| 19-04-2024 | 02:54
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,396
· Nieuwste lid: Karel Gerritse
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Sponsoring Euroglide-kilometers
Frouwke
#21 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2012 19:47
Lid

Berichten: 123
Sinds: 01.09.08

Jan Ritsma schreef:
Wat mij opvalt is dat, kennelijk bij gebrek aan inhoudelijke argumenten, in deze draad iemand die ergens kritiek op heeft wordt beschuldigd van het ventileren van "onderbuikgevoelens". Zijn mening zou dus niet uit zijn hoofd komen, maar uit zijn onderbuik en is derhalve inferieur.

Daar komt nog bij dat deze methode wordt toegepast door iemand die bestuurslid is van de stichting "zweefvliegevenementen Nederland". Een liefdadigheidsstichting die nog nooit enig financiele verantwoording heeft afgelegd, maar wel achter de coulissen de KNVvL om financiele hulp vraagt om uit de problemen te komen.
Het is mij iets te makkelijk om iedereen die het waagt kritiek op een (liefdadigheids)stichting te hebben maar af te serveren op "onderbuikgevoelens".


Hee Jan, jij ook hier?
Ik dacht al, waar blijf je, dit was natuurlijk wel een inkoppertje voor je. Nou... "have fun with it".

Overigens voordat je iets post, even je huiswerk goed doen. Voor 2,50 kun je dit opvragen bij de Kamer van Koophandel, maar dat wist je al. Ik zit allang niet meer in het bestuur van de door jou genoemde stichting. Juist vanwege dit soort aantijgingen.

Zo, en nu ga ik vliegen :-)
Gewijzigd door Frouwke op 21-02-2012 20:30
 
Ruud Holswilder
#22 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2012 20:33
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

gbuisman schreef:
Een cent de kilometer is 1400 euro dan is twee weken voor een klein stickertje wel minimaal.
vind dat ik op zijn minst het hele seizoen er op moet blijven staan en het formaat moet ook wat aangepast(size matters)

Het gaat natuurlijk wel om het goede doel, Guido , en niet om mega grote naamsbekendheid op 70 aanhangers Wink

Veel plezier in Minden
 
Jan Ritsma
#23 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-02-2012 23:24
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frouwke schreef:
Overigens voordat je iets post, even je huiswerk goed doen. Voor 2,50 kun je dit opvragen bij de Kamer van Koophandel, maar dat wist je al. Ik zit allang niet meer in het bestuur van de door jou genoemde stichting. Juist vanwege dit soort aantijgingen.

Zo, en nu ga ik vliegen :-)


Ja, nu je het zegt, je zit inderdaad niet meer in het bestuur. Bestuursleden van zweefvliegstichtingen wisselen supersnel de laatste tijd. Niet meer bij te houden voor een gewone zweefvlieger zoals ik.
Maar, gelukkig staat de stichting nog op jouw adres ingeschreven met jouw telefoonnummer en Ger Kwant, je broer, zit nog steeds in het bestuur dus het lijkt me een "papieren verandering"

Aantijgingen? Ik heb nog niemand kunnen vinden die echt inzage in de financiele stukken van de stichting heeft gehad en dat is met inbegrip van het ABZ. Ik betreur dat zweefvliegstichtingen zo geheimzinnig doen over hun financien, te meer als de KNVvL-leden er sommen geld in hebben zitten. Dat betekent niet dat ik iemand ergens van beschuldig, maar ik vind wel de controlle op het uitgeven van gemeenschapsgeld en/of giften te gering of zelfs vrijwel ontbreken.

Ik zou er niet over in zitten als ik jou was..... Ik behoor immers toch maar tot dat "onderbuikvolk" dat zijn mond moet houden...
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-02-2012 19:32
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Nick
#24 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 08:31
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 36
Sinds: 13.01.11

Aaaand back to topic.. Mooi initatief! Kan leuke PR zijn!
 
roeles
#25 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 08:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 155
Sinds: 03.05.11

Frouwke schreef:
Overigens voordat je iets post, even je huiswerk goed doen. Voor 2,50 kun je dit opvragen bij de Kamer van Koophandel, maar dat wist je al. Ik zit allang niet meer in het bestuur van de door jou genoemde stichting. Juist vanwege dit soort aantijgingen.


Hm.... begrijp ik het nou goed?
We hebben een groep enthousiaste mensen die zich graag inzetten voor onze sport.
Dan komen er een paar andere mensen aan die commentaar leveren op alles wat anders is dan het in hun ogen zou moeten zijn.
En als resultaat stopt de eerste groep met hun inzet voor de sport....

Misschien komt het grootste gevaar voor onze sport wel helemaal niet van buitenaf, als dit klopt.
Bourgondische zweefvliegclub
 
Frouwke
#26 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 08:51
Lid

Berichten: 123
Sinds: 01.09.08

@ Jan
Ik weet niet wat je snel vindt, ik heb ongeveer 10 jaar in het bestuur van de stichting gezeten.

Het ABZ beschikt over de financiele stukken.

Ter info en ter geruststelling van een ieder die twijfelt aan de bedoelingen van deze stichting: de overheadkosten zijn 0%, het is zelfs zo dat een aantal instrumenten van de bestuursleden zelf zijn en ter beschikking zijn gesteld. Hoe zeg je dat in %? Overheadkosten minus 5%? Vindt maar eens zo'n Stichting....
Verder wordt de doelstelling volledig gehaald: het vliegtuig wordt optimaal gebruikt door de junioren: meer dan 200 uur per jaar en is een niet meer te missen onderdeel van het juniorenprogramma.

Terug bij mijn eerste post:
Hou toch eens op met die suggestieve, negatieve opmerkingen!
Dat doet dit forum geen goed.

En Roeles, dit is idd wat er gebeurt in zweefvliegend Nederland...

En nu ga ik echt vliegen.
Gewijzigd door Frouwke op 22-02-2012 08:54
 
roeles
#27 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 10:33
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 155
Sinds: 03.05.11

@Frouwke:
Hm, dat is jammer om te horen.
Bedankt voor je inzet dan en veel plezier met vliegen!

Roel
Bourgondische zweefvliegclub
 
Jan Ritsma
#28 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 10:55
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Frouwke schreef:
@ Jan
Ik weet niet wat je snel vindt, ik heb ongeveer 10 jaar in het bestuur van de stichting gezeten.


Ik bedoelde niet dat bestuursleden van zweefvliegstichtingen kort hun functie vervulden, maar dat in de laatste tijd (12 maanden) er veel mutaties in die besturen hadden plaats gevonden.

Frouwke schreef:
Het ABZ beschikt over de financiele stukken.


Dat is niet waar, althans volgens de informatie die ik van het ABZ ontving. Volgens het ABZ verstrekt de stichting "zweefvliegevenementen Nederland" ieder jaar een "activieteiten overzicht" en dat is heel iets anders dan een financieel overzicht. Het ABZ heeft ook geen inzage in de financiele administratie van de stichting.

Frouwke schreef:
Ter info en ter geruststelling van een ieder die twijfelt aan de bedoelingen van deze stichting: de overheadkosten zijn 0%, het is zelfs zo dat een aantal instrumenten van de bestuursleden zelf zijn en ter beschikking zijn gesteld. Hoe zeg je dat in %? Overheadkosten minus 5%? Vindt maar eens zo'n Stichting....
Verder wordt de doelstelling volledig gehaald: het vliegtuig wordt optimaal gebruikt door de junioren: meer dan 200 uur per jaar en is een niet meer te missen onderdeel van het juniorenprogramma.

Als er al mensen zouden zijn die twijfelen aan de goede bedoelingen van de stichting, dan stel je die niet gerust met een "goed nieuws show". Feit is dat de stichting aanklopte bij het ABZ voor financiele steun, dus dat betekent dat de stichting zijn financiele doelstellingen niet haalt. Die conclusie ligt althans voor de hand.

Frouwke schreef:
Terug bij mijn eerste post:
Hou toch eens op met die suggestieve, negatieve opmerkingen!
Dat doet dit forum geen goed.


Je sleept er van alles bij. Niemand doet hier "suggestieve uitspraken" en het forum heeft er al evenmin iets mee te maken. De enige vraag die wordt gesteld is: "Waarom krijgt niemand een fatsoenlijk inzicht in de financiele gang van zaken bij de stichting "zweefvliegevenementen Nederland"? Daar is niets suggestiefs aan. Een fatsoenlijke stichting, zeker als het om liefdadigheidsgelden gaat, publiceert ONGVRAAGD zijn financiele gegevens.

Frouwke schreef:
En Roeles, dit is idd wat er gebeurt in zweefvliegend Nederland...


Dat is een goedkope manipulatie. Je probeert de domme massa op te hitsen tegen diegene die een kennelijk onwelgevallige vraag stelt. Ik zou de zweefvliegerij kwaad doen omdat ik constateer dat een zweefvliegstichting geen financiele cijfers wenst te publiceren? Die mening was de SZT ook al toegedaan en die gaven nog meer info dan jou stichting.

Jou tactiek werkt als een boemerang. Iemand zou zich immers de vraag kunnen stellen waarom een bestuurslid van een stichting opstapt naar aanleiding van het feit dat er naar de financiele stukken wordt gevraagd. Mijns inziens zou dat suggestief kunnen werken maar dat lijkt mij niet de schuld van de gene die enkel en alleen naar de gedetailleerde jaarrekeningen vraagt.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
roeles
#29 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 11:10
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 155
Sinds: 03.05.11

Zuurpruim(tm)
Bourgondische zweefvliegclub
 
webmaster
#30 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 11:41
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2422
Sinds: 21.08.08

Graag weer terug naar het onderwerp. (=Sponsoring Euroglide-kilometers) Over andere onderwerpen aub een nieuw topic aanmaken.
 
www.zweefportaal.nl
Mark den Besten
#31 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 21:46
Lid

Berichten: 65
Sinds: 01.09.08

Ruud Holswilder schreef:
Als het om een goed doel gaat, dan mag je geen kritiek hebben?

Laten we eens even de volgende vergelijking maken:
Zoals reeds eerder opgemerkt, was voor het beoogde goede doel van de Euroglide Sponsor Challenge het percentage baten besteed aan de doelstelling slechts 62% in 2010.

Als je dit vergelijkt met de Stichting Wings of Support, dan zie je dat hier de kosten van beheer in 2010 slechts 2% bedragen en dat dus 98% van de baten wordt besteed aan de doelstelling.

Als zweefvliegers streven wij altijd naar een optimale verhouding lift/drag.
Doe dit dan ook bij de keuze van een goed doel.

Kortom, als de Euroglide Sponsor Challenge het doel wijzigt en de opzet zodanig maakt dat sponsoren voor de kilometers die alle deelnemers vliegen een bepaald bedrag willen storten, dan kan je mij ook nog wel over de streep trekken.
Dan kunnen de deelnemers zich concentreren op de Euroglide en hoeft er geen extra wedstrijdje te worden gehouden welk team het meeste geld bij elkaar weet te schrapen.


Jammer dat je nogal selectief shopt in het jaarverslag van LZG. Er staat namelijk ook:

De reden dat het bestedingspercentage over de afgelopen jaren ruim beneden de CBF norm van
93% ligt, valt te verklaren uit de reservering (sparen) van een deel van de ontvangen gelden voor de
op te zetten eigen vliegdienst.


Op elk goed doel valt wel wat af te dingen, vergelijk bijvoorbeeld het KWF. De Alpe d'uZes steunt het KWF, waar de directeur jaarlijks bijna de Balkenendenorm ontvangt. Desalnietemin zijn er honderden, zo niet duizenden enthousiaste vrijwilligers die hier hun steentje aan bijdragen.

Feit is dat LZG bijna volledig op vrijwilligers draait. Zonder die besparing voor een eigen vliegdienst zat het bestedingspercentage bijna op 100%.

Dus kom op, plak op die LA een enorme sticker van Guido, en kom ns uit die winterdepressie. Smile
 
Ruud Holswilder
#32 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 22:35
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Het zou een goede zaak zijn om nog eens kritisch de keuze van het goede doel te bekijken.
De stichting Wings of Support staat veel dichter bij de zelfwerkzaamheid van de zweefvliegsport.
De vele vrijwilligers van Wings of Support steken vaak zelf de handen uit de mouwen op verschillende hulpbehoevende lokaties tijdens een dienstreis of vakantie
In geval de keuze hierop valt dan komt die sticker van Guido of een andere sponsor zeker op mijn aanhanger.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=aXjoxg7nHEc[/video]

Wings of Support is a private initiative by KLM and Martinair staff. We are making an effort to provide shelter and education to children in the countries these companies fly to. Because of the nature of their work, the airline staff regularly stay in many countries, therefore a project can be visited to a maximum extent, both by Wings of Support contributors and by interested supporters/sponsors. Currently, Wings of Support is also supported by various companies other than KLM and Martinair, as well as private individuals. Check our website: www.wingsofsupport.org
 
TonS
#33 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-02-2012 23:52
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Tjongejonge, als starter van dit topic krijg ik gewoon spijt dat ik er over begonnen ben.
Heel triest dat het wederom wordt aangegrepen door een aantal lieden om hun stokpaardjes maar weer eens van stal te halen die helemaal niets met dit ondererp te maken hebben.

En Ruud: natuurlijk MAG je kritiek hebben op de keuze, maar het MOET niet. Als er een collectant aan de deur komt voor.een organistatie die je niet goed genoeg vindt om je geld aan te geven, ga je dan ook bij iedereen in de buurt een briefje in de bus gooien om ze te vertellen jij die organisatie niet goed genoeg vindt? En ga je de collectant dan ook vertellen dat ie eigenlijk beter voor een andere organisatie kan collecteren?

Ik zou zeggen: respecteer gewoon een eerlijk en goed bedoeld initiatief en doe mee als je het goed vindt en laat het anders gewoon aan je voorbij gaan.

@Webmaster: als topic-starter vraag ik vriendelijk om dit topic op slot te gooien. Ik begon het om de community op de hoogte te stellen van dit initiatief en dat doel is bereikt.
 
Ruud Holswilder
#34 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 01:06
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

TonS schreef:
En Ruud: natuurlijk MAG je kritiek hebben op de keuze,

Er is in deze thread al behoorlijk op de persoon gespeeld door diverse mensen.
Ik denk dat het beter is als je je tot het onderwerp beperkt.
 
Nieuwenhout
#35 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 01:51
Lid

Berichten: 10
Sinds: 07.08.09

Ton Staassen heeft een onderwerp aangesneden om de Zweefvliegsport te attenderen op een nieuw fenomeen binnen onze sport, een sponsor actie. Iets waar hij direct enthousiast over is geworden en actie heeft genomen, Ruud is begonnen om het op de persoon te gooien door aan te geven dat "hij" er jeuk van krijgt. Natuurlijk wordt er vervolgens op de persoon gereageerd en wordt van het onderwerp afgeweken.

Op onze site hebben we een quote geplaatst op de pagina : Waarom deze actie ? Hierin geven we aan dat de opzet is dat iedereen beter wordt van sponsor-acties. Terugkijkend op dit draadje blijkt dit ook zo te zijn, want :

1. De eerste inschrijver (Ton Staassen) heeft laten zien dat het mogelijk is om in één avond twee sponsors aan te
dragen, elk voor € 0,10 per kilometer.

2. Luchtvaart Zonder Grenzen is door tientallen mensen bekeken, zelfs de statuten zijn doorgenomen

3. Het fenomeen "sponsor evenement" voor de zweefvliegsport heeft alle aandacht gekregen

4. Wings of Support is ook genoemd en heeft er zelfs er een potentiële (zweefvliegende) ambassadeur bij

Kortom er is een wereld opengegaan, iedereen blij !
 
Hans
#36 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 09:19
Lid

Berichten: 83
Sinds: 12.09.08

Clap voor ene goed idee, aktie, doel en ook nog in combinatie met zweefvliegen.
 
http://www.zweefvliegen.nu
Ruud Holswilder
#37 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 09:23
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Nieuwenhout schreef:
Ruud is begonnen om het op de persoon te gooien door aan te geven dat "hij" er jeuk van krijgt.

Als ik zeg dat ik er jeuk van krijg en dit vervolgens motiveer, dan speel ik het op mijn eigen persoon; niet op de organisatoren waarvoor ik termen heb gebruikt als "nobel initiatief" en "eerlijk en oprecht".
Daarna heb ik aangegeven dat er ook andere mogelijkheden zijn.
Als ik het antwoord van Dirk lees, dan worden 70 Euroglide deelnemers geconfronteerd met een uitgekauwd plan zonder dat ze hier enige invloed op kunnen uitoefenen?
Gewijzigd door Ruud Holswilder op 23-02-2012 09:25
 
Hans
#38 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 09:43
Lid

Berichten: 83
Sinds: 12.09.08

Ruud Holswilder schreef:
Als ik het antwoord van Dirk lees, dan worden 70 Euroglide deelnemers geconfronteerd met een uitgekauwd plan zonder dat ze hier enige invloed op kunnen uitoefenen?


Nee, jij mag meedoen aan deze sponsor aktie met deze opzet. Op de Euroglide website staat niets van een sponsor verplichting voor deelname. Zo moeilijk is dit concept toch niet? Hmm

Misschien dat jij (en anderen met brilliante sponsor ideeën) voor een andere zweefvliegwedstrijd of voor de Euroglide 2014 iets vergelijkbaars zelf moet gaan organiseren voor een goed doel. Dan heb je alle invloed die je nodig hebt, of je laat zelfs alle regels open (jouw feestje).
 
http://www.zweefvliegen.nu
Ruud Holswilder
#39 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 09:58
Lid

Berichten: 1279
Sinds: 03.09.08

Hans (wie?), het gaat om het creëren van draagkracht voor een nobele actie. Die draagkracht neemt toe als je potentiële deelnemers betrekt bij het opzetten van een plan.
 
Nieuwenhout
#40 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-02-2012 12:48
Lid

Berichten: 10
Sinds: 07.08.09

Ruud: als mede-initiatiefnemer van de Euroglide Sponsor Challenge heb je mij op een idee gebracht. Hierbij een voorstel:

Ruud : Guido buisman is ingegaan op jouw aanbod en heeft voorgesteld om het hele deelnemersveld te sponsoren voor € 0,01 per gevlogen kilometer als jij een sticker van zijn bedrijf op je trailer plakt. Dit was nog op basis van het huidige goede doel. Ik heb het logo gezien en hier hoef je je niet voor te schamen.

Als jij hierin meegaat dan ga ik de uitdaging met je aan om een nieuw concept uit te werken voor de toekomst.

Hierbij denk ik aan " The South Afrika Gliding Challenge".

Zeg maar een Euroglide over Zuid-Afrika, georganiseerd vanuit Nederland. Deelnemers moeten zelf op zoek gaan naar sponsors voor het transporteren van kisten (of het op een andere manier regelen). Ook moeten ze op zoek naar sponsors die hen per gevlogen kilometer gaan doneren. De route leidt langs hulpbehoevende projecten die door bv. Wings of Support worden georganiseerd. Aldaar kunnen de deelnemers na de landing de handen uit de mouwen steken.

Details daargelaten, het is maar een idee waar je zeker media aandacht mee kunt genereren met een hele positieve uitwerking op
onze zweefvliegsport. Dit is namelijk nog altijd het uitgangspunt.
Gewijzigd door Nieuwenhout op 23-02-2012 12:51
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.18 seconden