Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Buitenlandingen in de media

Geplaatst door Chester op 21-08-2014 06:52
#25

Otto Foelkel schreef:
Ik blijf het vreemd vinden, dat men aan dit soort motortjes niet veel hogere eisen stelt wat betreft (start) betrouwbaarheid.

Waar mijn auto al 8 jaar lang, vier keer per dag probleemloos start, lees ik met een zekere regelmaat, dat zo'n hulpmotortje zijn diensten weigert.

Met de huidige technische kennis moet het toch mogelijk zijn ze zo te construeren dat ze vrijwel feilloos werken?

Lastig. Turbo's en SL's moeten dermate licht zijn dat er geen mogelijkheid is om een 4-takt te kiezen. Dan stellen wij onze motoren ook nog eens bloot aan een extreme temperatuurrange (-30 tot +50), is alles bewegend opgehangen, is het soms minimaal of incorrect opgehangen en zo verder.

Turbines en FES zijn de toekomst. Geen extra weerstand wanneer de motor faalt, je kan rustig met hoge snelheid steken met de motor aan (golf, bergvliegen) en veel minder onderdelen die stuk kunnen gaan...