Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: acl in de kap

Geplaatst door wdenbaars op 30-11-2017 09:54
#9

Afgelopen zomer tijdens de Bailleau wedstrijd waren er ca 10 toestellen met de ACL in de staart. Veel van deze hadden de koppeling met de Flarm niet gemaakt (geen flarm signaal betekend namelijk geen ACL) maar hadden het systeem gewoon continue aanstaan waaronder ondergetekende.

Al met al is het een waarde toevoegend systeem, ook als je gewoon naar buiten kijkt verkort het de noodzakelijke tijd om een ander toestel te herkennen en ook als je met 3 of meer vliegtuigen in een thermiekbel draait stoort het niet.

Om terug te komen op de vraag van Frits, het systeem in de cockpitkap heb ik 1 keer gezien bij de Demo Discus 2C FES van SH hier was het niet operationeel. Het is zeker een goedkopere modificatie dan de ACL in de staart of het net zo effectief is weet ik niet maar baat het niet dan schaad het niet:)