Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Vliegroutes naar Lelystad Airport

Geplaatst door Sieb op 15-11-2017 23:12
#150

diederik schreef:
Sieb schreef:
Hallo zweefvliegend Nederland....

Hebben we nog niet door dat we binnenkort niet hoger mogen vliegen dan 5500 voet in de Nieuw Milligen TMA’s ipv minimaal 6500 voet of 9500 voet? En let wel : bij 1013,2 mb.


even naar: https://zoek.offi...11802.html

ik weet niet of het nu te laat is om bezwaar aan te tekenen..


De wijziging van het luchtruim ( bijvoorbeeld andere klasse, of hoogtes, of routes) worden vastgelegd in de Regeling Luchtverkeersdienstverlening. Dat is een zogenaamde Algemene Maatregel van Bestuur AMVB. Tegen een wijziging van een AMvB kan je geen bezwaar of beroep indienen. Dus als het ministerie van IvW en of Defensie ( want die bepalen wat er gebeurd in het luchtruim ) vinden dat het even anders moet dan heb je dat maar te slikken.
De zogenaamde consultatierondes geven je het recht om te roepen wat jij er van vindt maar daar doen ze bitter weinig mee over het algemeen. Beetje schijnvertoning en dan toch verder gaan met het plan.. je kan hooguit achteraf naar de rechter gaan als je aantoobare schade denkt te hebben geleden.
Je kan wel vooraf naar de bestuursrechter stappen en met een kort geding proberen om de zaak tegen te houden.
Dat kan je beter met een grote groep belanghebbenden doen overigens. In je eentje kom je niet ver.
De GoZC en ACvZ hebben indertijd met succes een verlaging naar 2500 ft van de SPL TMA weten terug te draaien naar 3500ft resp FL 5500. Er was geen enkele nut en noodzaak om zo laag op zulke grote afstanden van SPL te vliegen.
De historie lijkt zich te herhalen want lelystad verkeer kan ruim uit de voeten in de CTA van Amsterdam bij nadering en vertrek. Er is geen enkele noodzaak en daarmee ook geen enkel bewezen nut om lager te vliegen dan FL 065/095.

Gewijzigd door Sieb op 15-11-2017 23:20