Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: acl in de kap

Geplaatst door AlexH op 05-12-2017 12:10
#38

Jan Ritsma schreef:

Waar heb je die gegevens gevonden?



Gevraagd aan Lange zelf. Is idd oude prijs uit 2015.

Jan Ritsma schreef:

Inderdaad. Vooral de temperatuur is belangrijk. De Antares is niet geschikt om mee te nemen naar Afrika. het is niet onmogelijk dat je dan na een jaar al aan een nieuwe accu toe bent.




Ik begrijp dat www.rent-a-glider... juist een Antares (en Arcus E) naar Namibie neemt omdat de betrouwbaarheid hoger is. Dit jaar begrijp ik dat ze een extra Antares 23e hebben meegenomen. Als er problemen zouden zijn met de accu's bij hoge temperaturen dan zouden ze niet nog een extra 23e hebben meegenomen voor commercieel gebruik.

Jan Ritsma schreef:

Bovendien is bij een kraak, de kans groot op een explosie met aansluitend een felle brand.



Alleen bij een kraak die dodelijk zou zijn geweest ongeacht wat voor motor er aanboord zou zijn geweest zijn batterijen in de brand gegaan.

Ik ben alleen bekend met twee dodelijke ongelukken van vliegtuigen met Lange systeem aan boord.

https://aviation-...?id=149104

https://aviation-...?id=158636

Ik begrijp dat de Arcus E tegen een rots in de bergen is aangevlogen.
De afloop van beide dodelijke ongelukken waren niet anders geweest als geen Saft accu's aan boord waren geweest.

Bij een andere kraak zoals bijvoorbeeld een grondzwaai, geen problemen met de accu's:

https://www.sust...._Art46.pdf

Mijn indruk van Lange systeem is dat het een zeer betrouwbaar systeem is. Ik hoop dat mede dankzij de electro zwevers de veiligheid van het zweefvliegen in de toekomst beter wordt.

De meeste klanten van de recent gebouwde modellen met optie om FES te installeren hebben de electrische FES versie gekozen.

http://www.rcawse...hph304.htm

http://www.rcawse...iscus4.htm