Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Uitbreiding vliegveld Lelystad

Geplaatst door webmaster op 01-02-2013 12:35
#1

Lees / kijk verder: http://www.omroep...ort-bekend

Dronten, Swifterbant, Biddinghuizen en Zeewolde zullen het meeste last gaan krijgen van vliegtuiglawaai op het moment dat Lelystad Airport gaat uitbreiden. Dat blijkt uit een concept advies voor de aanvliegroutes dat het ministerie heeft vrijgegeven.

Gewijzigd door webmaster op 04-09-2014 12:46

Geplaatst door Rene de Dreu op 01-02-2013 13:05
#2

Ah, wel handig dat ze keerpuntjes "De Voorst" en "Biddinghuizen" gebruiken..

Geplaatst door dingetje op 01-02-2013 14:39
#3

Gelukkig hebben ze alleen maar last van vliegtuiglawaai...

Geplaatst door Kilo Hotel op 02-02-2013 13:34
#4

En wat voor een consequenties voor Zweefvliegclub Flevo?

Geplaatst door webmaster op 29-08-2013 23:54
#5

Kampen roept op tot protest tegen lage vliegroutes

Lees: http://www.desten...-1.3976303

Iedereen die dat wil kan nog tot en met 16 september bezwaar maken tegen de nieuwe aanvliegroutes van Lelystad Airport en wat de gemeente Kampen betreft doen inwoners van de gemeente dat ook. De gemeente zelf klimt in elk geval in de pen en pleit voor hogere aanvliegroutes.

Geplaatst door webmaster op 30-08-2013 12:24
#6

Tot en met 16 september kan hierop gereageerd worden: http://www.centru...2013_.aspx

Zienswijzeformulier: https://respons.i...tadairport

Lelystad Airport wil zich ontwikkelen tot een luchthaven die in de toekomst op jaarbasis 45.000 vliegtuigbewegingen groot commercieel verkeer kan accommoderen. Voor het kunnen exploiteren van een luchthaven is een luchthavenbesluit noodzakelijk. Ten behoeve van het luchthavenbesluit zal door Lelystad Airport een milieueffectrapport (MER) worden opgesteld. Van 6 augustus tot en met 16 september 2013 kunt u op de concept Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor het MER en het voornemen reageren.

Geplaatst door Sieb op 31-08-2013 10:51
#7

Helaas is niet het hoogtepatroon van de routes aangegeven. Daarnaast is het van belang om te weten welke gevolgen dit heeft voor het luchtruim waar die routes inliggen oftewel de ( nieuwe? ) TMA structuur en bijbehorende classificatie. Onduidelijk is de impact hiervan op de activiteiten van in ieder geval ZCNOP , ZC Flevo, GoZC en ACvZ. In alderstafel documenten en herindeling luchtruim zijn wel knelpunten genoemd maar de uitwerking en vooral het betrekken van de lichtruimgeberuikers in studies en oplossingen is nog ver te zoeken tot heden. Uitganspunt is wat mij betreft dat boven het oude land alles boven fl060 blijft en er geen verlaging van TMA wordt doorgevoerd!

Geplaatst door Sieb op 13-09-2013 19:12
#8

Nog even een wake up call...

Voorliggende MER notitie wordt verwezen naar een vooronderzoek. In het model wordt het gebruik van het luchtruim door zweefvliegers NIET meegenomen. Wij willen tot minstens fl 065 de ruimte hebben. Bouw dat ook in het model!!. Er wordt geen rekening gehouden met ons. Het is model met input van LVNL, CLSK en de Schiphol Groep. De uitkomsten laten zich raden.

http://www.rijkso...lystad.pdf

Geplaatst door Frank Hiemstra op 13-09-2013 19:40
#9

Zou het ABZ hier meelezen !?

Geplaatst door diederik op 13-09-2013 20:36
#10

Frank Hiemstra schreef:
Zou het ABZ hier meelezen !?


het ABZ weet er in ieder geval van........

Ik hoop dat het ABZ of nog beter (ook) de KNVvl (want het gaat niet alleen het luchtruim voor de zweefvliegers maar AL het VFR (lees lichte luchtvaart) verkeer) een "zienswijze" opstuurt want dat geeft je in iedere geval enig recht van spreken in het vervolg proces.

Het gaat trouwens eigenlijk niet alleen om zweefvliegclubs die in de buurt van Lelystad liggen maar het heeft ook effect op de toegankelijkheid van de Veluwe en daar maken nogal wat zweefvliegers gebruik van tijdens het overland vliegen.

Een zienswijze opsturen kan nog tot a.s. maandag de 16de!!!

Gewijzigd door diederik op 13-09-2013 20:43

Geplaatst door Frits Urselmann op 13-09-2013 21:49
#11

diederik schreef:
Frank Hiemstra schreef:
Zou het ABZ hier meelezen !?


het ABZ weet er in ieder geval van........

Ik hoop dat het ABZ of nog beter (ook) de KNVvl (want het gaat niet alleen het luchtruim voor de zweefvliegers maar AL het VFR (lees lichte luchtvaart) verkeer) een "zienswijze" opstuurt want dat geeft je in iedere geval enig recht van spreken in het vervolg proces.

Het gaat trouwens eigenlijk niet alleen om zweefvliegclubs die in de buurt van Lelystad liggen maar het heeft ook effect op de toegankelijkheid van de Veluwe en daar maken nogal wat zweefvliegers gebruik van tijdens het overland vliegen.

Een zienswijze opsturen kan nog tot a.s. maandag de 16de!!!

http://www.zie.nl...mz6s8fxi9x

er zijn er meer die meekijken :o

Gewijzigd door Frits Urselmann op 13-09-2013 21:50

Geplaatst door Dirk-Jan van den Berg op 14-09-2013 11:43
#12

Het mag duidelijk zijn niet alleen de lokale clubs en zweefvliegers benadeeld worden, maar dat dit gevolgen heeft voor heel zweefvliegend Nederland. Een breed protest is dus op zijn plaats.

Jammer dat de KNVvL pas zo laat een gesprek met de staatssecretaris heeft. Ik ga er van uit dat de KNVvL nu frequent overleg zoekt over deze problematiek.

Nieuwsbrief KNVvL:
"Bezoek staatssecretaris Mansveld aan Teuge
Maandag 11 november zal staatssecretaris Mansveld een bezoek brengen aan vliegveld Lelystad waar zij in gesprek zal gaan met leden van ons Hoofdbestuur. De KNVvL zal daarbij wederom de belangen van de GA onder de aandacht brengen, alsmede de Luchthavennota."


Hopelijk is de plaats van het bezoek beter vastgelegd dan hier in dit bericht wordt aangegeven.

Geplaatst door webmaster op 11-12-2013 23:39
#13

Alders komt met aangepaste vliegroutes

Lees / kijk: http://www.omroep...liegroutes

Kabinetsadviseur Hans Alders komt eind volgende week met de laatste versie van de vliegroutes voor Lelystad Airport. Daaruit moet blijken of vliegverkeer bebouwde gebieden ontziet.

Geplaatst door diederik op 13-12-2013 18:33
#14

webmaster schreef:
Alders komt met aangepaste vliegroutes

Lees / kijk: http://www.omroep...liegroutes

Kabinetsadviseur Hans Alders komt eind volgende week met de laatste versie van de vliegroutes voor Lelystad Airport. Daaruit moet blijken of vliegverkeer bebouwde gebieden ontziet.


en dat zal waarschijnlijk 18 december behandeld worden:

http://www.tweede...2013A03370

Geplaatst door Jos op 20-12-2013 17:20
#15

De nota van antwoord op de ingediende zienswijzen is zojuist verschenen:
http://www.centru...348248.pdf

Gewijzigd door Jos op 20-12-2013 17:20

Geplaatst door maaikgollef op 27-01-2014 09:19
#16

Het is een beetje stil aan het worden, terwijl zeker drie clubs getroffen worden door ingebruikname van wat in de zienswijze is verwoord , ZCNOP, Flevo en wij. 2000m boven het oude land zie ik ook niet gebeuren met huidige uitvliegroutes. Een TMA boven het oude land gaat ook gevolgen hebben, zelfs voor meer clubs

wij zijn naar een voorlichtingsbijeenkomst geweest, een tweede was vol. Daar werden wij niet blij van.

Welke akties staan er nu uit? waar en door wie worden onze belangen nu vertegenwoordigd, of moeten we zelf maar de publiciteit opzoeken? Zouden de inwoners van Zwolle bijvoorbeeld weten dat ze binnenkort heavy metal op <2000m over hun dak krijgen?

wij zijn in ieder geval van plan om aktiever te gaan worden in de media als deze stilte aanhoudt.


Geplaatst door Kerstens op 27-01-2014 20:13
#17

Heb nu even geen tijd om het hele antwoord op de "zienswijzes" te lezen, maar begrijp ik het nu goed dat ze op pagina 50 zeggen dat zweefvliegen geen aandachtspunt is, en op pagina 51 dat GA geen aandachts punt is?

Met andere woorden, veel ambtelijk gelul in het antwoord op de zienswijzes, maar we trekken ons er toch niks van aan omdat wij vinden dat we er ons niks van aan kunnen trekken?

Geplaatst door webmaster op 11-02-2014 13:10
#18

Alders over de toekomst van Lelystad

Lees (pdf): http://www.aopa.n...Alders.pdf

In bijgaand bericht uit NRC Handelsblad lees je hoe Alders en de Flevolandse bevolking over de plannen van Lelystad Airport denken. Er is ook aarzeling in de Tweede Kamer “Een deel van de Tweede Kamer vreest dat er straks een ‘spookvliegveld’ ligt, bleek onlangs tijdens een debat”.

Alders zegt: “Alle partijen aan de Alderstafel committeren zich aan de uitgebrachte adviezen”. Daarmee heeft Alders iedereen keurig ingekapseld: overheden, luchtvaartsector, omwonenden en ambtenaren.

Eén grote belanghebbende partij, de GA, de huidige gebruikers, is niet welkom aan de Alderstafel. AOPA en de KNVvL hebben zich herhaaldelijk aangemeld. Het enige waar de GA bedrijven op Lelystad over mogen meepraten is de verhuiskostenregeling naar andere, al of niet bestaande, alternatieve landingsplaatsen. We kunnen de Tweede Kamer geruststellen: Lelystad wordt geen ‘spookvliegveld’ maar kan gewoon de grootste GA luchthaven van Nederland blijven. De GA maakt zich wel zorgen dat de kosten van de niet gevraagde investeringen worden afgewenteld op de huidige gebruikers.


bron: AOPA

Geplaatst door Bier op 21-02-2014 23:52
#19

'Zorgen bij Schiphol en ministerie over interesse Lelystad Airport'

AMSTERDAM - Schiphol en het ministerie van Infrastructuur maken zich zorgen over de geringe interesse van luchtvaartmaatschappijen om vanaf Lelystad Airport te gaan vliegen. Dat meldt het NRC vrijdag op basis van e-mailverkeer tussen het ministerie en de directie van Schiphol. De betreffende e-mails zijn op verzoek van Arkefly openbaar gemaakt, via een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.

Naar buiten toe zeggen het ministerie en Schiphol eenduidig dat een nieuw vliegveld bij Lelystad noodzakelijk is om de groei van Schiphol op te vangen. Maar intern wordt erkend dat er een probleem is.

"De geringe voortgang en een aantal serieuze onzekerheden baren mij zorgen", schreef Rob Huyser, directeur luchtvaart op het ministerie, op 1 februari. Operationeel directeur Ad Rutten van Schiphol "deelt" die zorg, schrijft hij terug: "De meest betrokken individuele airlines spreken nadrukkelijk uit dat zij niet uitgeplaatst wensen te worden." Schiphol sluit niet uit dat in de eerste fase minder dan de geplande 25.000 vluchten worden verplaatst. Huyser: "Ik kan niet anders dan constateren dat de interesse op dit moment mager is."

Diverse luchtvaartmaatschappijen, waaronder Arkefly, EasyJet, Corendon en Transavia, hebben laten weten niet te zitten wachten op een verplaatsing van de activiteiten van Schiphol vaar Flevoland. Lelystad Airport zou vanaf 2017 een deel van de toekomstige groei van het vliegverkeer op Schiphol moeten opvangen, met name het niet-mainportgebonden verkeer, wat neerkomt op vakantievluchten. Luchtvaartmaatschappijen kunnen niet gedwongen worden om Schiphol te verlaten.

In december schreef Rutten aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat tegen de tijd dat Lelystad Airport in 2017 volledig operationeel is, er voldoende concrete vraag en interesse zal zijn van luchtvaartmaatschappij om te vliegen vanaf de luchthaven.
Definitieve toezeggingen van luchtvaartmaatschappijen om vanaf Lelystad te gaan vliegen waren er er nog niet.

"Luchtvaartmaatschappijen plannen op de korte termijn en communiceren gemiddeld pas 1 of 2 jaar voor invoering van nieuwe bestemmingen en/of routes met hun stakeholders. Wij zijn dan ook niet in staat om nu al te specificeren welke maatschappijen en in welke omvang in 2017 gebruik zullen maken van Lelystad Airport", schreef Rutten toen.


Luchtvaartnieuws

Dat er straks een spookveld ligt, daar kan ik niet wakker van liggen. Alles wat de (r)overheid aanraakt, verandert nou eenmaal in stront. Zonde van het belastinggeld maar er zijn wel grotere verspillingen dan een ongebruikte runway in het meest troosteloze stukje Nederland.

Een spook TMA, daar word ik pas droevig van :rsad

Geplaatst door maaikgollef op 23-02-2014 11:36
#20

Bier schreef:
Een spook TMA, daar word ik pas droevig van :rsad


precies!!:@

Geplaatst door davidh op 25-02-2014 22:09
#21

Spookjes zijn toch wit?

Geplaatst door Bier op 26-02-2014 19:41
#22

Op http://www.luchtv... staat een polletje over vliegveld Lelijkstad op de frontpage. Doe uw plicht.

Geplaatst door webmaster op 03-03-2014 11:34
#23

Luchthaven Lelystad? Onzin.

scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1/1510906_446472355482855_1673556664_n.jpg
klik op artikel voor vergroting

Geplaatst door webmaster op 05-03-2014 12:28
#24

Ontwikkeling vliegveld Lelystad minder urgent

Lees: http://www.nu.nl/...rgent.html

De ontwikkeling van de luchthaven van Lelystad tot commercieel vliegveld is niet zo hard nodig als in 2008 was geraamd, omdat Schiphol niet zo rap groeit als verwacht.

Geplaatst door webmaster op 07-04-2014 22:52
#25

Gefaseerde groei luchthaven vanaf 2018

Lees: http://www.omroep...vanaf-2018

Lelystad Airport gaat vanaf 2018 in vijf jaar tijd met 10.000 vliegbewegingen groeien. Daarna neemt het aantal vluchten stapsgewijs toe naar maximaal 45.000 vliegbewegingen per jaar. Het werkelijk aantal vluchten is afhankelijk van marktontwikkelingen.

Geplaatst door webmaster op 08-04-2014 15:26
#26

Ontwikkeling Lelystad belangrijk voor groei mainport Schiphol

Lees persbericht Schiphol Group: http://www.schiph...hiphol.htm

En het Lelystad Airport ondernemingsplan. (pdf)

Geplaatst door Sieb op 08-04-2014 16:53
#27

Tegen alle signalen in ......

(Schiphol zelf had al 10 jaar geleden vol moeten zitten, Eelde en Maastricht zonder provinciesteun moeten draaien en Twente was ook al binnen gelopen). De Fyra en ICS zitten even tegen maar de snelle treinen gaan het winnen.

http://www.nrc.nl...d-airport/

Geplaatst door maaikgollef op 08-04-2014 20:51
#28

ik vraag me af welke paarse broek dat scenario op pagina 19 heeft getekend. Kleuters doen realistischere trendanalyses.

Geplaatst door webmaster op 08-04-2014 21:46
#29

Arnold Burlage: Lelystad Airport politiek of noodzaak

Lees: http://www.luchtv...f_noodzaak

Inderdaad, visie ontbreekt. Op Schiphol, in de politiek en aan de Alderstafel. Of is die dis wellicht toch ook politiek….? Wanneer zien we nu eindelijk eens een heldere analyse van wat er echt aan de hand is in de internationale luchtvaartwereld. Nu is het niet verder kijken dan de polder groot is…. In het buitenland verklaart de concurrentie ons handenwringend voor gek!

Geplaatst door webmaster op 30-04-2014 11:07
#30

Wordt Lelystad een spookvliegveld?

Lees: http://nieuwsuur....gveld.html

Schiphol wil uitbreiden naar Lelystad. Op dat vliegveld moeten straks vliegtuigen landen die niet meer op Schiphol terecht kunnen vanwege geluidsoverlast. Maar volgens betrokkenen uit de luchtvaartsector is de uitbreiding naar Lelystad overbodig en maakt Schiphol de verkeerde keuzes.


content.nos.nl/data/image/m/2013/05/30/512578.jpg

Geplaatst door Bier op 30-04-2014 12:37
#31

Paul Vermast, raadslid voor GroenLinks in Dronten, vreest overlast, milieu- en geluidshinder. Ook denkt hij dat Lelystad een spookluchthaven zal worden.
Groen Links verwacht dus overlast van een spookvliegveld. Een partij voor en door idioten, meer kan ik er niet van maken :hless

Geplaatst door maaikgollef op 30-04-2014 12:47
#32

"De vijanden van mijn vijand zijn mijn vrienden":blush

Geplaatst door Jan Ritsma op 30-04-2014 12:48
#33

Bier schreef:
Paul Vermast, raadslid voor GroenLinks in Dronten, vreest overlast, milieu- en geluidshinder. Ook denkt hij dat Lelystad een spookluchthaven zal worden.
Groen Links verwacht dus overlast van een spookvliegveld. Een partij voor en door idioten, meer kan ik er niet van maken :hless


:) :) Als je er in gelooft, dan kunnen al die laag overvliegende spoken je behoorlijk uit je slaap houden.
Het zal wel van voor jouw tijd zijn, maar Groen links is een samenraapsel van PSP, PPR, CPN en nog eentje geloof ik. Communisten, warhoofdige pacifisten, en extreem linkse radicalen. Die splinter groepjes waren ook al niet zo snugger.

Gewijzigd door Jan Ritsma op 30-04-2014 12:48

Geplaatst door Bier op 30-04-2014 13:45
#34

Jan Ritsma schreef:
Bier schreef:
Paul Vermast, raadslid voor GroenLinks in Dronten, vreest overlast, milieu- en geluidshinder. Ook denkt hij dat Lelystad een spookluchthaven zal worden.
Groen Links verwacht dus overlast van een spookvliegveld. Een partij voor en door idioten, meer kan ik er niet van maken :hless


:) :) Als je er in gelooft, dan kunnen al die laag overvliegende spoken je behoorlijk uit je slaap houden.
Het zal wel van voor jouw tijd zijn, maar Groen links is een samenraapsel van PSP, PPR, CPN en nog eentje geloof ik. Communisten, warhoofdige pacifisten, en extreem linkse radicalen. Die splinter groepjes waren ook al niet zo snugger.
Nee hoor, dat is niet van voor mijn tijd, ik had alleen nog geen stemrecht. Die vierde was de Evangelistische Volkspartij waarmee het sameraapsel van tofuvretende betweters ook nog een religieus sausje kreeg.

Maar ik ga een beetje off topic. In dit geval ben ik blij dat GL raadsleden de rol van nuttige idioot goed vervullen en meehelpen aan het torpederen van dit onzalige plan.

Geplaatst door Bier op 10-06-2014 12:36
#35

'Lelystad Airport is overbodig'
Investeringen in Lelystad Airport als uitvalsbasis van Schiphol zijn onzinnig, omdat Schiphol voldoende groeicapaciteit heeft.

Dat stelt Frank Oostdam, voorzitter van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR), dinsdag op de nieuwszender BNR.

Oostdam ziet liever geld in Schiphol geďnvesteerd worden dan in Lelystad Airport. De optie Lelystad Airport is volgens Oostdam verouderd omdat Schiphol genoeg potentie heeft.

''Vliegtuigen worden namelijk steeds duurzamer, geruislozer en groter.'' Hij stelt dat als er consequent voor Schiphol wordt gekozen het vliegveld in Lelystad zelfs kan sluiten.


lees hier verder

Geplaatst door webmaster op 12-06-2014 21:36
#36

Lelystad krijgt grootste vliegveld na Schiphol

Lees: http://www.rtlnie...a-schiphol

De kogel is door de kerk: vliegveld Lelystad wordt de tweede luchthaven van het land. Dat heeft staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu besloten, zeggen bronnen tegen RTL Nieuws.


www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2014/04/08/lelystad_0.jpg

Geplaatst door Chester op 13-06-2014 00:12
#37

En over een jaar of 10, wanneer mevrouw Mansveld een leuk aantal commissariaten bij elkaar heeft gesprokkeld moet er weer een parlementaire enquęte komen waarom in vredesnaam zo'n belachelijk besluit is genomen....

Geplaatst door NicoB op 13-06-2014 00:45
#38

Nu Lelystad de tweede luchthaven van Nederland gaat worden, zullen er ook luchtruimaanpassingen nodig zijn. De toekomstige TMA Schiphol en TMA Holland Regional zijn weer een stap dichterbij gekomen. Lees de Luchtruimvisie er nog maar eens op na:

http://www.rijkso...visie.html

http://www.youtub...7uZXnh4qrI

Gewijzigd door NicoB op 13-06-2014 13:10

Geplaatst door maaikgollef op 13-06-2014 19:57
#39

Zelfs Schiphol als een mainport of hub zal een utopie blijken. Turkije ligt een stuk centraler http://www.nu.nl/...ereld.html

Kijk naar de groeicurve in het businessplan voor Schiphol/Lelystad. Hoezo toekomstvisie? Lelystad wordt nooit winstgevend, maar dan zijn de huidige plucheklevers al lang vertrokken.

Gewijzigd door maaikgollef op 13-06-2014 19:57

Geplaatst door Jos op 25-06-2014 08:49
#40

Ondertussen gaan de voorbereidingen gewoon door. Gisteravond op de informatieavond deze poster gezien van de voorziene luchtruimindeling. Ziet er niet goed uit, vooral hele lange aanvliegroutes waarbij heel lang op 3000 ft gevlogen moet worden.
Deze foto heb ik gemaakt van de poster die er stond:
i61.tinypic.com/qyy54x.jpg
Vandaag is er in de tweede kamer een ronde tafelgesprek met vele deskundigen. Morgen een commissievergadering. Ik ben benieuwd of de tweede kamer tot inkeer komt, maar vrees het ergste.

Gewijzigd door Jos op 25-06-2014 08:49

Geplaatst door NicoB op 25-06-2014 10:28
#41

Het is nog maar een concept maar het hakt er wel in. De oostelijke grens van de Lelystad Area, het groene gebied, loopt grofweg van Raalte via Zwartsluis naar Steenwijk. Ben benieuwd hoe "dynamisch en flexibel" (zie luchtruimvisie) dit luchtruim straks gebruikt gaat worden.

Via deze link is veel informatie te lezen/downloaden: http://www.platfo...index.aspx
In: http://www.platfo...353699.pdf wordt optie B+ het meest haalbaar geacht.

Ik neem aan dat binnen de Lelystad Area geen ongecontroleerde VFR-vluchten worden toegestaan. Het lijkt mij daarom meer dan de moeite waard om te onderzoeken of de ondergrens in de noord- en zuidoostelijke punt van dit gebied opgetrokken kan worden naar minimaal 3500ft msl (Transition Altitude VFR).

myalbum.com/photo/nV81l1fNbFoy/360.jpg
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Onderzocht zou moeten worden of naderend IFR-verkeer boven het oranje
omlijnde gebied in eerste instantie afgestopt kan worden op het Transition
Level (of hoger) om op een later moment door te dalen naar 3000ft msl.
Dit zou ruimte moeten geven voor een hogere ondergrens.


@KNVvL: iets om nader te bestuderen?!

Gewijzigd door NicoB op 15-09-2017 10:37

Geplaatst door jaspergrannetia op 25-06-2014 10:50
#42

Jos schreef:
Ondertussen gaan de voorbereidingen gewoon door. Gisteravond op de informatieavond deze poster gezien van de voorziene luchtruimindeling. Ziet er niet goed uit, vooral hele lange aanvliegroutes waarbij heel lang op 3000 ft gevlogen moet worden.
Deze foto heb ik gemaakt van de poster die er stond:
i61.tinypic.com/qyy54x.jpg
Vandaag is er in de tweede kamer een ronde tafelgesprek met vele deskundigen. Morgen een commissievergadering. Ik ben benieuwd of de tweede kamer tot inkeer komt, maar vrees het ergste.


Hi Jos,

Dat ziet er erg slecht uit, met name voor de Soesterberg, Hilversum en de polderclubs. Voor ons op Salland betekent het ook het een en ander, maar wij ontspringen de dans nog enigszins, omdat wij nog naar het oosten kunnen.

Heeft iemand dit plaatje misschien ook in downloadable vorm?

Geplaatst door webmaster op 26-06-2014 16:28
#43

Geen uitstel ontwikkeling Lelystad Airport

Lees: http://www.luchtv...ad-airport

Er komt geen uitstel van de omstreden uitbreiding van de luchthaven van Lelystad. Dat bleek donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer. Van het kabinet mag Lelystad Airport in 2018 gefaseerd gaan uitbreiden. Regeringspartijen VVD en PvdA zijn voorstander van het project. "Laten we de boel in gang zetten", verklaarde Attje Kuiken van de PvdA.

Geplaatst door Andrew01 op 26-06-2014 16:47
#44

Volgende stap van de politiek wordt het uitbaggeren van de haven van Spakenburg om de overflow van de haven van Rotterdam op te vangen.

Geplaatst door dingetje op 13-07-2014 18:32
#45

Bezwaar maken? "Geen vliegroutes Biddinghuizen" maakt het gemakkelijk (kan nog tot eind deze maand):

http://geenvliegr...ken_7.html

Geplaatst door ericdejongh op 14-07-2014 08:03
#46

Ik wil helpen door het insturen van dit standaard bezwaarschrift. Heeft iemand een goed geformuleerd en goed onderbouwd stukje over GA in het algemeen en het zweefvliegen in het bijzonder voor wat betreft de effecten voor bijvoorbeeld Hilversum, Biddinghuizen en Soesterberg? Dan kan ik dat in het bezwaarschrift plakken.

Geplaatst door dingetje op 14-07-2014 09:32
#47

Ik mag toch hopen dat de KNVvL ook een goed onderbouwd bezwaar gaat indienen?

Geplaatst door dingetje op 31-07-2014 07:40
#48

Gemeente Zwolle heeft bezwaar gemaakt tegen de plannen:
http://www.deweek...ge=3008789

Geplaatst door webmaster op 04-09-2014 12:50
#49

ZC Flevo dient zienswijze in op de uitbreiding van Vliegveld Lelystad

Lees bericht op website ZC Flevo: http://zcflevo.nl...d-Lelystad

En de door ZC Flevo ingediende zienswijze: http://zcflevo.nl...jlagen.pdf

ZC Flevo heeft haar zienswijze over de uitbreiding van vliegveld Lelystad ingediend. Daarnaast zal zij in september ook een persbericht doen uitgaan om deze zienswijze breder bekend te maken.


zcflevo.nl/uploads/layoutsebas/logo.png

Geplaatst door dingetje op 04-09-2014 15:22
#50

Goed stuk! :clap

Waarom blijft het zo stil vanuit de KNVvL???
Of mag ik die vraag niet stellen op dit forum?


Geplaatst door Jan de Hulster op 04-09-2014 15:59
#51

dingetje schreef:
Goed stuk! :clap

Waarom blijft het zo stil vanuit de KNVvL???
Of mag ik die vraag niet stellen op dit forum?



Zeker een gedegen stuk. :)

Geplaatst door Kees Visser op 07-09-2014 11:48
#52

webmaster schreef:
Geen uitstel ontwikkeling Lelystad Airport

Lees: http://www.luchtv...ad-airport

Er komt geen uitstel van de omstreden uitbreiding van de luchthaven van Lelystad. Dat bleek donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer. Van het kabinet mag Lelystad Airport in 2018 gefaseerd gaan uitbreiden. Regeringspartijen VVD en PvdA zijn voorstander van het project. "Laten we de boel in gang zetten", verklaarde Attje Kuiken van de PvdA.


toch uitstel??

http://www.aopa.n...-lelystad/

Geplaatst door x-ray op 02-10-2014 19:19
#53

Deze week zendt de KRO/NCRV op radio 1 een korte serie uit onder de naam "luchthavens of luchtkastelen" over de (on)zin van regionale luchthavens.
Aan het woord zijn de voorstanders (overheden) die allen spreken in termen van werkgelegenheid, bedrijfsinvesteringen, regionale economie en de tegenstanders, die het hebben over geluidsoverlast en geldverspilling.
Maar wie brengt de gevolgen van (bijvoorbeeld) Lelystad voor het luchtruim onder de aandacht?? Misschien de KNVvL?
Laat je horen in de media, den Haag luistert mee!

uitzendingen:
Eelde
Maastricht
Twente
Lelystad

Geplaatst door Kees Visser op 21-10-2014 12:56
#54

http://www.nu.nl/...later.html

wanneer komt er nu van uitstel eens afstel??

Geplaatst door Andrew01 op 21-10-2014 14:18
#55

Bij de volgende verkiezingen.....

Geplaatst door Bier op 21-10-2014 14:41
#56

Kees Visser schreef:
http://www.nu.nl/...later.html

wanneer komt er nu van uitstel eens afstel??
Nadat de diverse overheden tientallen miljoenen euro's belastinggeld over de balk hebben gesmeten? Kan nog even duren want ze zijn nog maar net begonnen met verkwisten.

Geplaatst door Toet op 21-10-2014 19:46
#57

Precies Bier. Eerst moeten alle potjes leegverkwist worden door externen en werkgroepjes. Ze staan al handen wrijvend klaar aan de zijlijn. En een mislukt ICT project als kers op de taart.

Geplaatst door maaikgollef op 21-10-2014 22:42
#58

Ach, op Eelde is net ook Ryanair vertrokken: http://www.nu.nl/...kwijt.html

Baanverlenging zou het ultieme businessplan moeten ondersteunen.

Niet dus. Daaaaaaag, belastingpoet...

Gewijzigd door maaikgollef op 21-10-2014 22:45

Geplaatst door fre op 22-10-2014 17:57
#59

Oostwold naar volledig vliegveld ???
Volgend jaar op vacantie vanaf vliegveld oostwold

http://www.rtvnoo.../?p=140282

update: link klikbaar gemaakt.

Gewijzigd door webmaster op 22-10-2014 18:12

Geplaatst door webmaster op 27-10-2014 00:55
#60

OMALA heeft nog geen meter grond verkocht

Lees / kijk: http://www.omroep...d-verkocht

Er hadden inmiddels al honderden banen gecreëerd moeten zijn; bedrijven hadden al meer dan tien hectare grond moeten kopen; en de gemeente Lelystad, Almere en de provincie Flevoland hadden een mooi rendement moeten behalen op de miljoenen euro's die zij beschikbaar stelden. Bijna zes jaar na de oprichting van de ontwikkelingsmaatschappij OMALA die een bedrijventerrein naast Lelystad Airport moet ontwikkelen, is niks van dit alles bereikt.

www.omroepflevoland.nl/SiteFiles/temp/61ac84a11caa11dd8c34baa30da6f09e-280x153.png

Geplaatst door Bier op 27-10-2014 11:22
#61

Wat een negatieve kop. Als je het verhaal leest staat er toch duidelijk dat ze er al in geslaagd zijn om een stuk grond te verhuren aan een Paint ball centrum. Waarschijnlijk precies het stukje hoogwaardige werkgelegenheid dat ze voor ogen hadden :clap

Geplaatst door rutger kruk op 27-10-2014 12:52
#62

Het project staat in Flevoland inmiddels bekend als 'OMA(hoe?)LA'.

Geplaatst door Frits Urselmann op 28-10-2014 21:00
#63

Vliegveld Zweibrücken in Duitsland was een vergelijkbaar project en is nu ook failliet!!
investeren en vliegvelden gaat niet samen !

Geplaatst door Kees Visser op 12-11-2014 15:28
#64

Om de uitbreiding van Luchthaven Lelystad tot Tweede Luchthaven van Nederland mogelijk te maken, heeft Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu in juni van dit jaar een Ontwerp Luchthavenbesluit het licht doen zien. Het definitieve besluit is uitgesteld tot april 2015.

Het Luchthavenbesluit Lelystad Airport zal leiden tot een slagveld onder de General Aviation. Die moet uiterlijk rond 2030 van Lelystad verdwenen zijn. Zweefvliegclub Flevo bij Biddinghuizen is al veel eerder het slachtoffer. Als in 2018 de nieuwe luchtruimstructuur van kracht wordt kan de club niet meer vliegen in de Flevopolder. Maar ook bewoners, recreatiebedrijven en bezoekers/recreanten krijgen zwaar te leiden van de geluidsoverlast in de Flevopolder, die nu vooral bekend staat als stilte- en natuurgebied.

De Staatssecretaris, Schiphol Groep, de partijen die deelnemen in de Alderstafel Lelystad, Provincie Flevoland en Luchtverkeersleiding Nederland houden vast aan de zogenaamde “B+” routevariant langs Zeewolde, Biddinghuizen richting Elburg. Om de bewoners van Flevoland te informeren over wat hen te wachten staat als die route actief is Zweefvliegclub Flevo gstart met de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE!

In het kader van de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE! Organiseert ZC Flevo op 14 november een informatieavond voor bewoners van de Flevopolder om duidelijk te maken welke herrie ze straks boven hun hoofd mogen verwachten. ZC Flevo keert zich niet tegen de uitbreiding van Lelystad Airport. Mogelijk leidt dat tot economische groei en dus meer werkgelegenheid in de provincie (alhoewel er naar verwachting ook banen in de recreatiesector verloren zullen gaan). Maar de nu geplande zeer lage vliegroute is niet nodig, en dat geldt dus ook voor de te verwachten geluidsoverlast.

Meer informatie over de campagne Lelystad Airport Ja, Geluidsoverlast NEE! vindt u op de website http://geluidsove.... U kunt zich hier ook abonneren op de nieuwsbrief van de campagne.

Gewijzigd door Kees Visser op 12-11-2014 15:29

Geplaatst door rutger kruk op 12-11-2014 20:20
#65

Zie: http://geluidsove.../over-ons/

Niet alleen de politieke partijen en het rtv-landschap zijn in ons land versnipperd.
Alsof er binnen Flevoland geen andere luchtvaartsporten en in ons land ook geen KNVvL bestaan.

Geplaatst door webmaster op 25-11-2014 12:39
#66

’Lawaai van Lelystad Airport is onnodig’ Omstreden poldervliegveld opnieuw onder vuur

lees volledige artikel op Blendle: https://blendle.n...125-1_16_3

De belangengroep ’Lelystad Airport ja, geluidsoverlast nee’ roept de Tweede Kamer vandaag in een brief op bij staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) aan te dringen op nieuw onderzoek naar hogere aanvliegroutes, zodat de herrie beperkt kan blijven.

De belangengroep ’Lelystad Airport ja, geluidsoverlast nee’ roept de Tweede Kamer vandaag in een brief op bij staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) aan te dringen op nieuw onderzoek naar hogere aanvliegroutes, zodat de herrie beperkt kan blijven.

Morgen debatteren Kamerleden met Mansveld weer over de ook in de luchtvaart omstreden polderluchthaven. „Wij vertegenwoordigen verontruste bewoners in Flevoland, boze recreatiebedrijven en verjaagde (zweef)vliegclubs. Die dreigen vanaf 2018 het kind van de rekening te worden van veel te laag overvliegend lijnverkeer”, zei secretaris Jos de Lange van het actiecomité gisteravond.

Geplaatst door webmaster op 27-11-2014 21:29
#67

Kamermeerderheid voor uitbreiding Lelystad Airport

Lees:

* http://www.omroep...ad-airport

* http://geenvliegr...rport.html

Zoals verwacht is een meerderheid van de Tweede Kamer akkoord gegaan met de uitbreiding van Lelystad Airport. De Kamer sprak woensdag opnieuw met staatssecretaris Wilma Mansveld over het vliegveld, nadat aanvullende milieurapporten zorgen hadden geuit over onder meer de vliegveiligheid door vogels rondom de luchthaven.


1.bp.blogspot.com/-iVxcj5wzU6Y/VHYGv3cn2wI/AAAAAAAABwg/BbvLTC0dD0o/s1600/samenvatting%2BTon%2BElias%2Bdiscussie%2BLelystad%2BAirport%2Bin%2Bde%2BTK.png

Geplaatst door diederik op 14-01-2015 22:09
#68

Het laatste nieuws van de LVNL over de nieuwe luchtruim structuur voor de uitbreiding van lelystad (deze gaat per april 2018 in)

[url]https://drive.google.com/open?id=0B0qpFLIG1UMFLTFRX0Q1dWpraEE&authuser=0
[/url]
zo te zien krijgt de ACS een holding patern vlak in de buurt en met een beetje pech een restrictie van 2500ft tot 6500 ft (datzelfde geld ook voor de ZCNOP trouwens). Deze slides komen van een presentatie bij ons (ZCNOP) op de club naar aanleiding van een meeting met de LVNL, ZCNOP en ZCFlevo.

Wat ik begreep is dat de ZCFlevo al een alternatief luchtraam heeft aangegeven maar dat door de LVNL afgewezen is. De ZCNOP is nog bezig met een alternatieve luchtruim indeling, zodanig dat we (meestal) kunnen blijven vliegen.

Mijns inziens wordt het hoog tijd om tegengas te gaan geven, zeker vanuit de ACS (maar ook vanuit de KNVvL omdat dit zo een groot gedeelte van het luchtruim bestrijkt en het meerder clubs betreft). die tot voor kort niet echt getroffen werd door de uitbreiding van Lelystad. De LVNL heeft kennelijk in al haar aanvlieg routes studies nooit rekening gehouden met de bestaande zweefvliegclubs of met de lichte luchtvaart of is dat van plan te doen. Volgens mij toch wel een typisch voorbeeld van onbehoorlijk bestuur.

m.vr.gr.

Diederik

Geplaatst door fred3c op 15-01-2015 13:31
#69

Wordt inderdaad tijd om tegengas te geven. Als de politiek zijn zin krijgt, slinkt het aantal zweefvliegclubs in Nederland.
Of de heren politici moeten zich eens gaan inleven in deze geweldige sport, voordat ze een beslissing gaan nemen.

Geplaatst door Frits Urselmann op 15-01-2015 13:33
#70

thja Fred "inleven " en politicus dat zijn 2 zo'n termen die niet echt samengaan!!! maar het zou wel mooi zijn als dat eens ging gebeuren;)

Geplaatst door fred3c op 15-01-2015 13:44
#71

Ja dat klopt, maar we hebben ooit Melanie Schultz van Haegen op visite gehad op onze club, en na een vluchtje dacht ze heel anders over zweefvliegen en recreatieve luchtvaart. Dus er is wel een sprankje hoop:hila

Geplaatst door webmaster op 21-02-2015 12:44
#72

Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad

Lees: http://www.denoor...-lelystad/

EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.

Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland.

Geplaatst door Sieb op 21-02-2015 13:39
#73

webmaster schreef:
Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad

Lees: http://www.denoor...-lelystad/

EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.

Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland.


Politiek correcte vraagstelling en dito antwoorden...

Deze vraag is ook gesteld bij de ontwikkeling van Eelde, Twente en Beek. Zelfde antwoorden natuurlijk. Als je echt het ondernemingsplan leest dan is er economisch niets te winnen. Geen normale Bank zou daar zonder overgeidsgarantie ook maar 1 cent in stoppen.

De ontwikkeling van Lelystad kon wel eens de doodsteek worden voor Schiphol NV als de hub functie naar Parijs schuift en onze nationale luchthaven verschrompelt tot een aan- en afvoervliegveld voor Toeristen die Amsterdam willen bezoeken. Geeft wel lekker veel lucht( ruimte ) voor ons.

Geplaatst door Bart op 21-02-2015 13:56
#74

En voor een hoop onder ons een fikse hoeveelheid vrije tijd om onze sport te beoefenen...

Geplaatst door maaikgollef op 23-02-2015 09:52
#75

ik maak me wel zorgen om de luchtruimclaims die geen gelijke tred hoeven te houden met het commerciele gebruik ervan. Rupsje Nooitgenoeg LVNL gaat gegarandeerd vast half nederland reserveren in nauwe samenwerking met megalomane lokale bestuurders die hun gemeente graag metropool zien worden, waarbij een vliegveld het statussymbool bij uitstek is.

Als hub stelt schiphol straks toch weinig meer voor: Istanbul, midden oosten, allemaal groter, goedkoper en centraler. Nou nog een strateeg die dat doorkrijgt.

Gewijzigd door maaikgollef op 23-02-2015 09:53

Geplaatst door Kees Visser op 23-02-2015 12:05
#76

Sieb schreef:
webmaster schreef:
Alleen GroenLinks en PvdD tegen uitbreiding Vliegveld Lelystad

Lees: http://www.denoor...-lelystad/

EMMELOORD/ENS – In de aanloop naar de Statenverkiezingen op 18 maart heeft de stemwijzer MijnStemhulp.nl de dertien politieke partijen in Flevoland een aantal stellingen voorgelegd.

Stelling: De uitbreiding van Vliegveld Lelystad is van groot belang voor de ontsluiting van Flevoland.


Politiek correcte vraagstelling en dito antwoorden...

Deze vraag is ook gesteld bij de ontwikkeling van Eelde, Twente en Beek. Zelfde antwoorden natuurlijk. Als je echt het ondernemingsplan leest dan is er economisch niets te winnen. Geen normale Bank zou daar zonder overgeidsgarantie ook maar 1 cent in stoppen.

De ontwikkeling van Lelystad kon wel eens de doodsteek worden voor Schiphol NV als de hub functie naar Parijs schuift en onze nationale luchthaven verschrompelt tot een aan- en afvoervliegveld voor Toeristen die Amsterdam willen bezoeken. Geeft wel lekker veel lucht( ruimte ) voor ons.



Alleen jammer dat alle nare beslissingen betreffende het luchtruim al genomen zijn voor ze er achter komen dat het toch allemaal niet haalbaar was. En probeer dat maar eens terug te draaien in de politiek en vooral bij LVNL.

Tegen die tijd hebben we alleen nog een paar clubs aan de Duitse grens, de rest van het luchtruim is dicht.

Geplaatst door webmaster op 26-03-2015 19:12
#77

Groen licht voor uitbreiding Lelystad Airport

Lees / kijk: http://www.omroep...ad-airport

Lelystad Airport krijgt groen licht om uit te breiden. Dat nieuws maakt staatssecretaris Wilma Mansveld komende dinsdag bekend, zo melden diverse bronnen aan Omroep Flevoland.
Mansveld kondigt dan het zogeheten Luchthavenbesluit af in de Staatscourant.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bevestigt dat het besluit zoals eerder was aangekondigd voor 1 april bekend wordt gemaakt, maar wil tot dinsdag geen toelichting geven.

Het besluit betekent dat Lelystad Airport vanaf april 2018 open kan gaan voor grotere vliegtuigen. In de eerste fase groeit de luchthaven tot 25.000 vliegbewegingen per jaar. Na evaluatie wordt besloten of groei tot 45.000 bewegingen mogelijk is.


www.omroepflevoland.nl/SiteFiles/temp/e0f8cc011d37144f7107769a5dd9a53c-635x358.png

Geplaatst door webmaster op 30-03-2015 18:17
#78

Zweefvliegclub Flevoland vreest voor voortbestaan

Lees het vandaag in de Telegraaf geplaatste artikel op Blendle: https://blendle.c...330-1_04_2

„Dit weiland”, zegt Joop Ramaekers, wijzend naar de grasvlakte waarop zweefvliegtuigen wachten op hun ‘lancering’. „Dit is de kraamkamer van de luchtvaart. Hier maken verkeersvliegers, militaire piloten en luchtverkeersleiders hun eerste vlieguren en ontkiemt hun liefde voor de luchtvaart. Maar met de uitbreiding van luchthaven Lelystad dreigt deze unieke kraamkamer te moeten verdwijnen.”
De voorzitter van Zweefvliegclub Flevo is bezorgd. Al ruim veertig jaar laten de zweefvliegers zich, eerst in Lelystad en


static.blendle.nl/publication/telegraaf/2015/03/30/item/1_04_2/version/1/image/medium/b9187576592bd419c386b4f4bbe0596f54fa2ae4.jpg

Geplaatst door webmaster op 31-03-2015 12:48
#79

Besluit van 12 maart 2015 tot vaststelling van een luchthavenbesluit voor de luchthaven Lelystad (Luchthavenbesluit Lelystad)

lees: https://zoek.offi...5-130.html


Regeling van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 30 maart 2015 nr. IENM/BSK-2015/53443, houdende omzetting van de bepalingen omtrent het luchthavenluchtverkeer uit het aanwijzingsbesluit van de luchthaven Lelystad, in verband met de vernieuwing van de regelgeving voor burgerluchthavens en militaire luchthavens (Omzettingsregeling luchthaven Lelystad)

Lees: https://zoek.offi...-8355.html

Geplaatst door webmaster op 31-03-2015 21:20
#80

En als opfrisser hier nog even de voorstellen(?) voor de Lelystad vliegroutes.

Lees: http://www.alders...eluid.html

www.alderstafel.nl/uploads/1/4/1/3/14138220/459937.jpg
westenwind

www.alderstafel.nl/uploads/1/4/1/3/14138220/2690151.png
oostenwind


Na veel praten en puzzelen adviseert de Alderstafel routevariant B+ te kiezen. ‘Binnen de luchtruimvisie is dit een zeer elegante oplossing’, stelt Jasper Daams. Hij heeft vanuit de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) leiding gegeven aan het team dat de routevarianten ontwikkelde. ‘Ik denk dat we door buiten de bekende paden te treden een verschil hebben kunnen maken. Routevariant B+ voldoet aan alle randvoorwaarden en ik ben blij dat we dat met z’n allen hebben bereikt.’

Geplaatst door maaikgollef op 19-04-2015 14:04
#81

en straks is dit allemaal voorbij als er een deksel met tokkiecharters boven Salland ligt
https://www.dropb...drrruk.JPG

:(

Gewijzigd door maaikgollef op 19-04-2015 14:09

Geplaatst door webmaster op 16-10-2015 22:55
#82

Hans Alders: vaart zetten achter uitbreiding Lelystad Airport

Lees meer: http://www.desten...-1.5343637

Tijdens een overleg donderdagavond met de Tweede Kamer verklaarde Alders dat de groei van het vliegverkeer op Schiphol veel sneller gaat dan verwacht. "Die overstijgt zelfs de hoogste groeiprognose", aldus Alders. Dat betekent volgens hem dat er niet gewacht kan worden met de uitbreiding van Lelystad. "We hebben ontzettende haast met Lelystad", zei hij tegen de Kamerleden. Het risico bestaat dat Lelystad niet op tijd klaar is om vluchten van Schiphol over te nemen.

www.destentor.nl/polopoly_fs/1.5325121.1444570810!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5325121.jpg

Geplaatst door kloppertjes op 21-10-2015 20:31
#83

webmaster schreef:
Hans Alders: vaart zetten achter uitbreiding Lelystad Airport

Lees meer: http://www.desten...-1.5343637

Tijdens een overleg donderdagavond met de Tweede Kamer verklaarde Alders dat de groei van het vliegverkeer op Schiphol veel sneller gaat dan verwacht. "Die overstijgt zelfs de hoogste groeiprognose", aldus Alders. Dat betekent volgens hem dat er niet gewacht kan worden met de uitbreiding van Lelystad. "We hebben ontzettende haast met Lelystad", zei hij tegen de Kamerleden. Het risico bestaat dat Lelystad niet op tijd klaar is om vluchten van Schiphol over te nemen.

www.destentor.nl/polopoly_fs/1.5325121.1444570810!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5325121.jpg


Kort samengevat: Voer de plannen maar snel uit voordat blijkt dat het allemaal luchtfietserij is! (Of denk ik dan weer veel te cynisch over "onze" politiek?)

Geplaatst door Sieb op 21-10-2015 23:03
#84

Wat moeten met Hans A. . .? En met Wilma M. een fijn stel supporters van de recreatieve luchtvaart.

http://columns.dg...ns-alders/

En niets verandert, veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven..

http://youtu.be/-...

Geplaatst door venberg op 22-10-2015 13:09
#85

Geweldig hoe Van Kooten de onnavolgbare HA neerzet. Inderdaad nog niets veranderd. Lachen.

Geplaatst door dingetje op 27-01-2016 14:56
#86

http://www.rtvoos...nid=236289

http://www.desten...-1.5666313

Geplaatst door NicoB op 27-01-2016 16:46
#87

dingetje schreef:
http://www.rtvoos...nid=236289

http://www.desten...-1.5666313


Eén van reacties op het artikel bij RTV Oost:

Zout toch op met die 'leefbaarheid' voor de bevolking. De aanvlieghoogte op die afstand van Lelystad is tenminste 10.000 voet (3000 meter) en de tegenwoordige toestellen hoor je dan niet eens meer. De belangen van de elitaire zweefvliegclub, daar gaat het om. Maar verpak dat dan niet in een doorzichtige smoes om zoveel mogelijk medestanders te krijgen

Er is blijkbaar nog een hoop werk voor de PR-man van Aero Club Salland (zie artikel in De Stentor)

Gewijzigd door NicoB op 27-01-2016 16:47

Geplaatst door webmaster op 21-11-2016 00:18
#88

Verkeersvlieger presenteert alternatief plan voor aanvliegvliegroutes Lelystad

Lees volledig artikel: http://www.desten...-1.6659879

KLM-piloot Hadriaan van Nes (47) betitelt de geplande vliegroutes voor airport Lelystad als onveilig, onnodig en ongewenst. Zoals het er nu naar uitziet komen de grote verkeersvliegtuigen tussen één en twee kilometer hoog overvliegen, op weg naar de landing op Lelystad.

Volgens Van Nes, tevens ex-Nederlands kampioen zweefvliegen, is het straks gedaan met de rust, met name rond Dalfsen en Lemelerveld. Tenzij er gekozen wordt voor het Ei van Columbus, het nieuwe plan om het luchtruim op een alternatieve manier te herverkavelen. Vliegtuigen komen dan nog steeds overvliegen, maar op veel grotere hoogte.

www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6659900.1479552658!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-6659900.jpg

Geplaatst door webmaster op 29-11-2016 18:23
#89

Uitbreiding vliegveld Lelystad jaar vertraagd

Lees volledig artikel: http://www.omroep...-vertraagd

De uitbreiding van de Lelystad Airport loopt flinke vertraging op. De eerste grote commerciële vliegtuigen zouden vanaf 1 april 2018 de luchthaven moeten aandoen maar dat wordt zeker een jaar later, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur dinsdag in een brief aan de Kamer.

Een nieuwe indeling van de vertrek- en naderingsroutes in het hogere luchtruim blijkt een ingewikkelde kwestie. De zaak liep bovendien vertraging op omdat luchtverkeersleiders actie hebben gevoerd.

Geplaatst door NicoB op 29-11-2016 18:50
#90

webmaster schreef:
Uitbreiding vliegveld Lelystad jaar vertraagd

Lees volledig artikel: http://www.omroep...-vertraagd

De uitbreiding van de Lelystad Airport loopt flinke vertraging op. De eerste grote commerciële vliegtuigen zouden vanaf 1 april 2018 de luchthaven moeten aandoen maar dat wordt zeker een jaar later, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur dinsdag in een brief aan de Kamer.

Een nieuwe indeling van de vertrek- en naderingsroutes in het hogere luchtruim blijkt een ingewikkelde kwestie. De zaak liep bovendien vertraging op omdat luchtverkeersleiders actie hebben gevoerd.


Taaie kost voor de minister: http://nos.nl/art...ng-op.html

Geplaatst door Frits Urselmann op 29-11-2016 21:14
#91

BravoLima schreef:
webmaster schreef:
Uitbreiding vliegveld Lelystad jaar vertraagd

Lees volledig artikel: http://www.omroep...-vertraagd

De uitbreiding van de Lelystad Airport loopt flinke vertraging op. De eerste grote commerciële vliegtuigen zouden vanaf 1 april 2018 de luchthaven moeten aandoen maar dat wordt zeker een jaar later, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur dinsdag in een brief aan de Kamer.

Een nieuwe indeling van de vertrek- en naderingsroutes in het hogere luchtruim blijkt een ingewikkelde kwestie. De zaak liep bovendien vertraging op omdat luchtverkeersleiders actie hebben gevoerd.


Taaie kost voor de minister: http://nos.nl/art...ng-op.html


grappig eigenlijk Lelystad heeft nu al opstart problemen welke investeerder trapt er nog in?