Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Vliegroutes naar Lelystad Airport

Geplaatst door Sieb op 02-11-2017 13:51
#134

dchoeben schreef:
Ik wel, 20 min radarstoring.. holdings tot ver buiten de landsgrenzen
Ik snap hun inzet in luchtruim graaien wel
Ben er niet blij mee


sturen op incidenten is geen goede zaak... als een kist op FL70 een probleem krijgt en de enige oplossing is zakken naar 2000ft dan doet de gezagvoerder dat, ook al ligt er een vloer op FL65.

Het "graaien" is inderdaad waar het om gaat met het argument "veiligheid" om dat te legitimeren. Dat moet maar eens afgelopen zijn. We leven in andere tijden, met moderne technieken, die verkeer "leiden" overbodig gaan maken en het alleen nog op "monitoring" aan gaat komen (ja,zowel op de grond als op de bok!). Computers nemen zaak over en zorgen voor een veel veiligere en efficiëntere vluchtafhandeling. Emotioneel natuurlijk vreselijk als je het leuk vindt om zelf aan de knoppen of knuppel te zitten maar onvermijdelijk. Als je weet dan in Duitsland Class A en B airspace niet eens bestaan en het daar veel soepeler en prettiger gaat tussen luchtruimgebruikers en verkeersleiding dan wordt het tijd dat LVNL zich eens ernstig moet gaan beraden over hun conservatieve gedrag. Voor ze het doorhebben wordt hun werk op basis van een europese aanbesteding door NATS of DFDS overgenomen als ze zich niet aanpassen. Gewoon omdat de airlines inefficiënte luchtverkeersleiding (lees: lekker lang laag vliegen ipv CDA, PRNAV etc toe te passen) financieel/economisch niet langer pikken.