Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Vliegroutes naar Lelystad Airport

Geplaatst door Sieb op 21-08-2017 23:31
#35

NicoB schreef:
't Wordt erg lastig voor de staatssecretaris om hier nog een goed antwoord op te geven. Het lijkt erop dat LVNL en CLSK hun zaakjes niet op orde hebben en (bewust?) onjuiste informatie verstrekken.

Heb nog een aantal tweets bekeken en kwam o.a. deze tegen, inclusief dit kaartje met in-/outbound routering en minimum hoogtes.

Het laat zien dat er ook consequenties zijn voor de maximale beschikbare hoogte van ongecontroleerde VFR-vluchten binnen de Nw Milligen TMA's A*, C en E. Binnen deze TMA's wordt al begonnen met de daling naar FL60, dus blijft er straks max. FL55 over.
*) weekend/feestdagen


Typisch voorbeeld van een STAS, die de materie niet snapt, antwoorden laat formuleren aan de kamer door haar beleidsambtenaren, die de materie ook niet snappen, en die op hun beurt dus de adviseur met kennis , LVNL, inschakelen. Echter LVNL is de slager die zijn eigen vlees keurt en de antwoorden naar zijn eigen gewenste situatie toeschrijft. Goed stuk tegengas van KNVvL die het wel snapt.