Onderwerp: Zweefportaal - Alles over zweefvliegen :: acl in de kap

Geplaatst door Frits Urselmann op 05-12-2017 13:05
#39

Jan Ritsma schreef:
Frits Urselmann schreef:
AlexH schreef:
Kosten Antares batterijen:

“complete replacement about 24.588,44 € (without VAT)” (2015)

Levensduur accu’s is afhankelijk hoe je met de accu’s omgaat.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

De SAFT accu’s van de Antares zijn de beste qualiteit accu’s en ik begrijp dat de accu’s langer meegaan dan de 10 jaar die ze initieel hadden ingeschat. Waarschijnlijk na 20 jaar nog steeds 80% van de originele accu capaciteit over.

Vervanging van FES accu’s is ruim 7000 Euro ex BTW.
Huidige verwachting is dat deze “Superior LIPO” accu’s minstens 10 jaar meegaan.

Hopelijk zijn de vervangende accus voor Antares en FES voordeliger, veel hogere capaciteit en veiliger.

Elektrisch vliegen is in de meeste gevallen nu nog steeds duurder dan vliegen met verbrandingsmotor.

De betrouwbaarheid van de elektrische systemen is IMO een enorm voordeel.


Er is tot op heden nog geen accu vervangen die "öud"is geworden. We hebben er daarom ook geen ervaring mee en daardoor kan ik er niets over zeggen, wellicht over een jaar of 15 wel.


Ik heb de bovenstaande tekst wat in het rood aangevuld, zodat er Nederlands staat en tevens de tags weer aangebracht zodat het een overzichtelijke forumposting wordt.
Waarschijnlijk probeerde Frits te laten zien wat hij met die "laag opgeleiden" bedoelt in een eerdere posting van zijn hand.

Frits Urselmann schreef:
Het is niet handig om een oude prijs te noemen voor die batterijen! de prijs hangt af van o.a. de dollar en hoeveelheid inkoop etc..


Het is nog veel minder handig om iemand die je al drie keer heeft gevraagd wat die prijs nu is, een spreekwoordelijke bak modder over zijn hoofd te kieperen, om vervolgens, als iemand anders dan een prijs noemt, die "onhandigheid" te verwijten. :hila

Frits Urselmann schreef:
Wat ik wel weet dat ze op dit moment lager in prijs zijn dan 8 jaar geleden toen wij de Antares kochten,


De vraag is hoe Frits dat kan weten als hij niet in staat is om de huidige en de toenmalige prijs te noemen.

Frits Urselmann schreef:
Lange krijgt elk jaar info van verschillende eigenaren over de conditie van hun batterijen er is nauwelijks verschil gevonden tussen de eerste batterijen en de nieuwe, uiteraard allemaal volgens voorschrift onderhouden en gebruikt dat is wel belangrijk bij een Antares


Frits weet kennelijk heel veel, vooral vage kreten.
Hoe is de aanvangscapaciteit gemeten? Hoe groot was die? Wat is de huidige capaciteit? Hoe groot is die? Wat is de verstreken tijd? Zonder deze gegevens zegt Frits zijn verhaal niets.

Frits Urselmann schreef:
We hebben nu ruim 1000 uur tevreden gevlogen met de Antares de motor heeft net 32 uur

Dit zegt ook niets, zonder een verstreken tijd en een capaciteitsverschil.



ja het begint erg persoonlijk te worden Jan B) :clap:clap