Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Vliegroutes naar Lelystad Airport

Geplaatst door Sieb op 27-06-2017 23:33
#4

In de brief van LVNL staat op de laatste bladzijde een gevaarlijke passage namelijk dat : de luchtruimclassificatie in sommige TMA's moet worden verhoogd! Belangrijkste vraag is hier om welke gebieden ( Nieuw Milligen TMA,s ) dit gaat en om welke verhoging van classificatie het gaat . Ik vrees dat men van E naar D of nog erger C of B wil. En dan is de volgende vraag waar de ondergrens komt te liggen.

Een heel groot deel van de luchtruimproblrmatiek kan worden opgelost door het fors verhogen van het Transition Altitude van 3500 fit naar 8000 of zelfs 10000 voet. Dit omdat dan de verticale separatie ven 1000 ff naar 500 ft terug kan. Ook LVNL wil dit en het levert aan de onderkant zomaar 2000 ft of meer ruimte voor de GA op.

Als we niet oppassen dan mogen we straks niet hoger dan FL 050 of FL 055 in heel Nederland. En alleen omdat ze die paar lelystadvluchtjes niet door de SPL TMA willen laten gaan want eromheen is makkelijker.
Tijd om Schiphol in de Noordzee neer te leggen ....