Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Eisen overlandvlucht LAPL

Geplaatst door Jan de Hulster op 08-08-2017 15:39
#30

Alex v d Zouw schreef:
Ach, vier jaar geleden kon niemand mij duidelijkheid geven of ik > 50 km uit moest landen of terug moest vliegen. 3 van de 5 vonden dat ik moest landen, ondanks de aanwezigheid van een logger.
Blijkbaar is de wet van behoud van ellende nog steeds van toepassing, omdat nog steeds niemand exact weet hoe het zit.
Aangezien EASA een regel bedacht heeft hoeft IL&T daar niet nog eens iets extra's aan toe te voegen. Dat klinkt vreemd, want over het algemeen doen ze dat wel.


Misschien is een zuivere veelhoek (8 stuks of zo van > 7 km beenlengte dus ca. 56 km totaal en het start punt ligt dus op het eerste hoekpunt en daar begint je route...en eindigt daar dus ook ) rondom het veld wel leuk?
Dan komt het aan op een pre planning route. Een beercan van 100 m om de keerpunten (navigatie)
en dan voldoe je aan FCL 010 denk ik.