Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Toezegging staatssecretaris Dijksma: vliegtuigen naar Lelystad boven 6000 voet

Geplaatst door Sieb op 25-02-2017 15:22
#9

NicoB schreef:
Hier heb je de MER Deel 3: Het route-optimalisatieproces als pdf
http://api.commis..._deel3.pdf
Zie blz. 24 en 25 voor het profiel van de B+ variant.

Mogelijk alternatief:
Departures west van de EHR-3 halen zodat het inbound verkeer vanaf IAF South iets langer op 6000ft kan blijven?
:hmm


Als je kijk op routevariant B+ ( dit zijn de uiteindelijke routes geworden ) dan zie je dat inboundverkeer op LES 518 resp IF 235 op 3000 voet minimaal zit zodat er geen interferentie met outbound Lelystad verkeer is. Les 518 ligt boven kampen en volgens Dijksma zouden ze op dat punt op 6000 voet zitten? Now way dus. Stokbrood aap!

Ik zie de volgende opties: Schiphol TMA sneller getrapt omhoog (want ze willen daar onder blijven), ARTIP verder naar westen verleggen, en gooi dat Transition Altitude nu eens fors omhoog zodat er meer separatieruimte komt ( nu namelijk 1000 voet boven de 3500 voet en gooi je dat omhoog naar FL 100 dan hoef je daaronder maar 500 voet verticale separatie aan te houden.

Gewijzigd door Sieb op 25-02-2017 15:27