| 20-01-2018 | 10:00
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Per 2 mei 2013 zijn de TMA’s EHEH ingevoerd
CLRPer 2 mei zijn de TMA’s EHEH ingevoerd. Aanleiding is de groei van vliegbewegingen van civiele lijnvliegtuigen. Naast het economische belang hiervan vormen vliegveiligheid en het beperken van hinder de belangrijkste uitgangspunten. In 2011 is in de omgeving van Eindhoven al een bijzonder verkeersgebied ingesteld omdat dat de mix van ongecontroleerd VFR verkeer en IFR vliegverkeer niet langer veilig en efficiënt kon worden geaccommodeerd. Met het oog op de te verwachten groei is een nieuw luchtruimontwerp gemaakt.


Klik op kaartje voor een duidelijker PDF.

Gecontroleerd luchtruim
De nieuwe luchtruiminrichting is direct gekoppeld aan de wederzijdse beïnvloedbaarheid van het luchtverkeer om een gecontroleerd verkeersbeeld te creëren. De basis van deze gekozen oplossing is dat het verkeer van en naar Eindhoven zo optimaal mogelijk vliegt, zonder daarbij onnodig veel luchtruim te bezetten. In de dagelijkse praktijk betekent dit dat de VFR-vlieger, die door de nieuwe Eindhoven TMA's wil vliegen, dat nog steeds kan, maar dat het mogelijk is dat er instructies worden gegeven door de luchtverkeersleiding.

Hinderbeperkend
De hinderbeperkende maatregelen zijn met name gericht op geoptimaliseerde vertrek- en naderingsprocedures die zowel geluidshinder als CO2 uitstoot minimaliseren. Deze routes zijn in zowel lengte, richting als hoogte bepalend voor het succes van de verandering. Bij het vaststellen van de nieuwe luchtruimindeling is goed geluisterd naar alle partijen: omwonenden, commerciële luchtvaart en andere luchtvarenden zoals de General Aviation. De inrichting van de Eindhoven TMA's houdt rekening met alle belanghebbenden en is een voorbeeld van een luchtruimontwerp dat past bij de huidige tijd.

Upside-down weddingcake
De voornaamste wijziging in vergelijk met de huidige situatie is het implementeren van een zogenaamde ‘Upside-down Weddingcake’ die de IFR vertrek- en naderingsprocedures maximale veiligheid moet bieden. De luchtruimclassificatie van de nieuwe luchtruimelementen EINDHOVEN TMA1, EINDHOVEN TMA 2, EINDHOVEN TMA3 en EINDHOVEN TMA 4 zijn vastgesteld op ICAO luchtruimclassificatie C.

Wat verandert er voor VFR-vliegers?

  1. Uitsluitend met een klaring de TMA EHEH binnenvliegen.

  2. Klaring opvragen bij Eindhoven-Arrival op VHF 132.525.

  3. Ontvang bij Eindhoven-Arrival een unieke SSR-code.

  4. Eventuele opdracht om specifieke route/vlieghoogte te volgen.

 

bron: KNVvL

Deel dit nieuws met:

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.

Logt u a.u.b. in om te stemmen.

Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Klik HIER om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag HIER om een nieuw wachtwoord.
Volg Zweefportaal ook op
Foto's The Gliding Bible
Website door:

Ben Hiemstra

Verwerkingstijd: 0.02 seconden