| 21-04-2018 | 21:25
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Agenda Zweefvliegen
Klik HIER voor agenda
Gebruikers Online
· Gasten online: 6

· Leden online: 1
NickV

· Totaal aantal leden: 2,132
· Nieuwste lid: Marco1967
CLR-opmerkingen bij TMZ en transponder
CLR
  1. Waarschuwing: het stroomverbruik is volgens onze voorlopige metingen fluctuerend tussen 400 en 750 mA en daarmee nog altijd een groot probleem.

  2. Waarschuwing: er is nog geen eenduidig advies te geven voor de optimale plaatsing van de transponder-antenne. Er wordt nog volop getest en er komen regelmatig nieuwe modellen antennes op de markt. Bovendien moet bepaald worden of de ACAS functie (antenne op de romp) of radar surveillance functie (antenne onderop de romp) het belangrijkst is. In het geval van een dipool antenne speelt dit niet.

  3. Waarschuwing: qua kosten moet u in uw overweging meenemen dat onderhoud en inspectie van (mode S) transponders regelmatig en door gespecialiseerde bedrijven uitgevoerd moeten worden.

  4. Het ABZ is bezig alles op alles te zetten om nu eindelijk eens, na anderhalf jaar, een reactie van de overheid te krijgen op onze Road Map, die alle transponder-aspecten behandelt.

  5. Op de NZD zal Charles de Leeuw de laatste stand van zaken vertellen
    (zie: http://www.nzd.zweefportaal.nl/2006/news.php).

  6. Een werkende transponder (vanaf 2008-03-31 Mode S) is in een TMZ verplicht, maar zonder een transponder kan in principe ook een klaring gevraagd worden (in dat geval is R/T natuurlijk verplicht).

  7. In klasse D is een transponder niet verplicht, maar wel R/T en een klaring. We zullen echter niet verbaasd moeten zijn als een controller geen klaring wil geven als geen transponder gevoerd wordt. Hij kan daar goede redenen voor hebben. De CLR werkt aan een procedure waarmee (achteraf) formeel vraagtekens gesteld kunnen worden in het geval van een dergelijke weigering en als het vermoeden bestaat dat daar geen goede gronden voor waren.

  8. Zeer waarschijnlijk zullen in zowel de TMZ Eindhoven als de Maastricht TMA 1 (klasse D, net als de Maastricht TMA-2) maatwerkafspraken gemaakt worden voor de lokale zweefvliegers.
     

Maurits Dortu

Commissie Luchtruim en Radio (CLR)
http://www.luchtruim.info

Deel dit nieuws met:

Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.
Reactie plaatsen
Logt u a.u.b. in om een reactie te plaatsen.
Waardering
Waardering is alleen beschikbaar voor leden.

Logt u a.u.b. in om te stemmen.

Er zijn nog geen waarderingen gegeven.
Registreren
Beste bezoeker, pas na registratie krijg je volledige (lezen en schrijven) toegang tot het Zweefportaal forum. Bij ieder bezoek wordt een overzicht getoond van alle nieuwe forumberichten. Klik HIER om vandaag nog te registreren!!
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Klik HIER om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag HIER om een nieuw wachtwoord.
Volg Zweefportaal ook op
Foto's The Gliding Bible
Website door:

Ben Hiemstra

Verwerkingstijd: 0.02 seconden