| 20-04-2024 | 13:36
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 2

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,396
· Nieuwste lid: Karel Gerritse
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Anonieme forumtrollen
Jan Ritsma
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 11:16
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Geen nieuw verschijnsel in de forumwereld, maar de vraag is, "hoe gaan we er mee om".
Persoonlijk heb ik niet echt iets tegen anoniem posten, zolang we maar beseffen, dat de mening van een anonieme poster niets voorstelt. Het gewicht van een mening is immers direct verbonden met degene die hem uit. Anders is het met feiten en logische redeneringen. Die zijn natuurlijk wel geldig.

Nu een ander probleem. Iemand heeft om wat voor reden dan ook, een hekel aan een bepaalde forumbezoeker en opent een (tweede) account speciaal met als doel deze bezoeker anoniem te beschimpen. Moet dit getolereerd worden?

Sommige forumbezoekers hebben over anonieme posters een uitgesproken mening, zo schrijft Otto Foelkel in dit forum:
Otto Foelkel schreef:
Zolang jij je meent te kunnen permiteren je anoniem op dit forum te kunnen uiten, hebben diegenen die zich daaraan ergeren het volste recht, jou onder je cover vandaan te slepen!
:

En
hier:
Otto Foelkel schreef:
Klopt, en berichten van anoniemen beschouw ik dan ook als beschimmeld en neem ik niet serieus.
.

Otto schrijft echter ook naar aanleiding van een bericht van een anonieme forumtrol die van zijn cover ontdaan dreigt te worden:
Otto Foelkel schreef:
Jan suggereert te weten wie Minjarats is en verslijt ons voor dom als wij niet tot dezelfde conclusie komen als die hij getrokken heeft.

Zijn hele posting is erop gericht om verwarring te zaaien en daarmee opent hij een heksenjacht, die gevaarlijke neveneffecten kan hebben en alleen al om die reden zou de webmaster onmiddellijk het onderwerp moeten afsluiten.


Je zou er een beetje van in de war raken. Wat is het nu? Moeten anonieme posters onder hun cover vandaan gesleept worden, of is er dan sprake van een heksenjacht die "gevaarlijk" kan zijn? www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/frown.gif

Wat er zo gevaarlijk aan is is ook niet duidelijk. Het enige "gevaar" dat ik kan ontdekken is, dat de persoon achter de anonieme posting plotseling de verantwoording moet nemen voor wat hij vanuit zijn veilig gedachte schuilplaats heeft uitgebraakt.

Een vraag aan de webmaster. Is het, of is het niet toegestaan op dit forum anoniem een tweede account te openen met als enig doel één bepaalde bezoeker te beschimpen, te ja of te nee?

Het is mogelijk, dat naar goed gebruik van KNVvL medewerkers, deze vraag onbeantwoord blijft.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 21-06-2014 13:51
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 13:47
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Maar, tuinen jullie er allemaal in en zien jullie nu echt niet wie "MinjaRats" is?

Ik zal slechts de feiten opnoemen, het denkwerk moeten jullie zelf doen. Een peuleschil voor de intelligentia van dit draadje.

Noem man en paard en laat e.e.a. niet aan de fantasie van de lezer over.

Anoniem posten is en blijft een ver van mijn bed show, maar zolang je niet weet wie het betreft, moet je suggesties achterwege laten, omdat je de lezer daarmee op het verkeerde been zet.
 
Jan Ritsma
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 14:23
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Maar, tuinen jullie er allemaal in en zien jullie nu echt niet wie "MinjaRats" is?

Ik zal slechts de feiten opnoemen, het denkwerk moeten jullie zelf doen. Een peuleschil voor de intelligentia van dit draadje.

Noem man en paard en laat e.e.a. niet aan de fantasie van de lezer over.

Anoniem posten is en blijft een ver van mijn bed show, maar zolang je niet weet wie het betreft, moet je suggesties achterwege laten, omdat je de lezer daarmee op het verkeerde been zet.


Hi Otto, dat komt wellicht nog. Ik heb deze beschimmelde figuur een PB gestuurd, maar omdat hij zich al dagen lang niet onder de naam van MinjaRats heeft ingelogd, kan hij die ook niet gelezen hebben. Als een anonieme trol een tweede account aanmaakt, kan hij niet het emailadres gebruiken dat hij voor zijn eerste aanmelding heeft gebruikt. Dat betekent, dat hij eerst een nieuwe postbus moet aanmaken. Als hij dan later op de naam MinjaRats een PB krijgt, dan krijgt hij het bericht dat er een PB is ontvangen ook in die nieuwe postbus. Daar kijkt hij echter niet!
Alweer een sterke aanwijzing dat deze trol ook onder een andere naam in dit forum actief is.

Overigens laat ik niet iets aan de fantasie van de forumbezoeker over, maar meer aan z'n intelligentie.
De vraag hier gesteld is echter niet zozeer wie NinjaRats is, maar: accepteren we hier dit soort trollen?
Gewijzigd door Jan Ritsma op 21-06-2014 14:32
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 14:41
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Overigens laat ik niet iets aan de fantasie van de forumbezoeker over, maar meer aan z'n intelligentie.

En daarmee riskeer je dat de verkeerde conclusie getrokken wordt en iemand iets wordt toegedicht, dat hem helemaal niet betreft!
 
Jan Ritsma
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 14:52
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Otto Foelkel schreef:
Jan Ritsma schreef:
Overigens laat ik niet iets aan de fantasie van de forumbezoeker over, maar meer aan z'n intelligentie.

En daarmee riskeer je dat de verkeerde conclusie getrokken wordt en iemand iets wordt toegedicht, dat hem helemaal niet betreft!


Dat risico lopen we allemaal iedere dag. Zie Puttense moordzaak.
Dat betekent echter niet dat ik niet alle aanwijzingen netjes op een rijtje zou mogen zetten.
Zonder dat, loop je misschien nog wel meer risico dat individuele forumbezoekkers achter MinjaRats de verkeerde persoon vermoeden. Maar, nu graag on topic. www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/angry.gif
Accepteren we dit soort trollen?
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Otto Foelkel
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 19:22
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Accepteren we dit soort trollen?

Je bent dus toch in staat om een record aantal woorden simpel samen te vatten.

Een volledig uitgekauwd item.

Intussen is het aantal anonieme postings opvallend teruggelopen als gevolg van vroegere discussies over dit onderwerp.

Je zou de webmaster kunnen verzoeken om een enquêtes onder de leden te houden en de uitkomst daarvan als bindend te beschouwen.
 
Chester
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 21-06-2014 23:50
Lid

Berichten: 244
Sinds: 01.06.09

Otto Foelkel schreef:
Intussen is het aantal anonieme postings opvallend teruggelopen als gevolg van vroegere discussies over dit onderwerp.

De rest van je leven getrolled worden door jullie is dan ook niet bepaald een aanlokkelijk vooruitzicht.
Je zou de webmaster kunnen verzoeken om een enquêtes onder de leden te houden en de uitkomst daarvan als bindend te beschouwen.

Dan wel vooraf gegaan door een enquete wie men hier graag gebanned ziet. Ik vermoed zomaar dat het dan een stuk aangenamer wordt...
 
Otto Foelkel
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 02:45
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

De rest van je leven getrolled worden door jullie is dan ook niet bepaald een aanlokkelijk vooruitzicht.

Dan wel vooraf gegaan door een enquete wie men hier graag gebanned ziet. Ik vermoed zomaar dat het dan een stuk aangenamer wordt...

...sprak het Witte Wief bei Nacht und Nebel.
 
Jan Ritsma
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 08:25
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Chester schreef:
De rest van je leven getrolled worden door jullie is dan ook niet bepaald een aanlokkelijk vooruitzicht.

Chester, je moet je niet zo theatraal aanstellen. Er is hier niemand die jou trolt.
Niemand die zich bijvoorbeeld Scheter noemt, speciaal voor jou een account aanmaakt (duidelijk niet zonder hulp van de webmaster) en vervolgens als enig doel heeft, onbeschoft te reageren op jou postings, grove taal uit te slaan en handig de onderbuikgevoelens van een bepaald soort forumpubliek te bespelen.
Chester schreef:
Otto Foelkel schreef:
Je zou de webmaster kunnen verzoeken om een enquêtes onder de leden te houden en de uitkomst daarvan als bindend te beschouwen.

Dan wel vooraf gegaan door een enquete wie men hier graag gebanned ziet. Ik vermoed zomaar dat het dan een stuk aangenamer wordt...


Er wordt in dit forum veel gepost wat mij niet interesseert en waarschijnlijk de meeste mensen hier niet.
Daardoor krijg ik niet het gevoel "getrolt" te worden. Er is beslist een deel van de gebruikers die het wel apprecieert en dagenlang doorzeurt over een bepaalde PDA, NOTAM weergave, etc. Als een bepaald onderwerp je niet aanstaat, dan lees je het gewoon niet. Simpel!

Dit heet een discussieforum, maar op het moment dat er een discussie plaatsvindt, gooit de webmaster de draad op slot, met onnozele kreten als "dit was te verwachten' De webmaster geeft op geen enkele legitieme vraag antwoord en grijpt niet in als telkens weer de draadjes verstoord worden door de ECHTE trollen (zoals Jasper Granettia) die alleen maar plaatjes, smileys, en oneliners posten en midden in de discussie beginnen te leuteren over wat ze morgen gaan eten o.i.d.. De webmaster accepteert en faciliteert trollen als MinjaRats. dat soort crêpes lijken hem goed van pas te komen. maar dat is een dure vergissing, want als deze methode eenmaal gelegitimeerd wordt, kan hij met goed fatsoen ook niet meer ingrijpen tegen het zelfde type trol dat toevallig iemand stalkt die hij wel aardig vindt.

Dit brengt mij trouwens op een tweede vraag aan de webmaster in deze draad: Is het hier toegestaan om postings gedaan in het ene subforum, te beantwoorden in een ander subforum?
Hier komt natuurlijk ook geen antwoord op, want als het nee is, dan moet hij de posting van zijn vriend MinjaRats weghalen. Als het ja is, dan ga ik dat ook maar doen. Wink
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-06-2014 12:33
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
roeles
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 16:26
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 155
Sinds: 03.05.11

Jan Ritsma schreef:
Geen nieuw verschijnsel in de forumwereld, maar de vraag is, "hoe gaan we er mee om".


Simpel: als je het ergens niet leuk vindt kom je (een tijdje) niet. Genoeg leukere alternatieven voor een forum met irritante trolls, toch?
Ik doe hetzelfde als ik jouw postings zat ben.
Gewijzigd door roeles op 22-06-2014 16:59
Bourgondische zweefvliegclub
 
Jan Ritsma
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 18:46
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Zojuist weer de forumregels van zweefportaal gevonden: https://www.zweef...php?type=T
Er is maar één account per persoon toegestaan. Wat nu webmaster Ben? Wat ga je doen met MinjaRats www.zweefportaal.nl/main/images/smiley/music.gif
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-06-2014 18:46
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
juliettbravo
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 19:09
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 388
Sinds: 02.09.08

Misschien heb ik het gemist, maar ik heb nog steeds geen hard bewijs gezien dat MinjaRats een tweede account van een bestaande zweefportaler (?) is? En ik geloof ook niet dat er regels zijn over gebruikersnamen? Zou ik mijn account op mogen zeggen (aangezien de JB is verkocht) en een nieuw account "Jimn_Rasta" aan mogen maken*?

*Natuurlijk met bijpassende schermafbeelding: http://4hdwallpap...arley.jpeg
Bart vS
 
www.vanstratum.com
Jan Ritsma
#13 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 19:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

JuliettBravo schreef:
Misschien heb ik het gemist, maar ik heb nog steeds geen hard bewijs gezien dat MinjaRats een tweede account van een bestaande zweefportaler (?) is? En ik geloof ook niet dat er regels zijn over gebruikersnamen? Zou ik mijn account op mogen zeggen (aangezien de JB is verkocht) en een nieuw account "Jimn_Rasta" aan mogen maken*?

*Natuurlijk met bijpassende schermafbeelding: http://4hdwallpap...arley.jpeg


Laten we met het laatste beginnen. MinjaRats zijn de letters van Jan Ritsma. Dat mag best, maar als dan ook blijkt dat die persoon het nodig vindt om deze account uitsluitend te gebruiken om mij te schofferen, dan geeft dat een bedenkelijk totaal beeld.

Wat die dubbele account aangaat: Als MinjaRats om 12:17 in het besloten gedeelte van het forum een dergelijke onbeschofte posting doet, waarbij je er van uit kan gaan dat de webmaster ingrijpt, al was het alleen maar ten aanzien van de oproep om postings in andere subfora te beantwoorden, dan lijkt het me uitgesloten dat hij om 12:57 voor het laatst aanwezig is en daarna botweg vier dagen lang niet inlogt op ZP. Tenzij hij natuurlijk over een tweede identiteit beschikt waarmee hij toch in het besloten gedeelte kan komen. Daarna heeft hij na een paar minuten te zijn ingelogd, wederom 4 dagen niets van zich laten zien. Dit stinkt aan alle kanten. Waarom denk je dat Ben niets van zich laat horen over zijn nieuwe forum moderator?

De eerste posting van MinjaRats was een zeer onbeschoft antwoord op een vraag die ik de webmaster hier stelde. Denk je nu heus dat een fonkelnieuw lid met zijn eerste posting het lef heeft om op een vraag aan de webmaster als beantwoorder daarvan in te springen?? Nota bene met als nick de letters van mijn naam en met een dergelijke grove inhoud?? Verder wist hij met zijn eerste posting ook precies hoe je alles moest doen. Ook was hij goed op de hoogte van het bestaan van mijn privéwebsite, mijn prestaties in Afrika, etc.. Het is een ervaren forumgebruiker.

Maar, Ben Hiemstra mag hier wat mij betreft verklaren dat MinjaRats geen twee accounts heeft, dan weten we wat we aan Ben hebben als uitkomt dat dat wel zo is.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-06-2014 19:49
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
juliettbravo
#14 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 20:11
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 388
Sinds: 02.09.08

Jan Ritsma schreef:
..Als MinjaRats om 12:17...

Dus, als ik inlog, een bericht plaats en vervolgens 4 dagen zweefportaal niet bezoek is dat verdacht gedrag? In dat geval ga ik de geplande vakanties maar afzeggen Hmm

Jan Ritsma schreef:
Denk je nu heus dat een fonkelnieuw lid met zijn eerste posting het lef heeft...

Welkom op het internet! Ik sta (ook op dit forum) nergens meer van versteld.

Jan Ritsma schreef:
Maar, Ben Hiemstra mag hier wat mij betreft verklaren dat MinjaRats geen twee accounts heeft, dan weten we wat we aan Ben hebben als uitkomt dat dat wel zo is.

Hoe verwacht je dat Ben dat gaat controleren? Lijkt me lastig om aan te tonen of het wel/geen dubbel account betreft. En het is iig overduidelijk dat je er zelf totaal geen bewijs voor hebt. Je pogingen om het wel te "bewijzen" zijn op zijn zachtst gezegd lachwekkend.
Bart vS
 
www.vanstratum.com
Jan Ritsma
#15 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 20:35
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Je kan ze ontoereikend vinden, maar lachwekkend zijn ze zeker niet. Het gaat om een grote hoeveelheid aanwijzingen.
Ik heb ze bij lange na niet allemaal genoemd en sommige noem ik ook niet omdat ik mijn methode van werken daarbij vrijgeef. Ik vind het lachwekkend dat jij denkt dat een newbe op een forum, die van alles zeer goed op de hoogte blijkt te zijn een dergelijk bericht post en daarna dagenlang niet meer naar de reacties kijkt.

Ben Hiemstra kan als webmaster controleren of iemand twee accounts heeft. Ten eerste beweert hij zelf dat hij weet wie iedereen is. Ten tweede kan hij met één druk op de knop zien welke IP adressen door een forumgebruiker worden gebruikt. Als hij bij MinjaRats even op zijn IPadres klikt, krijgt hij automatisch alle namen die dat adres nog meer gebruiken.

Uit MinjaRats zijn postings blijkt dat hij zweefportaal door en door kent en dat geldt ook voor berichten van jaren terug.

Persoonlijk denk ik Dat MinjaRats Ben Hiemstra is. Vast staat dat Ben het met MinjaRats eens is wat betreft het forumgebruik terwijl dit extreem afwijkt van wat een webmaster in het algemeen geoorloofd acht.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
juliettbravo
#16 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 21:19
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 388
Sinds: 02.09.08

Jan Ritsma schreef:
Je kan ze ontoereikend vinden, maar lachwekkend zijn ze zeker niet. Het gaat om een grote hoeveelheid aanwijzingen.
Ik heb ze bij lange na niet allemaal genoemd en sommige noem ik ook niet omdat ik mijn methode van werken daarbij vrijgeef. Ik vind het lachwekkend dat jij denkt dat een newbe op een forum, die van alles zeer goed op de hoogte blijkt te zijn een dergelijk bericht post en daarna dagenlang niet meer naar de reacties kijkt.

De enige aanwijzingen die ik heb gezien zijn gebasseerd op "gebruiker reageert niet op PB", "gebruiker bezoekt zweefportaal 4 dagen niet", "gebruiker kent zweefvliegenonline", aangevuld met wat complottheorieen. Dat noem ik terecht lachwekkende "bewijzen".

Jan Ritsma schreef:
Ben Hiemstra kan als webmaster controleren of iemand twee accounts heeft. Ten eerste beweert hij zelf dat hij weet wie iedereen is. Ten tweede kan hij met één druk op de knop zien welke IP adressen door een forumgebruiker worden gebruikt. Als hij bij MinjaRats even op zijn IPadres klikt, krijgt hij automatisch alle namen die dat adres nog meer gebruiken.

Veel meer dan om een legitiem uitziende naam vragen kan je niet doen toch? En een IP adres zegt 3x niets. VPN? TOR? Goed, die mensen zou je (wellicht terecht) kunnen weren, maar iedereen heeft tegenwoordig toegang tot ik weet niet hoeveel IP adressen. Thuis, werk, mobiel, etc.

Jan Ritsma schreef:
Persoonlijk denk ik Dat MinjaRats Ben Hiemstra is. Vast staat dat Ben het met MinjaRats eens is wat betreft het forumgebruik terwijl dit extreem afwijkt van wat een webmaster in het algemeen geoorloofd acht.

Zo'n beschuldiging lijkt me een mooi punt om deze discussie weer te verlaten Bye.
Bart vS
 
www.vanstratum.com
Otto Foelkel
#17 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 22:11
Lid

Berichten: 1414
Sinds: 09.11.09

Jan Ritsma schreef:
Persoonlijk denk ik Dat MinjaRats Ben Hiemstra is.

Zo'n bewering kun je slechts doen als je daar zeker van bent en dat wekt bij mij een duister vermoeden!
 
Jan Ritsma
#18 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 22:21
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Als je nog even hier kijkt: https://www.zweef...#post_7654

Dan zal je zien dat Ben geen "verdachte IPadressen" accepteert.
Hij checkt ook regelmatig op dubbel gebruik van een IPadres.

Verder zegt een IPadres wel iets als blijkt dat het zelfde adres door verschillende gebruikers wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld, als je het IPadres van MinjaRats aanklikt en het forum geeft aan dat dit zelfde IPadres altijd door Ben Hiemstra wordt gebruikt.

In het geval van MinjaRats die brutaalweg de moderatie van zijn forum overneemt zou je verwachten dat Ben actie neemt tenzij hij natuurlijk MinjaRats is.

Er is een veelheid van dit soort aanwijzingen.

Een webmaster kan ook PB's lezen zonder in te loggen op het forum. Hij kan zelfs van ALLE gebruikes ALLE PB's lezen als hij dat zou willen.
Gewijzigd door Jan Ritsma op 22-06-2014 22:33
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
jaspergrannetia
#19 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 22:59
Lid

Berichten: 243
Sinds: 17.12.08

Jan Ritsma schreef:
ECHTE trollen (zoals Jasper Granettia) die alleen maar plaatjes, smileys, en oneliners posten en midden in de discussie beginnen te leuteren over wat ze morgen gaan eten o.i.d.

www.zweefvlieg.net/7500.jpg



Jan, je geeft me teveel eer (hoewel je mijn naam niet juist spelt, maar vooruit). Voor een echte troll heb ik in threads waar jij je niet zo nadrukkelijk manifesteert teveel serieuze posts gedaan. Maar dat is uiteindelijk ook maar mijn kijk op de zaak, dus laten we de vraag wie de grootste troll is gewoon effe crowdsourcen:

Poll: 'Wie is de grootste troll op zweefportaal?'
http://vote.pollc...m/71783267

Livescoring
http://poll.pollc...7_result?v

Moge de grootste troll winnen! Ik stel voor dat de user met de meeste stemmen over een week p[ dit forum toegeeft dat hij de grootste troll is op Zweefportaal. Ik heb meteen even gestemd!
Gewijzigd door jaspergrannetia op 23-06-2014 01:15
Jasper Grannetia
Aero Club Salland
Haagse Onderlinge Ophaal Ploeg (HOOP)
Actief lid van zweefportaal.nl
Passief lezer van zweefvliegenonline.nl

Mountains Rock!
 
Jan Ritsma
#20 Bericht afdrukken
Geplaatst op 22-06-2014 23:19
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

jaspergrannetia schreef:
Jan Ritsma schreef:
ECHTE trollen (zoals Jasper Granettia) die alleen maar plaatjes, smileys, en oneliners posten en midden in de discussie beginnen te leuteren over wat ze morgen gaan eten o.i.d.

www.zweefvlieg.net/7500.jpg



Jan, je geeft me teveel eer (hoewel je mijn naam niet juist spelt, maar vooruit). Voor een echte troll heb ik in threads waar jij je niet zo nadrukkelijke manifesteert teveel serieuze posts gedaan. Maar dat is uiteindelijk ook maar mijn kijk op de zaak, dus laten we de vraag wie de grootste troll is gewoon effe crowdsourcen:

Poll: 'Wie is de grootste troll op zweefportaal?'


Als je nu zo vriendelijk bent om dit even in een eigen draadje te houden, dan kunnen we hier verder praten over het verschijnsel MInjaRats want dat is hier het onderwerp. Dit is het zoveelste voorbeeld waarin je een serieus onderwerp loopt te verziekken met je getrol.
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.22 seconden