Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: FlyTool

Geplaatst door davidh op 10-11-2016 19:00
#37

Het interessante aan deze discussie is dat er géén eensgezindheid is tussen clubs, CIV, ABZ en KNVvL.

Het kind van de rekening is de Nederlandse zweefvliegclub die door IL&T gedwongen zal worden om zich aan de wet te houden. Die heeft namelijk officieel niets te maken met het CIV, ABZ en KNVvL. Zij wordt door EASA gedwongen om goed toezicht te houden (en dat wordt gecontroleerd).

Alleen als het KNVvL, ABZ en/of CIV nuttig en realistisch blijkt zal zij enige rol mogen blijven vervullen als intermediair. Ik denk dat allen ertussen uit gesneden worden mbt VMS en meldplicht. En mensen vragen zich maar af waarom EASA alles zo moeilijk maakt. In feite zijn het de combinatie CIV, ABZ, KNVvL die effectieve samenwerking niet neerzetten.

En laat ik dan maar gelijk mijn mening uiten over het CIV: Instructie en Veiligheid horen niet (meer) in één commissie. Je keurt je eigen vlees, immers.