Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: acl in de kap

Geplaatst door arjanvd op 30-11-2017 09:14
#8

deZwever schreef:
Het heeft idd iets weg van een modegril; stel je voor dat je met 10 kisten een bel deelt, wordt je dol van dat geflikker om je heen, of worden de flitsen getimed (via de GPS klok)? Voor de prijs die ze er voor vragen zou je dat wel verwachten, maar gezien de bekabeling van/naar het dingetje niet. Maar ook met getimed signaal wordt t een windpark-circus. Kan je hem ook uitzetten/lichtintensiteit afregelen (bij hogere snelheid feller en/of vaker zoals bij de piepvario, bij lage snelheid zwakker oid)? Ik kan mij wel iets voorstellen bij het afracen van straten en langs besneeuwde hellingen zoomeren. Toch moet je bij dat soort activiteiten gewoon uitkijken & eventueel bereid zijn voortijdig uit te stappen wanneer er brokken komen. Nieuwe zweefvliegers zouden pas getriggerd worden hun ogen van de LX af te halen en naar buiten te gaan kijken wanneer ze pas wat zien flitsen: Typisch information-age gedrag in de hand werkend. Het lijkt een aardig idee maar er probeert duidelijk iemand wat mee te verdienen, als je de prijzen ziet. Al-met-al Schijnveiligheid. Ik mag hopen dat t nog een hele tijd duurt eer strobe-lights verplicht worden (btw: is daar niet gewoon al een norm voor?).


Jammer dat er direct zo negatief gereageerd wordt op een zeer goed veiligheidsinitiatief.

De strobe wordt overigens getriggerd door een Flarm waarschuwing. Zodra je flarm afgaat, gaat de strobe flitsen en zie je direct waar het potentieel gevaar zit. Dit is exact wat je wil bereiken met een waarschuwingssysteem, namelijk dat je buiten kijkt en niet op een schermpje gaat zoeken.