Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: maximale vlieghoogte NL zonder klaring

Geplaatst door NicoB op 12-07-2015 17:13
#14

Dortu schreef:
Officieel moet je je hoogtemeter dus omstellen naar flightlevels als je de 3500 voet passeert.

Let op: voor VFR vluchten boven 3500ft amsl is QNE voorgeschreven

Zie ENR 1.7 hieronder...de hoogtemeter hoeft niet ingesteld te worden op 1013.2hPa...alleen "shall be expressed in terms of...". Kortom: aflezen van FL op een transponder display of vluchtcomputer kan ook...of met wat hoofdrekenen: 8m per hPa verschil tussen QNH en 1013.2hPa. Elk van deze opties heeft z'n voor- en nadelen.


Hetzelfde ENR 1.7 kent ook nog de volgende paragraaf en die is erg duidelijk over de te gebruiken hoogtemeterinstelling boven 3500ft amsl:

3.5 Gliders

Gliders are usually equipped with altimeters calibrated in metres.

The glider circuits in the Netherlands are based there-on and the terrain heights, given in metres, will be of great help when making a landing after a cross country flight.

Glider pilots will practically never fly horizontally, however, for safety reasons it is very important that above 3500 ft (1065 m) AMSL the procedure mentioned in paragraph 3.2 will be adhered to, such in connection with the determination of the height with respect to the lower limit of areas in which VFR flights are prohibited or for reporting by radio.

In order to avoid the areas in which VFR flights are prohibited, glider pilots are advised to use the table below to convert their altimeter reading from metres into flight level.

Above 1065 m (3500 ft) AMSL the altimeter subscale should be set on 1013.2 hPa The relation between indicated reading in metres and flight level above this altitude is:


www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QCB8KYEN.jpg
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Gewijzigd door NicoB op 25-07-2015 15:17