| 28-03-2024 | 17:38
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 5

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
EGU Nieuwsbrief 2021 / 1
webmaster
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-10-2012 23:40
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

27 September 2012: The EGU Newsletter 3-2012 is available: http://www.egu-in...3-2012.pdf
Gewijzigd door webmaster op 09-12-2021 22:04
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-12-2012 13:47
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 4/2012

klik -> http://dl.dropbox...4-2012.pdf

EGU website: www.egu-info.org

www.egu-info.org/images/titre9.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-04-2013 00:45
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 1-2013

http://www.egu-in...1-2013.pdf
Gewijzigd door webmaster op 02-04-2013 00:45
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-07-2013 18:46
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 2/2013: https://dl.dropbo...2-2013.pdf (pdf)

Editors note: Information from our members are coming in. We hear many hair raising stories. Like AMEs charging 300 € for the new Medical II/LAPL Medical . One NAA says there is no difference between a Medical Class II and the LAPL Medical, so in consequence they will not issue LAPL Medicals (!!!!!). Some NAAs are issuing the new licenses on a life time basis (as it should be), while at least Sweden will charge an annual “registration fee” for the license. On the good side it seems like our Icelandic friends, with the help of Denmark, now have valid ARCS for most of their gliders (after having been grounded for the last two years!!!!!!).
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-12-2013 21:46
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter  3/2013: http://www.egu-in...3-2013.pdf

The EGU is responsible for representing gliding at a European level, no one else. National aero clubs and 
pan-national bodies such as Europe Air Sports have an important role to play, and we must continue to work 
closely with them. Only the EGU, however, concerns itself solely with gliding.


Verder is op de EGU website verschenen: Proceedings from the 2nd EGU workshop on Club Development

Gliding is losing people. Glider pilots are getting older. We all want to change these two facts, which 
is why we are all embarking on this project and have formed the EGU Club Development Working 
Group. This project holds incredible potential for the long term benefit of our sport. Unfortunately, it also 
holds potential for creating a level of complexity that could result in no progress whatsoever. 
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-06-2014 09:02
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

The EGU Newsletter 1-2014 can be downloaded here: http://www.egu-in...1-2014.pdf

www.egu-info.org/images/map1.jpg
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-11-2014 12:43
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU newsletter 2-2014: https://drive.goo...authuser=0

Welcome to the autumn newsletter of the EGU. I hope that you have had an enjoyable and successful gliding season. The year seems to have been a good one for gliding in many parts of the continent. Europe hosted two successful world gliding championships in Finland and in Poland, as well as a very exciting World Sailplane Grand Prix final in France – and the OLC and other national ladders record a very impressive range of flying more generally. European glider pilots certainly seem to make the best of the available weather.
In the last newsletter, I reflected on how much of an affect EASA has made on gliding in Europe. My ‘score sheet’ was not a particularly positive one for the organization. After many years of work, and after having spent untold amounts of money on developing new regulations that directly or indirectly impact on gliding, EASA has left us, in general, in a significantly poorer position than we were at the outset.

Gewijzigd door webmaster op 11-11-2014 12:45
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 08-04-2015 18:29
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 1/2015 (April 2015): http://www.egu-in...1-2015.pdf
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-12-2015 15:03
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 2 / 2015 (december), lees: https://drive.goo...sp=sharing

Breaking news!!! EGU will start work on "Part Gliding" together with EASA! See Presidents
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2016 22:07
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 1/2016

Lees: http://www.egu-in...1-2016.pdf

www.egu-info.org/images/titre9.jpg
 
www.zweefportaal.nl
TonS
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2016 22:31
Lid

Berichten: 566
Sinds: 08.10.08

Interessant:

In all likelihood, it will be sometime in the second half of 2017 before we will be handing over draft new rules. When you add the time it then takes for EASA, and the European Commission and Parliament to take care of the broader administration, it is easy to see that the (much needed) new rules will not be in law before the FCL opt‐out ends in 2018. This will begin to cause major problems some considerable time before April 2018 as nations realise how much change is going to be needed in order to comply with FCL – and how little had already been done at the local level. There is already talk within Europe of having the current opt‐out extended for another year or so. In reality, this is not going to help much. Work is critically required to determine when a switch to the new system is going to be feasible. We see this as an early priority – and are quite prepared to argue for things to be pushed back until the early to mid‐2020s, if that is what is needed in order to allow everyone enough time to transition without much trouble


Dat zou dus mogelijk weer LAPL-S uitstel kunnen betekenen?
 
NicoB
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 10-03-2016 22:59
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

En wat dacht je van de zweefvliegkeuring in Engeland?

Medical 
The British Gliding Association has changed its  medical  requirement  so  that  possession  of  a  driving  licence  is  all  that  is  needed  for  glider  flying. (No legal changes needed). 
 
Jan de Hulster
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-03-2016 09:51
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

BravoLima schreef:
En wat dacht je van de zweefvliegkeuring in Engeland?

Medical 
The British Gliding Association has changed its  medical  requirement  so  that  possession  of  a  driving  licence  is  all  that  is  needed  for  glider  flying. (No legal changes needed). 


Die Britten zijn gewoon praktisch bezig.

Het is Nederland die zo zit te zanikken over de zweef keuringen

De Britten hadden immers ook al hun HUISARTS keuring !
En die hebben ze mogen behouden onder EASA.

Triest dat het bij ons zo moeilijk moet gaan.
En daardoor onnodig duur.......
Gewijzigd door Jan de Hulster op 11-03-2016 09:52
 
webmaster
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-06-2016 13:53
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 2/2016

Met onder andere: "Part Gliding is now under way".

Lees: http://www.egu-in...2-2016.pdf

www.egu-info.org/images/titre9.jpg
 
www.zweefportaal.nl
davidh
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-06-2016 07:59
Lid

Berichten: 331
Sinds: 03.11.08

Gaat Engeland nu ook uit EASA? Ben echt benieuwd.
blipmaps.nl | prosoar.de | lk8000.it | www.zweefvlieg.ne... | http://www.soarin...viewer.php
 
Dinant
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2016 12:03
Lid

Berichten: 189
Sinds: 07.03.09

Nee, UK gaat zeer waarschijnlijk niet uit EASA. Noorwegen, Zwitserland, IJsland en zelfs Liechtenstein zijn ook EASA lid, terwijl ze geen EU lid zijn.

Zie ook dit kaartje:

https://www.easa....ountry/map

Belangen voor civiele luchtvaart (British Airways, Heathrow en andere luchthavens) als ook de industrie (bv. Airbus) zijn duidelijk voor blijven in EASA. Dat zal altijd zwaarder wegen dan General Aviation en luchtsport.
 
Jan van Maarseveen
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 27-06-2016 19:05
Lid

Berichten: 317
Sinds: 02.09.08

Dat lucht op! Aan de eigengereide Engelsen hebben we denk ik al veel vereenvoudigingen in de voorgestelde EASA regelgeving te danken. Fijn dat het tegengeluid van de machtige en pragmatische BGA blijft klinken.
Jan van Maarseveen (ACvZ, VHZ, CVVMC)
 
Dinant
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 29-06-2016 11:22
Lid

Berichten: 189
Sinds: 07.03.09

Jan van Maarseveen schreef:
Dat lucht op! Aan de eigengereide Engelsen hebben we denk ik al veel vereenvoudigingen in de voorgestelde EASA regelgeving te danken. Fijn dat het tegengeluid van de machtige en pragmatische BGA blijft klinken.


Ik vrees dat dat nog tegen zal vallen. De voorzitter van BGA (Pete Stratten) heb ik van de week nog gesproken, hij was erg teleurgesteld en vreest ook dat het voor hem een stuk lastiger wordt om zaken gedaan te krijgen in Europa. Een deel van zijn invloed liep namelijk via de Britse MEP's, maar die zullen vertrekken als UK uit de EU is.

Want hoewel UK in EASA blijft, wordt EASA voor groot deel gestuurd door Europese commissie, waar UK dus geen invloed meer heeft.
 
webmaster
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2017 18:17
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 3/2016

Lees: http://www.egu-in...3-2016.pdf
 
www.zweefportaal.nl
webmaster
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 09-03-2017 18:19
Avatar van gebruiker

Superbeheerder

Berichten: 2421
Sinds: 21.08.08

EGU Newsletter 1/2017

Lees: http://www.egu-in...1-2017.pdf
 
www.zweefportaal.nl
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.15 seconden