Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Beraadslaging over Restricted Area's

Geplaatst door NicoB op 24-08-2015 10:12
#2

Het voordeel voor Defensie is dat ze de activatie op kortere termijn kunnen plannen en daardoor het gebied naar eigen zeggen korter zullen vastleggen dan bij de omslachtige TGB procedure, waarbij luchtruim soms voor weken achtereen wordt afgesloten - zodat het wanneer nodig voor de militairen maar beschikbaar is!


Daar Terlet en Hoogeveen in zo’n EHR gebied liggen, heeft Defensie beloofd met deze velden en hun gebruikers nog nadere afspraken te maken, zodat we normaal naar Hoogeveen te kunnen blijven vliegen en voor Terlet de overlast zo gering mogelijk blijft.


De "beloftes" zijn nogal vaag en het klinkt niet erg bemoedigend.............
Het eenvoudiger kunnen activeren betekent volgens mij ook dat dit dus vaker kan gebeuren!
Ik neem aan dat er ook nog overleg/inspraak is op een hoger niveau (KNVvL, AOPA, overige GA-vertegenwoordigers)?

Ben erg benieuwd naar de afmetingen van deze NOTAM geactiveerde EHR's. 't Zal me niet verbazen dat, nu het luchtruim rond Twenthe van de kaart is geveegd, er aanzienlijke stukken luchtruim binnen en onder de Nw Milligen TMA's C en E geclaimd gaan worden. Deze plannen en de toekomstige uitbreiding van Lelystad maken het er allemaal niet leuker op.

Gewijzigd door NicoB op 27-08-2015 18:33