Geplaatst door Kilo Hotel op 18-05-2017 00:18
#2
Ik lees:
Op enig moment zal de knuppelstand; die zorgt voor de klimstand
van maximaal 45 graden; niet meer het gewenste effect, namelijk
het aanhouden van die klimstand hebben. Dit komt doordat de
kabel het zweefvliegtuig als het ware naar beneden trekt. Juist in
deze fase is de kracht die op het breukstukje wordt uitgeoefend,
het grootst. In deze fase dient de knuppel iets gevierd te worden
om de belasting op de kabel en het breukstukje te verkleinen. Er is
nog steeds sprake van een klimstand, alleen is die kleiner dan 45
graden.
Is het niet de taak van de lierist de spanning op de kabel door het aanhouden van een zekere bocht in het tweede deel van de lierstart zodanig te houden, dat vieren niet noodzakelijk moet zijn? Die bocht mis ik ook in de tekening van de lierstart. Of gaan beiden aan het probleem werken. Lierist gas inhouden om een zekere/veilige bochtstraal van de kabel aan te houden en vlieger vieren van de knuppel?
Gewijzigd door Kilo Hotel op 18-05-2017 01:08