Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Toekomst vliegveld Eelde

Geplaatst door Tha op 21-11-2013 00:07
#9

Aan de andere kant, de Eemshaven was ook zo'n stukje infrastructuur dat decennia niets heeft betekend. Maar is nu wel de motor achter de ontwikkeling van de gehele provincie Groningen. Er zijn ook talloze ruimtelijke reserveringen voor van alles wat we ooit nog misschien zouden willen en waarmee we rekening houden bij de planning van overige zaken om ons in de toekomst geen blokkades op te leggen.

Van een bedrijf kan ik begrijpen dat de aandeelhouderswaarde gebaat is bij een horizon van drie maanden. Voor een overheid is maximaal dertig jaar een betere termijn.

Eelde sluiten, het kan wel, maar dan moeten een hoop vluchten zoals lesvluchten naar het buitenland of een ander regionaal veld.

Spoorwegen zijn ook niet rendabel, daarmee vergeleken is de luchtvaart een bloeiende sector. Maar om nu alle stations op te heffen zou ook vreemd zijn na de miljarden die we er net ingepompt hebben om de rails weer een beetje op orde te krijgen.

Er ligt nu een nieuwe baan, die er eigenlijk al 30 jaar had moeten liggen. Gewoon op deze voet rustig eerst 15 jaar doorgaan en elke 5 jaar herijken, of zo daar aanleiding voor is, eerder. Die paar miljoen die dat kost is niet meer dan een paar muntjes wisselgeld vergeleken met andere projecten die volstrekt kansloos zijn, en miljarden kosten alleen om de realiteit niet onder ogen hoeven te zien, denk aan bijvoorbeeld windmolens.