Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: acl in de kap

Geplaatst door Jan Ritsma op 05-12-2017 07:18
#35

AlexH schreef:
Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:

Jan ik zie het probleem nu B)
wikipedia gebruik je als infobron
je gebruikt kreten uit amerika
deskundige geloof je niet
je ziet altijd het slechtste scenario
is dus moeilijk communiceren maar dat blijkt wat mij betreft ook bij eerder postings van jou
Je verwacht van iedereen dat hij antwoord geeft maar zelf doe je het ook niet
schaakmat is voor jou belangrijker dan winnen
ik kan zo nog wel doorgaan..........................
dus nogmaals stop met je loze kreten en laat je eerst goed voorlichten want daar schort behoorlijk aan


einde discussie


Na deze stompzinnige reactie waarin wederom geen letter informatie over de kosten van een Antares te vinden is, is het inderdaad beter Frits te laten voor wat hij is.
Laat je, als je een Antares overweegt goed voorlichten. Niet door Lange of Frits, maar door echte experts die realistische data geven voor battery life en veiligheid. En, als Lange volhoudt dat een accu twintig jaar meegaat, laat ze dat dan op schrift garanderen, tegen kostenloze vervanging. Laat ze ook een prijs vastleggen voor vervanging van de complete accu buiten de garantieperiode, dan kan je precies nagaan wat de kist je per start aan accu en stroom gaat kosten. Willen ze dat niet, houdt dan rekening met een mogelijk kostenplaatje per start van tussen de 100 en 500 Euro of hoger.:o



Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)


Waar heb je die gegevens gevonden?
Even aannemende dat deze prijs klopt en de accu zoals de fabriek van Lange beweert inderdaad 20 jaar meegaat, dan is de afschrijving op de accu per jaar 1500,- Euro inclusief BTW. Maak je 40 starts per jaar dan kom je op 40 Euro per start incl. stroomkosten en maak je 20 starts per jaar dan ben je 77 euro kwijt.

AlexH schreef:
Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries


Inderdaad. Vooral de temperatuur is belangrijk. De Antares is niet geschikt om mee te nemen naar Afrika. Het is niet onmogelijk dat je dan na een jaar al aan een nieuwe accu toe bent.

AlexH schreef:
De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.


Gissen is makkelijk. Je kan geluk of pech hebben. Maar wie loopt het risico? Op de website van Lange, heb ik geen prijzen kunnen vinden. Op de website van SAFT kan ik bij de accu-specificaties niets vinden over levensduur en prijs.
Misschien staan die gegevens wel ergens, maar niet echt in het oog springend en dat is een understatement. Als ik als fabrikant een product had dat 2 tot vier maal langer mee gaat dan dat van de concurrentie, dan zou dat op mijn website van de daken geschreeuwd worden. Maar, hier, niets van dat alles... Dat heeft natuurlijk een reden.
Nogmaals, als de fabrikant iets beweert dat hij zelf gelooft, dan zal het geen enkel probleem zijn om garantie te bedingen.

AlexH schreef:

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.


Zeer zeker. Voorlopig zie ik de elektromotor ook als de toekomst, maar nog niet als het heden. Het is naar mijn mening nu nog te duur. Bovendien is bij een kraak, de kans groot op een explosie met aansluitend een felle brand. Daar zeggen Lange en SAFT niets over. Lange praat liever over een veiligheidscockpit met verstevigingen en een nose cone die veel energie opneemt. Daar schiet je niet veel mee op als je in een fractie van de volgende seconde in zwarte piet verandert. Eh ook een gevoelig onderwerp

Gewijzigd door Jan Ritsma op 05-12-2017 11:32