Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Eisen overlandvlucht LAPL

Geplaatst door kloppertjes op 06-08-2017 13:17
#21

Thermaladdict schreef:
Hoi,

Weet iemand wat precies de eisen zijn die er gesteld worden aan de overlandvlucht die gemaakt moet worden voor de conversie van GPL naar LAPL? Duidelijk is dat deze vlucht 50 km moet zijn, maar moet er dan ook ergens anders geland worden (>50 km), of mag het ook een returnvlucht zijn? En welk bewijs moet dan geleverd worden? Mag het ook een onderdeel zijn van een grotere opdracht? (driehoek).

Weet iemand of er ergens een document is waarin dit (officieel) beschreven staat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.


Deze vraag is letterlijk gesteld tijdens de ILT voorlichtingsdag vorig jaar. Het antwoord was bijna letterlijk: "Vraag het nou niet, want dan moeten we een antwoord geven en regels maken". Er is dus geen definitie en ILT heeft zover ik opmaak uit deze reactie en het gebrek aan verdere definitie ook geen interesse in het verder definiŽren van dit punt omdat het tot een enorme extra belasting in het controleren van (overbodige) regels leid. Het antwoord is dus een ja, het mag ook een 25+ km retourvlucht zijn ipv een 50 km overland. Een 100 km driehoek met instructeur is dus ook voldoende. Of een 50 km out-and-return vlucht met solo of met instructeur. Strikt genomen zou een driehoek met benen van 18 km ook voldoen maar aangezien je dan niet eens buiten glijbereik hoeft is dat een beetje erg lui/saai.