt blijkbaar bepalen dat ik de halve waarheid vertel ! en als JIJ dat kunt, weet je ook de hele waarheid ! waarom zal k me dan nog druk maken ? Kun jij ons meer vertellen over die ontplofbare batterijenvan Saft ? ik weet daar niets van
je schrijft dat de kosten per start vele malen hoger is !! hoe weet jij dat? als jij al niet weet wat een batteri j kost !



maar zoals we al gewend zijn van jou dat jij je alleen maar bezig kunt houden met stemmingmakerij



dus laten we de discussie stoppen het is totaal zinloos

groetjes en fijne feestdagen
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-12-2017 20:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
maar laat ons bij het onderwerp "ACL in de kap " houden Cool


Eh, wat kosten nieuwe batterijen als het zover is? Grin


is lezen moeilijk Jan ? Smile


Nee hoor Frits, voor mij niet, evenmin als het samenstellen van een leesbare posting.
Jij begon dit onderwerp en jij neemt de kans waar om Lange producten aan te prijzen. Je werpt je al jaren op als een kritiekloze promotor. Je vertelt maar de halve waarheid.
Niet iedereen vliegt graag met een ontplofbare brandbare lading rond en de kosten per start zijn natuurlijk vele malen hoger dan je hier met die drie Euro voorspiegelt. Daarom mijn vraag: Wat kost het vervangen van een complete set accu's voor een Antares? Die gaan maar een beperkt aantal ladingen mee en dat niet alleen, maar ook een beperkte tijd na de productie. Bovendien loopt in de loop der tijd de bruikbare lading aanzienlijk terug. Dat je mijn weerwoord probeert af te kappen op forumetiquette die je in eerste aanleg zelf schendt is wat doorzichtig.


jij kunt blijkbaar bepalen dat ik de halve waarheid vertel ! en als JIJ dat kunt, weet je ook de hele waarheid ! waarom zal k me dan nog druk maken ? Kun jij ons meer vertellen over die ontplofbare batterijenvan Saft ? ik weet daar niets van
je schrijft dat de kosten per start vele malen hoger is !! hoe weet jij dat? als jij al niet weet wat een batteri j kost !



maar zoals we al gewend zijn van jou dat jij je alleen maar bezig kunt houden met stemmingmakerij



dus laten we de discussie stoppen het is totaal zinloos

groetjes en fijne feestdagen


Bla ba bla en laten we de discussie stoppen.

Frits, bij de kosten van een start, moet je niet alleen de kosten van het opladen van de batterijen rekenen, maar ook de afschrijving daarvan. Dus, klets er niet omheen maar geef gewoon op wat de kosten zijn van het vernieuwen van een compleet accupaket. In Amerika bieden ze de accu's aan voor 15000 dollar. Als bijvoorbeeld die accu 5 jaar meegaat en je 40 starts per jaar maakt, betekent dat dat een start 3 Euro, plus 15000/200=75 dollar kost.

Met je gezeur over stemmingmakerij en forum etiquette wek je sterk de indruk dat je de werkelijke kosten van een start met een Antares wil verbloemen.
Geef nou eens antwoord! Wat kost het vervangen van een complete accu voor een Antares?
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Frits Urselmann
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-12-2017 21:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
maar laat ons bij het onderwerp "ACL in de kap " houden Cool


Eh, wat kosten nieuwe batterijen als het zover is? Grin


is lezen moeilijk Jan ? Smile


Nee hoor Frits, voor mij niet, evenmin als het samenstellen van een leesbare posting.
Jij begon dit onderwerp en jij neemt de kans waar om Lange producten aan te prijzen. Je werpt je al jaren op als een kritiekloze promotor. Je vertelt maar de halve waarheid.
Niet iedereen vliegt graag met een ontplofbare brandbare lading rond en de kosten per start zijn natuurlijk vele malen hoger dan je hier met die drie Euro voorspiegelt. Daarom mijn vraag: Wat kost het vervangen van een complete set accu's voor een Antares? Die gaan maar een beperkt aantal ladingen mee en dat niet alleen, maar ook een beperkte tijd na de productie. Bovendien loopt in de loop der tijd de bruikbare lading aanzienlijk terug. Dat je mijn weerwoord probeert af te kappen op forumetiquette die je in eerste aanleg zelf schendt is wat doorzichtig.


jij kunt blijkbaar bepalen dat ik de halve waarheid vertel ! en als JIJ dat kunt, weet je ook de hele waarheid ! waarom zal k me dan nog druk maken ? Kun jij ons meer vertellen over die ontplofbare batterijenvan Saft ? ik weet daar niets van
je schrijft dat de kosten per start vele malen hoger is !! hoe weet jij dat? als jij al niet weet wat een batteri j kost !



maar zoals we al gewend zijn van jou dat jij je alleen maar bezig kunt houden met stemmingmakerij



dus laten we de discussie stoppen het is totaal zinloos

groetjes en fijne feestdagen


Bla ba bla en laten we de discussie stoppen.

Frits, bij de kosten van een start, moet je niet alleen de kosten van het opladen van de batterijen rekenen, maar ook de afschrijving daarvan. Dus, klets er niet omheen maar geef gewoon op wat de kosten zijn van het vernieuwen van een compleet accupaket. In Amerika bieden ze de accu's aan voor 15000 dollar. Als bijvoorbeeld die accu 5 jaar meegaat en je 40 starts per jaar maakt, betekent dat dat een start 3 Euro, plus 15000/200=75 dollar kost.

Met je gezeur over stemmingmakerij en forum etiquette wek je sterk de indruk dat je de werkelijke kosten van een start met een Antares wil verbloemen.
Geef nou eens antwoord! Wat kost het vervangen van een complete accu voor een Antares?


zie je!!!je weet dus wat de accu's kosten ! maar zoals verwacht weet jij niet dat die batterijen 20 jaar meegaan daaruit blijkt wederom dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt ! dus zullen we nu stoppen Jan ??? het is en blijft zinloos met jou over iets zinnigs te babbelen

we hadden het over ACL in de kap weet je nog ?
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2017 05:16
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:

Frits, bij de kosten van een start, moet je niet alleen de kosten van het opladen van de batterijen rekenen, maar ook de afschrijving daarvan. Dus, klets er niet omheen maar geef gewoon op wat de kosten zijn van het vernieuwen van een compleet accupaket. In Amerika bieden ze de accu's aan voor 15000 dollar. Als bijvoorbeeld die accu 5 jaar meegaat en je 40 starts per jaar maakt, betekent dat dat een start 3 Euro, plus 15000/200=75 dollar kost.

Met je gezeur over stemmingmakerij en forum etiquette wek je sterk de indruk dat je de werkelijke kosten van een start met een Antares wil verbloemen.
Geef nou eens antwoord! Wat kost het vervangen van een complete accu voor een Antares?


zie je!!!je weet dus wat de accu's kosten ! maar zoals verwacht weet jij niet dat die batterijen 20 jaar meegaan daaruit blijkt wederom dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt !


Nee Frits, ik weet niet wat die accu's kosten en daarom vraag ik het jou. Die 15000 dollar is een kreet uit de VS. Voordat die accu's hier in je Antares zitten, kan daar makkelijk 50% aan vervoerskosten, BTW, invoerbelasting en inbouwkosten bovenop komen. Denk je nu echt dat de lezers hier zo dom zijn dat ze niet in de gaten hebben dat jij hier angstvallig vermijdt om de juiste data te verstrekken?

Je beweert dat die accu's 20 jaar meegaan. Volgens WIKI is dat 3 tot 5 jaar of 500 cycli. Lange zegt ook angstvallig NIET dat die accu 20 jaar meegaat, maar dat ze het VERWACHTEN. Dat gelooft niemand. De enige manier om je klanten zo iets te laten geloven, is die accu 20 jaar te garanderen! maar dat zal Lange natuurlijk nooit doen.

Maar, zelfs al zou die accu 20 jaar meegaan, dan nog kost een start aan afschrijving van de accu en het laden daarvan tussen de 20 en dertig Euro en geen 3 Euro zoals jij hier de schare voorliegt.

Verder blijft er het veiligheidsrisico. Zoek zelf maar op internet naar veiligheid en Li-Ion accu's.
De onderstaande foto was een Antares
[img]http://images01.kurier.at/131238879-46-70059107/620x340/131.238.880[/img]

Zie: http://www.zweefv...ares#p6758
En
http://www.zweefv...ares#p5627
Als zelfs Boeing die accu's niet alrtijd veilig krijgt, dan is het wat naif omdat van Lange wel te verwachten.

Frits Urselmann schreef:
dus zullen we nu stoppen Jan ??? het is en blijft zinloos met jou over iets zinnigs te babbelen

we hadden het over ACL in de kap weet je nog ?


Ach Frits, jij begint met een startkosten berekening die nergens op slaat en daarna wil je amechtig iedere discussie daarover zo snel mogelijk afkappen. Erg doorzichtig vind je niet?
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Frits Urselmann
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2017 10:19
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
Jan Ritsma schreef:

Frits, bij de kosten van een start, moet je niet alleen de kosten van het opladen van de batterijen rekenen, maar ook de afschrijving daarvan. Dus, klets er niet omheen maar geef gewoon op wat de kosten zijn van het vernieuwen van een compleet accupaket. In Amerika bieden ze de accu's aan voor 15000 dollar. Als bijvoorbeeld die accu 5 jaar meegaat en je 40 starts per jaar maakt, betekent dat dat een start 3 Euro, plus 15000/200=75 dollar kost.

Met je gezeur over stemmingmakerij en forum etiquette wek je sterk de indruk dat je de werkelijke kosten van een start met een Antares wil verbloemen.
Geef nou eens antwoord! Wat kost het vervangen van een complete accu voor een Antares?


zie je!!!je weet dus wat de accu's kosten ! maar zoals verwacht weet jij niet dat die batterijen 20 jaar meegaan daaruit blijkt wederom dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt !


Nee Frits, ik weet niet wat die accu's kosten en daarom vraag ik het jou. Die 15000 dollar is een kreet uit de VS. Voordat die accu's hier in je Antares zitten, kan daar makkelijk 50% aan vervoerskosten, BTW, invoerbelasting en inbouwkosten bovenop komen. Denk je nu echt dat de lezers hier zo dom zijn dat ze niet in de gaten hebben dat jij hier angstvallig vermijdt om de juiste data te verstrekken?

Je beweert dat die accu's 20 jaar meegaan. Volgens WIKI is dat 3 tot 5 jaar of 500 cycli. Lange zegt ook angstvallig NIET dat die accu 20 jaar meegaat, maar dat ze het VERWACHTEN. Dat gelooft niemand. De enige manier om je klanten zo iets te laten geloven, is die accu 20 jaar te garanderen! maar dat zal Lange natuurlijk nooit doen.

Maar, zelfs al zou die accu 20 jaar meegaan, dan nog kost een start aan afschrijving van de accu en het laden daarvan tussen de 20 en dertig Euro en geen 3 Euro zoals jij hier de schare voorliegt.

Verder blijft er het veiligheidsrisico. Zoek zelf maar op internet naar veiligheid en Li-Ion accu's.
De onderstaande foto was een Antares
[img]http://images01.kurier.at/131238879-46-70059107/620x340/131.238.880[/img]

Zie: http://www.zweefv...ares#p6758
En
http://www.zweefv...ares#p5627
Als zelfs Boeing die accu's niet alrtijd veilig krijgt, dan is het wat naif omdat van Lange wel te verwachten.

Frits Urselmann schreef:
dus zullen we nu stoppen Jan ??? het is en blijft zinloos met jou over iets zinnigs te babbelen

we hadden het over ACL in de kap weet je nog ?


Ach Frits, jij begint met een startkosten berekening die nergens op slaat en daarna wil je amechtig iedere discussie daarover zo snel mogelijk afkappen. Erg doorzichtig vind je niet?


Jan ik zie het probleem nu Cool
wikipedia gebruik je als infobron
je gebruikt kreten uit amerika
deskundige geloof je niet
je ziet altijd het slechtste scenario
is dus moeilijk communiceren maar dat blijkt wat mij betreft ook bij eerder postings van jou
Je verwacht van iedereen dat hij antwoord geeft maar zelf doe je het ook niet
schaakmat is voor jou belangrijker dan winnen
ik kan zo nog wel doorgaan..........................
dus nogmaals stop met je loze kreten en laat je eerst goed voorlichten want daar schort behoorlijk aan


einde discussie
Gewijzigd door Frits Urselmann op 03-12-2017 10:55
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2017 11:44
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:

Jan ik zie het probleem nu Cool
wikipedia gebruik je als infobron
je gebruikt kreten uit amerika
deskundige geloof je niet
je ziet altijd het slechtste scenario
is dus moeilijk communiceren maar dat blijkt wat mij betreft ook bij eerder postings van jou
Je verwacht van iedereen dat hij antwoord geeft maar zelf doe je het ook niet
schaakmat is voor jou belangrijker dan winnen
ik kan zo nog wel doorgaan..........................
dus nogmaals stop met je loze kreten en laat je eerst goed voorlichten want daar schort behoorlijk aan


einde discussie


Na deze stompzinnige reactie waarin wederom geen letter informatie over de kosten van een Antares te vinden is, is het inderdaad beter Frits te laten voor wat hij is.
Laat je, als je een Antares overweegt goed voorlichten. Niet door Lange of Frits, maar door echte experts die realistische data geven voor battery life en veiligheid. En, als Lange volhoudt dat een accu twintig jaar meegaat, laat ze dat dan op schrift garanderen, tegen kostenloze vervanging. Laat ze ook een prijs vastleggen voor vervanging van de complete accu buiten de garantieperiode, dan kan je precies nagaan wat de kist je per start aan accu en stroom gaat kosten. Willen ze dat niet, houdt dan rekening met een mogelijk kostenplaatje per start van tussen de 100 en 500 Euro of hoger.Shock
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Sieb
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2017 14:48
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

Ach, over 20 jaar mag er helemaal niet meer met verbrandingsmotoren worden gevlogen in de recreatieve luchtvaart. Heeft iedereen een FES of ingebouwde electromotor en is de batterijtechniek zover ontwikkeld dat om de problemen van vandaag hartelijk wordt gelachen.

http://www.visual...ialWarfare
 
www.acvz.nl
venberg
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2017 18:12
Lid

Berichten: 109
Sinds: 24.01.09

Alsdan is mijn ASK-14 met pensioen c.q. 65 jaar...
 
Frits Urselmann
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2017 12:51
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Sieb schreef:
Ach, over 20 jaar mag er helemaal niet meer met verbrandingsmotoren worden gevlogen in de recreatieve luchtvaart. Heeft iedereen een FES of ingebouwde electromotor en is de batterijtechniek zover ontwikkeld dat om de problemen van vandaag hartelijk wordt gelachen.

http://www.visual...ialWarfare


Zo is het Sieb
Maar eerst moet er groep mensen (meestal laag opgeleid) zulke projecten eerst de grond in boren wat eigenlijk een herhaling is, als je bijvoorbeeld de geschiedenis nagaat van de eerste stoomtrein die hier in Nederland door de polders ging! die locomotief de Arend dacht ik, werd vervloekt want hij ging sneller dan een paard !!

Lange heeft zo iets dergelijks ook over zich heen moeten laten gaan, maar heeft uiteindelijk wel geschiedenis geschreven met de Antares die helemaal vanaf de grond opnieuw ontwikkeld is tot een produktierijp product daar kun je alleen maar respect voor hebben
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Sieb
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2017 13:11
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

Heeft weinig te maken met soorten opleiding maar alles met menselijke angst voor vernieuwing en verandering. Vasthouden aan het verleden en nu is stilstaan terwijl de meeste mensen dat wel zo veilig vinden. De luchtvaart is een schoolvoorbeeld van try and error en daarom ook vinden de meeste mensen het doodeng en gevaarlijk terwijl het de meest veilige en vooruitstrevende sector is..
 
www.acvz.nl
Zweefduiker
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2017 20:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 41
Sinds: 01.09.08

Off topic:
Persoonlijk vind ik het lef hebben van een kleine firma als Lange aviation dat ze iig een ander concept proberen.

Of ik zelf zodanig overtuigd ben dat ik zelf een Antares zou aanschaffen, is een andere discussie. Heb zelf een andere keuze gemaakt en die word ook door vele in twijfel getrokken, wat me eerlijk gezegd niet boeit want IK ben er tevreden mee...


on topic:
Maar ALS t Antares project mislukt heb je iig wel genoeg accucapaciteit om die acl onder de kap van stroom te voorzien en heeft Frits absoluut de beste keuze gemaakt Wink
_________________
Philip van de Donk
LSV Rodenkirchen

I must go back to the sky again, To the world of air smooth and soft. And all I ask is a sleek ship and a thermal to take her aloft.
 
Sieb
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2017 22:06
Lid

Berichten: 503
Sinds: 28.11.08

Gewoon kijken!

https://www.vpro....iers.html#

En vergeet niet de bijlagen ook te lezen.
 
www.acvz.nl
AlexH
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 00:26
Lid

Berichten: 2
Sinds: 02.08.15

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan ik zie het probleem nu Cool
wikipedia gebruik je als infobron
je gebruikt kreten uit amerika
deskundige geloof je niet
je ziet altijd het slechtste scenario
is dus moeilijk communiceren maar dat blijkt wat mij betreft ook bij eerder postings van jou
Je verwacht van iedereen dat hij antwoord geeft maar zelf doe je het ook niet
schaakmat is voor jou belangrijker dan winnen
ik kan zo nog wel doorgaan..........................
dus nogmaals stop met je loze kreten en laat je eerst goed voorlichten want daar schort behoorlijk aan


einde discussie


Na deze stompzinnige reactie waarin wederom geen letter informatie over de kosten van een Antares te vinden is, is het inderdaad beter Frits te laten voor wat hij is.
Laat je, als je een Antares overweegt goed voorlichten. Niet door Lange of Frits, maar door echte experts die realistische data geven voor battery life en veiligheid. En, als Lange volhoudt dat een accu twintig jaar meegaat, laat ze dat dan op schrift garanderen, tegen kostenloze vervanging. Laat ze ook een prijs vastleggen voor vervanging van de complete accu buiten de garantieperiode, dan kan je precies nagaan wat de kist je per start aan accu en stroom gaat kosten. Willen ze dat niet, houdt dan rekening met een mogelijk kostenplaatje per start van tussen de 100 en 500 Euro of hoger.Shock



Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)

Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.

Vervanging van FES accu’s is ruim 7000 Euro ex BTW.
Huidige verwachting is dat deze “Superior LIPO” accu’s minstens 10 jaar meegaan.

Hopelijk zijn de vervangende accus voor Antares en FES voordeliger, veel hogere capaciteit en veiliger.

Elektrisch vliegen is in de meeste gevallen nu nog steeds duurder dan vliegen met verbrandingsmotor.

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.
 
Jan Ritsma
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 07:18
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

AlexH schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan ik zie het probleem nu Cool
wikipedia gebruik je als infobron
je gebruikt kreten uit amerika
deskundige geloof je niet
je ziet altijd het slechtste scenario
is dus moeilijk communiceren maar dat blijkt wat mij betreft ook bij eerder postings van jou
Je verwacht van iedereen dat hij antwoord geeft maar zelf doe je het ook niet
schaakmat is voor jou belangrijker dan winnen
ik kan zo nog wel doorgaan..........................
dus nogmaals stop met je loze kreten en laat je eerst goed voorlichten want daar schort behoorlijk aan


einde discussie


Na deze stompzinnige reactie waarin wederom geen letter informatie over de kosten van een Antares te vinden is, is het inderdaad beter Frits te laten voor wat hij is.
Laat je, als je een Antares overweegt goed voorlichten. Niet door Lange of Frits, maar door echte experts die realistische data geven voor battery life en veiligheid. En, als Lange volhoudt dat een accu twintig jaar meegaat, laat ze dat dan op schrift garanderen, tegen kostenloze vervanging. Laat ze ook een prijs vastleggen voor vervanging van de complete accu buiten de garantieperiode, dan kan je precies nagaan wat de kist je per start aan accu en stroom gaat kosten. Willen ze dat niet, houdt dan rekening met een mogelijk kostenplaatje per start van tussen de 100 en 500 Euro of hoger.Shock



Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)


Waar heb je die gegevens gevonden?
Even aannemende dat deze prijs klopt en de accu zoals de fabriek van Lange beweert inderdaad 20 jaar meegaat, dan is de afschrijving op de accu per jaar 1500,- Euro inclusief BTW. Maak je 40 starts per jaar dan kom je op 40 Euro per start incl. stroomkosten en maak je 20 starts per jaar dan ben je 77 euro kwijt.

AlexH schreef:
Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries


Inderdaad. Vooral de temperatuur is belangrijk. De Antares is niet geschikt om mee te nemen naar Afrika. Het is niet onmogelijk dat je dan na een jaar al aan een nieuwe accu toe bent.

AlexH schreef:
De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.


Gissen is makkelijk. Je kan geluk of pech hebben. Maar wie loopt het risico? Op de website van Lange, heb ik geen prijzen kunnen vinden. Op de website van SAFT kan ik bij de accu-specificaties niets vinden over levensduur en prijs.
Misschien staan die gegevens wel ergens, maar niet echt in het oog springend en dat is een understatement. Als ik als fabrikant een product had dat 2 tot vier maal langer mee gaat dan dat van de concurrentie, dan zou dat op mijn website van de daken geschreeuwd worden. Maar, hier, niets van dat alles... Dat heeft natuurlijk een reden.
Nogmaals, als de fabrikant iets beweert dat hij zelf gelooft, dan zal het geen enkel probleem zijn om garantie te bedingen.

AlexH schreef:

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.


Zeer zeker. Voorlopig zie ik de elektromotor ook als de toekomst, maar nog niet als het heden. Het is naar mijn mening nu nog te duur. Bovendien is bij een kraak, de kans groot op een explosie met aansluitend een felle brand. Daar zeggen Lange en SAFT niets over. Lange praat liever over een veiligheidscockpit met verstevigingen en een nose cone die veel energie opneemt. Daar schiet je niet veel mee op als je in een fractie van de volgende seconde in zwarte piet verandert. Eh ook een gevoelig onderwerp
Gewijzigd door Jan Ritsma op 05-12-2017 11:32
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Frits Urselmann
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 09:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)

Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.

Vervanging van FES accu’s is ruim 7000 Euro ex BTW.
Huidige verwachting is dat deze “Superior LIPO” accu’s minstens 10 jaar meegaan.

Hopelijk zijn de vervangende accus voor Antares en FES voordeliger, veel hogere capaciteit en veiliger.

Elektrisch vliegen is in de meeste gevallen nu nog steeds duurder dan vliegen met verbrandingsmotor.

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.
==================================================================
Het is niet handig om een oude prijs te noemen voor die batterijen! de prijs hangt af van o.a. de dollar en hoeveelheid inkoop etc. wat ik wel weet dat ze op dit moment lager in prijs zijn dan 8 jaar geleden toen wij de Antares kochten,
Om de Antares te vergelijken met een verbrandigsmotor vind ik een beetje ongelukkig! tenslotte vergelijk je een Tesla ook niet met een lelijk eendje

Er is tot op heden nog geen accu vervangen die öud"is geworden we hebben er daarom ook geen ervaring en daardoor kan ik niets over zeggen wellicht over een jaar of 15 wel.
Lange krijgt elk jaar info van verschillende eigenaren over de conditie van hun batterijen er is nauwelijks verschil gevonden tussen de eerste batterijen en de nieuwe, uiteraard allemaal volgens voorschrift onderhouden en gebruikt dat is wel belangrijk bij een Antares
We hebben nu ruim 1000 uur tevreden gevlogen met de Antares de motor heeft net 32 uur
Gewijzigd door Frits Urselmann op 05-12-2017 09:55
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Jan Ritsma
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 11:27
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1549
Sinds: 09.09.08

Frits Urselmann schreef:
AlexH schreef:
Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)

Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.

Vervanging van FES accu’s is ruim 7000 Euro ex BTW.
Huidige verwachting is dat deze “Superior LIPO” accu’s minstens 10 jaar meegaan.

Hopelijk zijn de vervangende accus voor Antares en FES voordeliger, veel hogere capaciteit en veiliger.

Elektrisch vliegen is in de meeste gevallen nu nog steeds duurder dan vliegen met verbrandingsmotor.

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.


Er is tot op heden nog geen accu vervangen die "öud"is geworden. We hebben er daarom ook geen ervaring mee en daardoor kan ik er niets over zeggen, wellicht over een jaar of 15 wel.


Ik heb de bovenstaande tekst wat in het rood aangevuld, zodat er Nederlands staat en tevens de tags weer aangebracht zodat het een overzichtelijke forumposting wordt.
Waarschijnlijk probeerde Frits te laten zien wat hij met die "laag opgeleiden" bedoelt in een eerdere posting van zijn hand.

Frits Urselmann schreef:
Het is niet handig om een oude prijs te noemen voor die batterijen! de prijs hangt af van o.a. de dollar en hoeveelheid inkoop etc..


Het is nog veel minder handig om iemand die je al drie keer heeft gevraagd wat die prijs nu is, een spreekwoordelijke bak modder over zijn hoofd te kieperen, om vervolgens, als iemand anders dan een prijs noemt, die "onhandigheid" te verwijten. Hilarious

Frits Urselmann schreef:
Wat ik wel weet dat ze op dit moment lager in prijs zijn dan 8 jaar geleden toen wij de Antares kochten,


De vraag is hoe Frits dat kan weten als hij niet in staat is om de huidige en de toenmalige prijs te noemen.

Frits Urselmann schreef:
Lange krijgt elk jaar info van verschillende eigenaren over de conditie van hun batterijen er is nauwelijks verschil gevonden tussen de eerste batterijen en de nieuwe, uiteraard allemaal volgens voorschrift onderhouden en gebruikt dat is wel belangrijk bij een Antares


Frits weet kennelijk heel veel, vooral vage kreten.
Hoe is de aanvangscapaciteit gemeten? Hoe groot was die? Wat is de huidige capaciteit? Hoe groot is die? Wat is de verstreken tijd? Zonder deze gegevens zegt Frits zijn verhaal niets.

Frits Urselmann schreef:
We hebben nu ruim 1000 uur tevreden gevlogen met de Antares de motor heeft net 32 uur

Dit zegt ook niets, zonder een verstreken tijd en een capaciteitsverschil.
Jan Ritsma

 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
AlexH
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 12:10
Lid

Berichten: 2
Sinds: 02.08.15

Jan Ritsma schreef:

Waar heb je die gegevens gevonden?



Gevraagd aan Lange zelf. Is idd oude prijs uit 2015.

Jan Ritsma schreef:

Inderdaad. Vooral de temperatuur is belangrijk. De Antares is niet geschikt om mee te nemen naar Afrika. het is niet onmogelijk dat je dan na een jaar al aan een nieuwe accu toe bent.




Ik begrijp dat www.rent-a-glider... juist een Antares (en Arcus E) naar Namibie neemt omdat de betrouwbaarheid hoger is. Dit jaar begrijp ik dat ze een extra Antares 23e hebben meegenomen. Als er problemen zouden zijn met de accu's bij hoge temperaturen dan zouden ze niet nog een extra 23e hebben meegenomen voor commercieel gebruik.

Jan Ritsma schreef:

Bovendien is bij een kraak, de kans groot op een explosie met aansluitend een felle brand.



Alleen bij een kraak die dodelijk zou zijn geweest ongeacht wat voor motor er aanboord zou zijn geweest zijn batterijen in de brand gegaan.

Ik ben alleen bekend met twee dodelijke ongelukken van vliegtuigen met Lange systeem aan boord.

https://aviation-...?id=149104

https://aviation-...?id=158636

Ik begrijp dat de Arcus E tegen een rots in de bergen is aangevlogen.
De afloop van beide dodelijke ongelukken waren niet anders geweest als geen Saft accu's aan boord waren geweest.

Bij een andere kraak zoals bijvoorbeeld een grondzwaai, geen problemen met de accu's:

https://www.sust...._Art46.pdf

Mijn indruk van Lange systeem is dat het een zeer betrouwbaar systeem is. Ik hoop dat mede dankzij de electro zwevers de veiligheid van het zweefvliegen in de toekomst beter wordt.

De meeste klanten van de recent gebouwde modellen met optie om FES te installeren hebben de electrische FES versie gekozen.

http://www.rcawse...hph304.htm

http://www.rcawse...iscus4.htm
 
Frits Urselmann
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 13:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 512
Sinds: 04.09.08

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
AlexH schreef:
Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)

Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.

Vervanging van FES accu’s is ruim 7000 Euro ex BTW.
Huidige verwachting is dat deze “Superior LIPO” accu’s minstens 10 jaar meegaan.

Hopelijk zijn de vervangende accus voor Antares en FES voordeliger, veel hogere capaciteit en veiliger.

Elektrisch vliegen is in de meeste gevallen nu nog steeds duurder dan vliegen met verbrandingsmotor.

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.


Er is tot op heden nog geen accu vervangen die "öud"is geworden. We hebben er daarom ook geen ervaring mee en daardoor kan ik er niets over zeggen, wellicht over een jaar of 15 wel.


Ik heb de bovenstaande tekst wat in het rood aangevuld, zodat er Nederlands staat en tevens de tags weer aangebracht zodat het een overzichtelijke forumposting wordt.
Waarschijnlijk probeerde Frits te laten zien wat hij met die "laag opgeleiden" bedoelt in een eerdere posting van zijn hand.

Frits Urselmann schreef:
Het is niet handig om een oude prijs te noemen voor die batterijen! de prijs hangt af van o.a. de dollar en hoeveelheid inkoop etc..


Het is nog veel minder handig om iemand die je al drie keer heeft gevraagd wat die prijs nu is, een spreekwoordelijke bak modder over zijn hoofd te kieperen, om vervolgens, als iemand anders dan een prijs noemt, die "onhandigheid" te verwijten. Hilarious

Frits Urselmann schreef:
Wat ik wel weet dat ze op dit moment lager in prijs zijn dan 8 jaar geleden toen wij de Antares kochten,


De vraag is hoe Frits dat kan weten als hij niet in staat is om de huidige en de toenmalige prijs te noemen.

Frits Urselmann schreef:
Lange krijgt elk jaar info van verschillende eigenaren over de conditie van hun batterijen er is nauwelijks verschil gevonden tussen de eerste batterijen en de nieuwe, uiteraard allemaal volgens voorschrift onderhouden en gebruikt dat is wel belangrijk bij een Antares


Frits weet kennelijk heel veel, vooral vage kreten.
Hoe is de aanvangscapaciteit gemeten? Hoe groot was die? Wat is de huidige capaciteit? Hoe groot is die? Wat is de verstreken tijd? Zonder deze gegevens zegt Frits zijn verhaal niets.

Frits Urselmann schreef:
We hebben nu ruim 1000 uur tevreden gevlogen met de Antares de motor heeft net 32 uur

Dit zegt ook niets, zonder een verstreken tijd en een capaciteitsverschil.



ja het begint erg persoonlijk te worden Jan Cool ClapClap
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub

geen Facebook meer!!! bellen en sms-en mag altijd

http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
moderator-fs
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-12-2017 13:24
Superbeheerder

Berichten: 12
Sinds: 21.03.16

Jan en Frits hebben eem PBtje. Tot een antwoord van beide doe ik dit draadje even op slot. Frown
--
Frank Schellenberg
Moderator Zweefportaal
Contact

Gebruikersvoorwaarden Zweefportaal.nl
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.33 seconden