Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: Theorie examen GPL 23 september

Geplaatst door TonS op 16-08-2017 15:53
#1

De inschrijving voor het theorie examen van 23 september is geopend.
Zie voor verdere info de website van het KEI:
http://www.brevet...

Geplaatst door Jan de Hulster op 26-08-2017 19:25
#2

Waarom zo vraag ik mij af staat op de KEI website DEZE benaming van het GPL theorie examen vakken:

Tijdschema:

Aanvang Onderdeel Aantal vragen Duur

10.15u 1. Luchtvaartwetgeving 20 35 min.
11.00u 2. Menselijke Prestaties en Beperkingen 16 25 min.
11.35u 3. Meteorologie 20 35 min.
12.30u 4. Communicatie en Navigatie 20 45 min.
13.25u 5. Beginselen, Operations, VP&VP 24 45 min.
14.20u 6. Algemene Kennis van de Constructie 20 35 min.

En op de CIV website DEZE benaming van het GPL examen van de vakken:

- 23 september

Tijdens overleg met ILT is vast komen te staan dat de EASA regelgeving voorschrijft dat het LAPL(S) theorie-examen uit 120 vragen dient te bestaan. Op basis daarvan en op basis van de ervaringen met de theorie-examens in 2016 is er besloten om het aantal examens terug te brengen naar 6 door het clusteren van een aantal vakken als volgt:

1 - Luchtvaartwetgeving, 20 vragen
2 - Menselijke Prestaties en Beperkingen: 16 vragen
3 - Meteorologie: 20 vragen
4 - Navigatie + Communicatie: 20 vragen
5 - Beginselen van het Zweefvliegen + Vliegprestaties + Operationele Procedures: 24 vragen
6 - Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig: 20 vragen

Gewijzigd door Jan de Hulster op 28-08-2017 08:59

Geplaatst door TonS op 26-08-2017 23:10
#3

Jan de Hulster schreef:
Waarom zo vraag ik mij af staat op de KEI website DEZE benaming van het GPL theorie examen vakken:

Tijdschema:

Aanvang Onderdeel Aantal vragen Duur

10.15u 1. Luchtvaartwetgeving 20 35 min.
11.00u 2. Menselijke Prestaties en Beperkingen 16 25 min.
11.35u 3. Meteorologie 20 35 min.
12.30u 4. Communicatie en Navigatie 20 45 min.
13.25u 5. Beginselen, Operations, VP&VP 24 45 min.
14.20u 6. Algemene Kennis van de Constructie 20 35 min.

En op de CIV website DEZE benaming van het GPL examen van de vakken:

- 23 september

Tijdens overleg met ILT is vast komen te staan dat de EASA regelgeving voorschrijft dat het LAPL(S) theorie-examen uit 120 vragen dient te bestaan. Op basis daarvan en op basis van de ervaringen met de theorie-examens in 2016 is er besloten om het aantal examens terug te brengen naar 6 door het clusteren van een aantal vakken als volgt:

1 - Luchtvaartwetgeving, 20 vragen
2 - Menselijke Prestaties en Beperkingen: 16 vragen
3 - Meteorologie: 20 vragen
4 - Navigatie + Communicatie: 20 vragen
5 - Beginselen van het Zweefvliegen + Vliegprestaties + Operationele Procedures: 24 vragen
6 - Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig: 20 vragen


De benaming van de vakken op de website van het CIV is correct afgezien van het feit dat "Vliegprestaties" eigenlijk "Vliegprestaties en Vluchtvoorbereiding" heet.
Zo te zien hebben ze bij het KEI hier en daar wat afkortingen gebruikt die we intern gebruiken en volgens mij begrijpen kandidaten echt wel wat er bedoeld wordt.
Maar ik zal de dames vragen om het op de KEI-website in lijn te brengen met de officiŽle benamingen. :flow

Geplaatst door TonS op 06-09-2017 22:00
#4

Reminder: als je je nog wil inschrijven voor het theorie examen van 23 september heb je nog een paar dagen. Op 10 september sluit de inschrijving.

Geplaatst door Jan de Hulster op 12-10-2017 09:24
#5

wat zijn de resultaten eigenlijk?

Geplaatst door Fuchur op 12-10-2017 12:53
#6

Jan de Hulster schreef:
wat zijn de resultaten eigenlijk?


Antwoorden hier

Resultaten zijn aan de kandidaten bekend gemaakt.

Geplaatst door Jan de Hulster op 12-10-2017 13:42
#7

Ik bedoelde meer het slaag percentage voor de vakken...

Geplaatst door TonS op 14-10-2017 20:43
#8

Ik heb de statistieken zo niet bij de hand, maar opvallend was dat Luchtvaartwetgeving en Navigatie/Communicatie deze keer veel beter zijn gemaakt dan de afgelopen keren.
Meteo, Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig en het cluster Beginselen van het Zweefvliegen/Vliegprestaties/Operationele procedures juist duidelijk slechter.

Geplaatst door Jan de Hulster op 15-10-2017 08:50
#9

TonS schreef:
Ik heb de statistieken zo niet bij de hand, maar opvallend was dat Luchtvaartwetgeving en Navigatie/Communicatie deze keer veel beter zijn gemaakt dan de afgelopen keren.
Meteo, Algemene Kennis van het Zweefvliegtuig en het cluster Beginselen van het Zweefvliegen/Vliegprestaties/Operationele procedures juist duidelijk slechter.


bedankt.