| 23-05-2018 | 15:08
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 4

· Leden online: 1
Jan de Hulster

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Studiehulp voor theorie-examen
TonS
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-01-2018 15:08
Lid

Sinds: 08.10.08

Voor degenen die zich aan het voorbereiden zijn voor het theorie-examen (of voor anderen die hun theoretische kennis nog eens een keer willen testen Wink ).

Op zweefvliegopleiding.nl zijn zogenaamde studiehulpen gepubliceerd. Een studiehulp bestaat uit een lijst met vragen en opdrachten waarmee je je kennisniveau kunt testen en die tevens een idee geven welke kennis er van je verwacht wordt.
Ze zijn te vinden bij elk van de theorievakken via http://zweefvlieg...ot-licence, zowel op de webiste als downloadbare pdf's.

Op dit moment zijn ze beschikbaar voor 5 van de 9 vakken. Of ze voor de overige vakken nog voor het komende examen beschikbaar komen is nog niet zeker.
Gewijzigd door TonS op 19-01-2018 15:30

Jan Ritsma
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-01-2018 06:58

Lid

Sinds: 09.09.08

Jammer dat dat de samenstellers van deze mededelingen telkens weer demonstreren van toeten noch blazen te weten.
Opmerking: Deze bevoegdheden bergvliegen en wolkenvliegen werden in Nederland ook nooit verstrekt.

In de tijd dat de zweefvliegbewijzen nog door de RLD werden uitgereikt, heb ik zeker 15 jaar lang een aantekening "wolkenvliegen" in mijn zweefvliegbewijs gehad.
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
TonS
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-01-2018 10:44
Lid

Ik neem aan dat je die opmerking ergens op de website van Dirk hebt gevonden. Die zit volgens mij niet op dit forum.
Ik verwijs je naar onderstaande opmerking die op zijn website staat.

Colofon
Deze homepage is een privť-initiatief. De boeken en verhalen die hier staan, zijn geschreven om het zweefvliegen te promoten. Voor publicatie in een blad, of overname op een website of i.d. dient vooraf schriftelijke toestemming gevraagd te worden.
Mocht je na het lezen een tip, verbetering of reactie willen geven, dan wordt dat zeer op prijs gesteld.

© Dirk Corporaal, Stiens
email: info@zweefvliegopleiding.nl

Jan Ritsma
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-01-2018 12:45

Lid

Sinds: 09.09.08

TonS schreef:
Ik neem aan dat je die opmerking ergens op de website van Dirk hebt gevonden. Die zit volgens mij niet op dit forum.
Ik verwijs je naar onderstaande opmerking die op zijn website staat.

Colofon
Deze homepage is een privť-initiatief. De boeken en verhalen die hier staan, zijn geschreven om het zweefvliegen te promoten. Voor publicatie in een blad, of overname op een website of i.d. dient vooraf schriftelijke toestemming gevraagd te worden.
Mocht je na het lezen een tip, verbetering of reactie willen geven, dan wordt dat zeer op prijs gesteld.

© Dirk Corporaal, Stiens
email: info@zweefvliegopleiding.nl

Ik heb slechts de door jou opgegeven link aangeklikt en daar deze info gevonden.
Als die website grove fouten bevat, is het wellicht beter om een directe link naar de betreffende info te geven.

Als Dirk niet de moeite neemt om diverse fora te bezoeken en zo op de hoogte te blijven is dat zijn keus en zijn probleem.
Jan Ritsma

http://home.planet.nl/~ritsm076/
Dinant
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-01-2018 23:08
Lid

Sinds: 07.03.09

Mogelijk leest Dirk toch dit forum, want ik zie nu staan:
"Opmerking: De bevoegdheid bergvliegen werd in Nederland nooit verstrekt. De aantekening bergvliegen geldt voor het landen op bepaalde steile berghellingen. Wie in de bergen wil vliegen en gewoon vanaf Aosta of bijvoorbeeld Sisteron wil gaan vliegen kan dat gewoon blijven doen. De bevoegdheid wolkenvliegen wordt al jaren niet meer verstrekt."

Lijkt me dus opgelost?

Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-01-2018 00:39
Lid

Sinds: 03.09.08

Ik had Dirk corporaal al eind december 2017 over zijn omissie over het wolken vliegen gewezen
Dus het is jammer dat hij dat zo laat heeft gecorrigeerd.

Jan ritsma had dus gelijkzet zijn opmerking

Jandehulster
Gewijzigd door Jan de Hulster op 26-01-2018 00:41

dirk corporaal
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-01-2018 09:12

Lid

Sinds: 01.09.08

Goedemorgen Jan en Jan,

Ik had in september het stukje over wolkenvliegen al gecorrigeerd. Alleen blijkt nu dat het op twee plaatsen vermeld stond. Die laatste heb ik nu gecorrigeerd.
Ik probeer alle correcties die ik krijg zo snel mogelijk te verwerken.

Momenteel heb ik net een nieuwe versie van Luchtvaartwetgeving geschreven. Correcties zijn welkom.

Mvg,

Dirk Corporaal

www.zweefvliegopleiding.nl
Jan de Hulster
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-01-2018 20:51
Lid

Sinds: 03.09.08

Opgelost en verklaard

TonS
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 26-01-2018 21:32
Lid

dirk corporaal schreef:
Goedemorgen Jan en Jan,

Ik had in september het stukje over wolkenvliegen al gecorrigeerd. Alleen blijkt nu dat het op twee plaatsen vermeld stond. Die laatste heb ik nu gecorrigeerd.
Ik probeer alle correcties die ik krijg zo snel mogelijk te verwerken.

Momenteel heb ik net een nieuwe versie van Luchtvaartwetgeving geschreven. Correcties zijn welkom.

Mvg,

Dirk Corporaal

Hoi Dirk,
Je zit dus inderdaad op dit forum... :-)
Good job van die nieuwe versie over LW. Zet er netjes uit, Maar ik geef wel toe dat ik geen expert en op het gebied van LW.

En even om misverstanden te voorkomen richting kandidaten. Het dictaat Luchtvaartwetgeving dat gebruikt wordt om vragen uit te stellen is het officiŽle dictaat waarnaar verwezen wordt op de CIV-site. Dat staat ook vermeld op de site van Dirk als "CIV-versie 15-12-2016".

Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.13 seconden