| 24-05-2018 | 05:48
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,156
· Nieuwste lid: veldhuizen
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
snelheidrecord
Frits Urselmann
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 06:10
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 514
Sinds: 04.09.08

een interessant vluchtje !

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=1104961
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub


http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Bier
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 07:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 629
Sinds: 01.09.08

Die heeft een leukere dag had dan de meesten van ons. Overigens zat ie wel een paar keer krap. Onder de 3000 meter, dan ben je toch blij met je bromtol Wink
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Jan Ritsma
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 08:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1553
Sinds: 09.09.08

En jij dacht dat je op 2000 meter in een gebied met 5 meter stijgen en of dalen nog iets merkt van "die bromtol"??
 
http://home.planet.nl/~ritsm076/
Jan van Maarseveen
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 08:10
Lid

Berichten: 262
Sinds: 02.09.08

Baas boven baas (en dalen ertussen van bijna 10 m/s, doodeng): http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=1105018 (dank aan MarkL die de ACvZ'ers attendeerde op deze vlucht op het lokale forum)
 
fixalot
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 09:01
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 222
Sinds: 11.03.09

Hij vliegt ook wel heel erg (te) hard met de Nimbus. levensgevaarlijk. maar wat een vlucht
 
www.zvcvolkel.nl
robertdemuynck
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 09:02
Lid

Berichten: 92
Sinds: 01.09.08

De Nimbus van Klaus heeft een verhoogde VNE tbv golfvliegen.
(er was ooit een artikel hierover op de SH website na eerdere beschuldigingen van snelheidsovertredingen)
Gewijzigd door robertdemuynck op 03-12-2009 11:08
Robert de Muynck
ACS, CLR
 
www.aeroclubsalland.nl
fixalot
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 09:14
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 222
Sinds: 11.03.09

azo.
 
www.zvcvolkel.nl
Bier
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 10:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 629
Sinds: 01.09.08

Weten jullie dat je een link ook klikbaar kan maken:

http://www.online...Id=1105018

http://www.online...Id=1104961
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Frits Urselmann
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 16:54
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 514
Sinds: 04.09.08

fixalot schreef:
Hij vliegt ook wel heel erg (te) hard met de Nimbus. levensgevaarlijk. maar wat een vlucht



lijkt mij een Antares 20 E!
enjoy the ultimate elektroshock ......fly Antares
Life before 50 is only a warming up
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub


http://www.lange-...


vezc.aero
 
http://www.lange-aviation.com/
Bier
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 16:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 629
Sinds: 01.09.08

Frits Urselmann schreef:
fixalot schreef:
Hij vliegt ook wel heel erg (te) hard met de Nimbus. levensgevaarlijk. maar wat een vlucht



lijkt mij een Antares 20 E!

Fixalot refereert aan de Ubervlucht van de vliegende halfgod Klaus Ohlmann. Vanwege zijn goddelijke status mag die harder dan 300 met zijn Vimbus.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
fixalot
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 17:03
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 222
Sinds: 11.03.09

idd Bier ! 354 Kmh! das wel hiel hard !
 
www.zvcvolkel.nl
JonasDeRese
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 17:37
Lid

Berichten: 3
Sinds: 03.09.08

Het blog van John Williams...

http://scottishgl....com/blog/
 
Bier
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 17:53
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 629
Sinds: 01.09.08

fixalot schreef:
idd Bier ! 354 Kmh! das wel hiel hard !

In dunne lucht en met rugwind is een dergelijke grondsnelheid goed mogelijk zonder de Vmax op de IAS te overschrijden, vraag maar aan Ruud. Als je toch harder mag is dat mooi meegenomen.
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
dick kemp
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 20:07
Lid

Berichten: 297
Sinds: 02.09.08

Als je af en toe naar links of rechts kijkt dan kan je zien of je niet te hard gaat.

 
Ruud Holswilder
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 21:37
Lid

Berichten: 1218
Sinds: 03.09.08

Een simpele vuistregel voor de berekening van de TAS is 2% toename van de IAS per 1000 voet.
In het flight manual en in de cockpit behoort er een tabel te zitten met de VNE in IAS en de bijbehorende hoogte.

Hier is er een voor de DDT.
www.xs4all.nl/~holswild/VNE-IAS-ALT.png

Ondanks de maximale IAS van 205 Km/h op 6000 meter kan je door de hoge TAS en de stevige meewindcomponent een hoge grondsnelheid behalen zoals tijdens deze vlucht
www.xs4all.nl/~holswild/highgroundspeed.png
 
arjanvd
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 22:33
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 299
Sinds: 03.09.08

www.xs4all.nl/~arjanvd/flutterfigure.gif



Zie "Fundamentals of Sailplane design, Fred Thomas"
Gewijzigd door arjanvd op 03-12-2009 22:34
Arjan van Dijk
Venlo Eindhoven ZweefvliegClub
 
dingetje
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-12-2009 22:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 422
Sinds: 01.09.08

Weten jullie dat je een link ook klikbaar kan maken


Ik zeg één woord: linkification Cool
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
Mijn Zweefvliegfoto's
coppermine.dingetje.hopto.org/albums/userpics/10001/thumb_P1010297.JPG
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
dutchliar
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2009 06:44
Lid

Berichten: 69
Sinds: 13.09.08

Back on topic:

Ik vond deze van UberKlaus anders ook wel aaridg:

http://www.online...1040423296

Eerst een uur of 6 (en waarschijnlijk een 700km of zo) "ruim lokaal" rondzoeken, dan de motor starten en vervolgens nog effe ruim 1220 km af raffelen. Je moet er maar lol in hebben.....Smile
 
fixalot
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-12-2009 09:47
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 222
Sinds: 11.03.09


http://www.ultral...Design.pdf

Prima boek Arjan en nog bedankt voor de tip!

 
www.zvcvolkel.nl
Bert de Wijs
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-12-2009 23:15
Lid

Berichten: 50
Sinds: 02.09.08

Deze kist Nimbus4 van Klaus mag naarmate hij hoger vliegt, steeds meer oversnelheid hebben. Goeie stunt van S-H. Is een heel dure certificering. Voornamelijk het rekenwerk is peperduur. Met andere woorden. op onze NL hoogtes mag hij nauwelijks sneller. Op Argentijnse hoogtes juist wel. Er zijn een paar van die kisten gebouwd. Ik meen dat dat oploopt tot 60Km/u extra. (groundspeed) bij 8-10.000m. Mooi meegenomen. Ik heb in Argentinie met Klaus in die kist gevlogen.

Wij hadden trouwens vandaag bezoek van S-H man Bernd Weber. Samen met Guy Bechtold, vanuit Bitterwasser. Regenweer. Brrr. 29 graden Celsius.

Bert
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.26 seconden