| 23-01-2018 | 21:11
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Transponderverplichting per 31 maart 2008
Afdelings NieuwsHet ambtelijk overleg is intens en uitputtend geweest en leidde uiteindelijk niet tot het verlangde resultaat. In een laatste poging om uit de impasse te geraken heeft een delegatie uit het Hoofdbestuur een onderhoud gehad met de Directeur Generaal. Dit overleg heeft een beweging in gang gezet ter oplossing van het verschil van inzicht over de introductie van de transponder. Aangezien uit het reguliere overleg geen oplossing meer verwacht mocht worden heeft de KNVvL zich moeten beperken tot informeel overleg, directe contacten en degelijke adviezen.

Naar het zich laat aanzien is gisteren op ambtelijk topniveau een akkoord bereikt tussen V&W en Defensie over de transponderverplichting voor ongemotoriseerde luchtvaartuigen. Het is geen geheim dat er binnen de betrokken ministeries aanzienlijke verschillen van inzicht bestonden. Deze schijnen overwonnen te zijn, waardoor het mogelijk is het resultaat ter goedkeuring aan de bewindslieden voor te leggen.

Kernpunten van het advies dat aan de ministers voorgelegd gaat worden zijn het voorlopig handhaven van de techniek van de Transponder Mandatory Zones (TMZ’s) en het gefaseerd invoeren van de transponderplicht in het Nederlandse luchtruim.

De ministers zullen naar verwachting het volgende stappenplan goedkeuren:

Stap 1, per 5 juni 2008

  • TMZ Maastricht; omvat de gehele TMA Maastricht met in achtneming van de afspraken over Schinveld, zoals voorbereid in de wgHLC.
  • TMZ Eelde; omvat de gehele TMA Eelde met in achtneming van de afspraken over Veendam, zoals voorbereid in de wgHLC.
  • TMZ Rotterdam; omvat de huidige Caution Area met een zuidgrens als ontworpen voor de toekomstige nieuwe TMA Rotterdam met een hoogteband van 2500ft tot FL055. E.e.a met in achtneming van de afspraken over Haamstede, zoals voorbereid in de wgHLC.
  • TMZ Brabant; omvat de Nieuw Milligen TMA D, aan de noordzijde begrensd door de Nederrijn met een hoogteband van 2500ft tot FL065 (FL095 in het weekend); Tussen de CTR Volkel en de Nederrijn ten oosten van de snelweg A50 in de weekends een ondergrens van FL045.
  • TMZ Nieuw Milligen; omvat de TMA's A en C vanaf FL065 en hoger.

Stap 2, per 31 maart 2009

  • TMZ's Nieuw Milligen; uitbreiding van de transponderverplichting in de TMA's A, B, C en G1 op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur vanaf FL045. (In de weekenden zijn dit dus geen TMZ's )

Stap 3, per 31 maart 2010

  • TMZ’s Nieuw Milligen, TMA A, B en C (en D?) en G1; de ondergrens wordt in principe verlaagd naar 1200 voet.

Besluitvorming over de inrichting van TFZ's (in stap 3) dient voor 31 oktober 2008 te zijn afgerond. Voorstellen hiertoe moeten dus binnenkort worden ontwikkeld. Het ligt voor de hand dat de wgHLC deze taak op zich gaat nemen.

Eind 2009 zal een evaluatie van de eerste twee fasen plaatsvinden.

Het spreekt voor zich dat dit conceptbesluit dat een dezer dagen door de ministers zal worden bekrachtigd onderwerp zal zijn in de diverse commissies binnen de afdelingen, binnen het hoofdbestuur en haar commissies, alsmede met de afdelingsbesturen.

Deel dit nieuws met:

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.

Logt u a.u.b. in om te stemmen.

Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Klik HIER om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag HIER om een nieuw wachtwoord.
Volg Zweefportaal ook op
Foto's The Gliding Bible
Website door:

Ben Hiemstra

Verwerkingstijd: 0.02 seconden