Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Vliegroutes naar Lelystad Airport

Geplaatst door NicoB op 17-09-2017 10:09
#61

De vraag is nu of de bovengrens voor ongecontroleerde VFR vluchten in de Nw Milligen TMA's A, C en E in z'n geheel omlaag gaat naar FL55 of dat men alleen onder de route-segmenten en wachtgebieden (bijv. 5NM links en rechts, resp. 5NM rondom) het luchtruim verlaagd en beperkt tot klasse D. Het is daarbij niet ondenkbaar dat binnen deze TMA's het klasse B luchtruim wordt omgezet in klasse D.

Wanneer de bovengrens in z'n geheel omlaag gaat, dan zou onderzocht moeten worden of, in het weekend en op feestdagen, het klasse D luchtruim boven FL55 toegankelijk kan worden gemaakt d.m.v. een "Listening Squawk" regeling.

Op deze dagen zijn er in principe geen militaire activiteiten en voorlopig verwacht Lelystad maximaal 10.000 vliegbewegingen op jaarbasis, dat zijn er gemiddeld 30 per dag (15 starts en 15 landingen). Ik denk dat er in het weekend en op feestdagen voorlopig voldoende ruimte is voor een dergelijke regeling.

Gewijzigd door NicoB op 17-09-2017 11:39