| 29-03-2024 | 13:29
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 7

· Leden online: 1
kloppertjes

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Vliegen in de VS
Halmar
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 14:44
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Hallo allemaal,

Als alles volgens planning verloop ga ik in Januari naar de VS voor mijn opleiding. Het lijkt mij leuk om daar ook te kunnen zweefvliegen. Zijn er mensen met ervaring, is mijn brevet daar ook geldig? Of moet ik ergens (waar) iets van geleikstelling aanvragen?

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
Bier
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 15:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebuiken als kennis die je niet hebt wel te gebruiken.


Valt jouw kennis van grammatica & spelling in de eerste of de tweede categorie?




PS veel vliegplezier in de VS Wink
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Halmar
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 16:18
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Die spelling valt in de tweede categorie, ik hoop dat de strekking van het verhaal wel duidelijk is?

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
Bier
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 16:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 654
Sinds: 01.09.08

Sorry, ik kon het niet laten...


Heb je trouwens al op de website van de SSA gekeken?

http://www.ssa.or...npilot.asp
-------------------------
Martin Bierhuizen
Aeroclub Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
-------------------------

Schleigah!
 
www.aeroclubsalland.nl
Halmar
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 17:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Dat is zeker een nuttige site, bedankt!

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
dingetje
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 17:53
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 516
Sinds: 01.09.08

Ik heb een paar jaar geleden in de joenaited steets ook zweefgevlogen bij de Fault Line Flyers op mijn Nederlandse GPL, maar dat was nog vóór 9/11 Sad.

Ik heb toen met mijn NL GPL een gelijkstelling gekregen via de FAA (ging nog bijna mis omdat de datum er toen nog alleen in NL formaat op stond, dus dd/mm/yy en ze dachten dat het verlopen was Frown). Je krijgt dan een documentje dat je bij je NL vliegpapieren dient te bewaren en uiteraard 'op de man' dient te hebben als je gaat vliegen. Reken wel op enige doorloop tijd, ook in Amerika draaien de ambtelijke molens langzaam!

In de US hebben ze ook ieder jaar een opfrissertje in de vorm van 'ground school'. Daarbij wordt je door een club instructeur even gepolst omtrent je kennis van de voorschriften, kaartlezen e.d. Ik weet niet precies of dat iets landelijks is of alleen bij die club waar ik bij vloog, maar daarvoor heb ik dus nog wel een lijvig FAA handboek aan moeten schaffen en doorworstelen (niet alles is 100% het zelfde als in NL, maar gelukkig wel veel).

Ik wens je in ieder geval alvast veel plezier!
Gewijzigd door dingetje op 07-10-2008 18:01
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
dingetje
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 07-10-2008 18:05
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 516
Sinds: 01.09.08

Oh ja, weet je al waar je wilt gaan vliegen (het is een groot land)?
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Halmar
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-10-2008 07:31
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Ik ga naar Arizona. Ik heb daar al een paar clubs gevonden, waarvan er zeker 1 kisten verhuurt (waar de prijs er ook bij staat.

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
Halmar
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-01-2009 11:40
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Even een update voor de geïnteresseerde. Ik heb de stappen op de site van de SSA gevolgd en de formulieren gefaxt. Vervolgens heeft de FAA contact gehad met de KNVvL en het een en ander geverifieerd. Uiteindelijk heb ik een brief gekregen van de FAA waarmee ik naar een van hun kantoren kan. Daar besluiten ze dan of ik een brevet krijg... Maandag (morgen) vertrek ik en dan zullen we tzt eens zien hoe dat verder gaat

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
dingetje
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-01-2009 14:38
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 516
Sinds: 01.09.08

Tjonge, faxen bestaat dat nog? Wink

Wens je een goede reis Bye en succes met het verkrijgen van je gelijkstelling, zo te lezen is het allemaal in kannen en kruiken. Veel plezier! Lol
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Dortu
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-01-2009 19:58
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 217
Sinds: 01.09.08

Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebuiken als kennis die je niet hebt wel te gebruiken.


...dan...

Wink
Gewijzigd door Dortu op 04-01-2009 19:58
 
HansO
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-01-2009 11:22
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 29
Sinds: 02.09.08

... gebruiken ...
Angry
Hans Oorthuijs
www.acvz.nl

Take-offs are optional, landings are mandatory.
 
Halmar
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-02-2009 17:49
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Weer even een kleine update. Afgelopen week ben ik bij het kantoor van de FAA geweest met mijn papieren, en met succes. Ik heb een tijdelijk brevet gekregen, geldig voor 120 dagen. Als het goed is krijg ik binnen 110 dagen bericht, ofwel alsnog een afwijzing, of een definietief brevet. In elk geval heb ik nu iets om mee de lucht in te mogen. Vandaag gaan we bij een van de locale clubs kijken...

Groeten uit Arizona,

Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
Dries VG
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 19-02-2009 12:58
Lid

Berichten: 3
Sinds: 19.02.09

Hoi

Ik heb ook een aanvraag gedaan bij de FAA vermits ik misschien dit jaar in de USA ga zweefvliegen (papieren terug gehad, moet me nu ook ginder gaan aanmelden). Over vliegen in de USA heb ik nog een andere vraag:

Ik ben opzoek naar een verzekering die schade dekt (omnium) toegebracht aan een zweefvliegtuig dat niet mijn eigendom is, meer bepaald een toestel dat ik zou huren van een club of bedrijf (dus anoniem, niet specifiek voor 1 bepaald toestel). Bijvoorbeeld bij een buitenlanding of landing met ingetrokken wiel. Meer specifiek een dekking die ook geldig is in de USA. Aviabel (belgische verzekeraar) kan als ik het goed begrijp me hiermee niet helpen.

Heeft iemand ervaring met zo'n verzekering (schade aan zwever) met dekking in amerika, of eventueel europa of australie? Of wie heeft tips?

Groeten
Dries
 
Halmar
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 15-03-2009 05:53
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

Vandaag mijn eerste zweefvluchtjes in Arizona gemaakt!!! Na 3 vluchten met instructeur (FAA eis) ben ik los bij de locale club. Nou ja, club, meer een verhuurbedrijf, maar zeker mooi vliegen. Na dat ik los was even een uurtje gehangen met een klasgenoot van mij. Prima, en ook meteen 50.99 punten voor de OLC Grin

Bij deze club hebben ze zelf een soort verzekering geregeld, moet je voor de vlucht een formuliertje invullen en dan kost het me 5 dollar per solo vlucht. Gezien de verdere kosten is dat een prima deal.

Toch helemaal prima om hier even in de thermiek te kunnen hangen Lol

Groeten Halmar
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
Halmar
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-03-2009 16:29
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 20
Sinds: 06.10.08

[video]http://www.youtube.com/watch?v=C0gYsPPPDiI[/video]
Het is makkelijker kennis die je wel hebt niet te gebruiken dan kennis die je niet hebt wel te gebruiken.
 
vox
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 16-03-2009 22:16
Lid

Berichten: 112
Sinds: 15.09.08

Halmar schreef:


Toch helemaal prima om hier even in de thermiek te kunnen hangen Lol



Jij vliegt tenminste, hier wordt je nog steeds niet vrolijk.
 
Jan van Maarseveen
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2009 09:23
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

Hoezo "niet vrolijk"? Het was steeds thermisch de afgelopen twee weekeinden (tenminste boven het erg schrale Soesterbergse gras)! T'is dat de plicht roept maar het wordt ook nog eens geweldig zweefvliegweer de konende dagen (mits verwarming aan boord).
 
Siem
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 17-03-2009 18:16
Lid

Berichten: 51
Sinds: 08.03.09

Moet je wel al begonnen zijn met vliegen. Gelukkig is het komend weekend voor ons ook weer zover...
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.19 seconden