Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Eisen overlandvlucht LAPL

Geplaatst door TonS op 05-08-2017 17:28
#20

Jan de Hulster schreef:
Kerstens schreef:
TonS schreef:
Mee eens Jan, dat is de intentie zoals ik die ook zie. Dat komt in feite overeen met de 50km voor het D brevet.
Maar ik lees de noodzaak om op het aankomstpunt ook te landen niet. Dus lekker 100km retour zou ik ook goedkeuren.


Volgens mij hoef je voor ILenT niet buiten te landen, of op een vliegveld.

Ik had 1 regel logboekje, EHTL-Broken Hoxfeld-buiten bij Emmerich als "bewijs" voor de overlandvlucht mee gestuurt. Dat, keerpunt 50+ uit, was blijkbaar genoeg.


nou dat maakt het dan lekker makkelijk, een keerpunt > dan 50 km is dan blijkbaar voor IL&T voldoende voor de huidige GPL houders zonder enige verdere overland.


Yep: zie mijn eerste antwoord in dit draadje. ;)
Je stelt dat het gemakkelijk is.... Ik ken genoeg vliegers voor wie dit een aardige drempel is na een paar jaar verplicht rondjes rondom de kerk vliegen.