| 29-03-2024 | 10:12
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
De perlan vliegt
John
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-09-2015 20:47
Lid

Berichten: 23
Sinds: 27.09.09

Zie: http://www.airbus...0-4435-899
Gewijzigd door John op 24-09-2015 20:49
 
John
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 24-09-2015 21:18
Lid

Berichten: 23
Sinds: 27.09.09

Nog een Perlan video op youtube zie;https://youtu.be/4GvreViQLMg
 
dingetje
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 25-09-2015 12:07
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 516
Sinds: 01.09.08

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4GvreViQLMg[/video]
Gewijzigd door dingetje op 25-09-2015 12:08
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
Jochem van Koppen
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-09-2017 15:02
Lid

Berichten: 32
Sinds: 20.03.11

AIRBUS PERLAN MISSION II - WORLD RECORD FLIGHT

http://www.perlan...ord-flight

https://www.onlin...Id=6116604
 
tiemen
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 04-09-2017 19:19
Lid

Berichten: 39
Sinds: 23.09.09

Weet iemand waarom het wiel er zo vreemd uitziet?
www.nnzc.nl
 
www.nnzc.nl
dingetje
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-09-2017 14:36
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 516
Sinds: 01.09.08

tiemen schreef:
Weet iemand waarom het wiel er zo vreemd uitziet?


Bron: http://www.perlan...n-upgrades
We took the main wheel fairing off to determine where an additional antenna might be placed without interferring with the other existing antenna.


Ik vermoed dus dat in die wheel fairing antenne's zitten voor communicatie met het grondstation (video downlink, telemetry, etc.)

[Update]

www.perlanproject.org/sites/default/files/styles/blog_landscape/public/blogs/IMG_6475.JPG

Op deze foto lijkt dat toch niet zo te zijn, en zit er alleen (flink) wat extra demping in het landingsgestel.
Gewijzigd door dingetje op 05-09-2017 14:44
Antoine Megens
Aero Club Salland Tup
 
https://1drv.ms/a/s!AmfTTXFrrxcVhKsdJiGyxODHxotKEQ
fre
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-09-2017 18:22
Lid

Berichten: 15
Sinds: 21.06.10

Zou het kunnen zijn dat het wiel niet naar binnen getrokken word maar geklapt (dwars in romp) ???
 
frans
#8 Bericht afdrukken
Geplaatst op 05-09-2017 19:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 287
Sinds: 01.09.08

wellicht iets met druk cabine:
alle mechanische overbrengingen moeten afsluitingen hebben.... ?

FRans
 
roelantvanderbos
#9 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2017 06:23
Lid

Berichten: 4
Sinds: 27.10.08

fre schreef:
Zou het kunnen zijn dat het wiel niet naar binnen getrokken word maar geklapt (dwars in romp) ???


Zover ik weet kan het wiel (wat opvallend veel naar een DG-1000 hoofdwiel uitziet) niet ingetrokken worden. Dat is ook niet nodig voor de Perlan omdat het hoofdoogmerk op langzaam vliegen ligt en niet op het glijgetal.
Gewijzigd door roelantvanderbos op 06-09-2017 06:24
 
NicoB
#10 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2017 15:19
Lid

Berichten: 551
Sinds: 28.03.13

Record: 16 kilometer hoog met zweefvliegtuig
http://www.faqt.n...vliegtuig/
 
fre
#11 Bericht afdrukken
Geplaatst op 06-09-2017 21:18
Lid

Berichten: 15
Sinds: 21.06.10

Als het wiel niet ingeklapt kan worden dan heeft de afdekplaat die er tegen aan zit ook weinig zin
 
Jochem van Koppen
#12 Bericht afdrukken
Geplaatst op 28-08-2018 18:06
Lid

Berichten: 32
Sinds: 20.03.11

Nieuw hoogte record met Perlan II:

https://www.airbu...-seco.html

https://www.onlin...Id=6875513
Gewijzigd door Jochem van Koppen op 28-08-2018 18:10
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.11 seconden