| 22-01-2018 | 01:18
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
Update over conversie van GPL naar LAPL(S) / SPL - januari 2014 (ABZ / CIV bericht)
CIV21 januari zijn er weer gesprekken geweest over het omzetten van ons GPL naar het toekomstige LAPL(S) of SPL. Onze gesprekspartner in deze is de ILenT. Zij gaan onze brevetten uitgeven zoals de overheid dat voorheen ook deed. Dus bepalen zij, in overleg met ons, de KNVvL (afdeling Zweefvliegen en CIV in dit geval) de eisen die gesteld worden aan conversie van het GPL, maar ook voor instructie en examinering.

Tot nu toe is er gepraat over het omzetten, converteren, van het GPL naar het LAPL(S)/SPL (instructie en examinering volgen op korte termijn). Wanneer u kijkt naar het verschil tussen de minimum eisen die worden gesteld in uren en ervaring voor het GPL en het nieuwe LAPL(S)/SPL, dan is te constateren dat dit nieuwe brevet meer uren eist , maar ook aangeeft dat een ‘overland’ gemaakt moet zijn alvorens men examen doet om het LAPL(S)/SPL te behalen.  Het verschil in uren is en vrijwel alle gevallen geen probleem omdat men meestal die uren al wel heeft voordat men opging voor het GPL examen.  Wat door de ILenT als een eis wordt gesteld is dat men als GPL houder bij aanvraag van een LAPL(S)/SPL moet kunnen aantonen dat men een overland heeft gemaakt, zoals die is beschreven in de EU Part-FCL ( zie verder).

Indien u een GPL heeft, maar nog geen overland heeft gemaakt, dan adviseren wij u vanuit de Afdeling Zweefvliegen en de CIV dat u dit komende seizoen dat wel doet opdat u het GPL kunt converteren naar een LAPL(S) of SPL.

"Lees meer" (!!) op de website van de CIV.

Deel dit nieuws met:

Reacties
#1 | Alex Landman op 24-01-2014 20:28
En hoe oud mag je overland zijn?
#2 | kloppertjes op 25-01-2014 16:37
en nog een belangrijke vraag, wat wordt gerekend als een overland? 50 km doelvlucht, 50 km out and return, 300 km driehoek, 2 minuten buiten glijbereik?
#3 | Jan de Hulster op 25-01-2014 21:25
Ik denk gewoon de EASA eis:
Dus solo minimaal 50 km
of DUO minimaal 100 km.

Een inderdaad die eerdere vraag hoe "oud " mag die overland zijn?
1 jaar, 5 jaar, 10, 20-30 jaar??

En als je nu op dit moment b.v. een verlopen ZVB of GPL hebt en je wilt een EASA brevet halen, telt dan die oude overland nog?
#4 | orange800 op 19-02-2014 10:01
JA, waarom niet.

Voorheen waren je 5 doellandingen ook je leven lang geldig.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.

Logt u a.u.b. in om te stemmen.

Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Klik HIER om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag HIER om een nieuw wachtwoord.
Volg Zweefportaal ook op
Foto's The Gliding Bible
Website door:

Ben Hiemstra

Verwerkingstijd: 0.07 seconden