Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: overland en "nieuwe" gpl

Geplaatst door TonS op 28-01-2014 18:26
#22

Marco uit hangar 5 schreef:
Zat ik me net te bedenken.. In de FCL staat dat any licence voor een bepaalde catagory, fully credited moet worden naar het nieuwe LAPL.. staat er gewoon letterlijk in! De extra eis van een overland voor een huidige GPL houder is dus iets wat bij IL&T vandaan komt.. De crux zit em in het woordje ANY LICENSE.. er staat niet bij door wie en waar deze moet zijn uitgegeven..

Kunnen we onze GPL licence daarom niet om laten zetten in een ander Europees land? Belgie of zo? Een land dat geen extra eisen stelt?. Het gaat tenslotte om een EUROPESE License, en die zou je als het zo uitkomt in elk europees land moeten kunnen aanvragen, vrijheid van personen en verkeer,.. Ik mag naar Polen rijden om daar een LAPL(S) op te halen, en de IL&T heeft dat maar te accepteren...Ons GPL is ICAO erkend geloof ik dus dat zal door andere overheden ook geaccepteerd moeten worden als ANY license.

Het zou wel een giller zijn als dit echt kan, dat hele IL&T staat dan in zijn hemd. Maar ik zal wel iets over het hoofd zien..


Is al eens eerder hier ter sprake gekomen toen bekend werd dat IL&T weer de papiertjes gaat uitdelen. Gewoon in Duitsland gaan halen of als Nederlandse club een Duits geregistreerd opleidingsinstituut worden. We weten natuurlijk nog niet definitief wat IL&T gaat kosten maar ik kan me niet voorstellen dat in Duitsland waar het zweefvliegen een veel grotere rol van betekenis heeft ook honderden Euro's gevraagd gaat worden. Half Nederland vliegt inmiddels al met D-kisten dus dan past een Duits papiertje er goed bij. :annoy