| 29-03-2024 | 10:54
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 6

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,394
· Nieuwste lid: Asher
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
GAE heeft 7-daags bedrijf in 2018
lonneke
#41 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-11-2017 23:40
Lid

Berichten: 72
Sinds: 23.09.09

... en zo zit het dan ook weer niet precies Sieb! Wil je de finesses weten kom dan maar eens langs.

Het overeind houden van Terlet is topsport op zich. De huurpenningen moeten elk jaar weer worden opgebracht en onze huisbaas is geen filantropische instelling. Op Terlet is nauwelijks meer een betaalde kracht te vinden, - nou ja, in het Service Center en in de Thermiekbel maar dan heb je het wel gehad.
En toch is het hét nationale zweefvliegcenrum. Een lege huls die pas betekenis krijgt omdat wij dat als collectief willen. En inhoud geven. Gek hè, dat de GeZC ook de NK faciliteert...
 
Jan-Willem
#42 Bericht afdrukken
Geplaatst op 11-11-2017 23:41
Lid

Berichten: 16
Sinds: 27.09.09

Dit is volgens mij niet waar Sieb, de bijdrage van de deelnemende clubs wordt volgens mij aan de snzt betaald. Het netto resultaat waar marion het over had is volgens mij gewoon de opbrengsten van ddwv minus de personeelskosten. Ik weet niet eens of brandstof voor de lier is meegenomen.
Jouw berekening over hoeveel de gae zou kunnen verdienen klopt volgens mij van geen kant. De gae heeft een all-in tarief wat er op neerkomt dat elke start de club geld kost. Dus hoe meer starts ze maken hoe slechter de jaarrekening. Als je ongeveer 5eu per lierstart kost prijs rekent betekend dit dus dat voor elke 7 club starts je 1 externe start moet verkopen om quite te spelen. Dat lijkt me een aardige opgave als je doel is om elke dag te vliegen(dus ook op jojo dagen)
Maar het gaat volgens mij ook vooral om fatsoen. Er zijn naar mijn weten meerdere afspraken tussen alle clubs (ook bijvoorbeeld naar wie in principe passagiers worden gestuurd, guess what, dat is de gae). Het was dan denk ik ook netjes geweest om in overleg te gaan over deze regeling.
Een kleine tip voor de gae, steek meer tijd in het werven cq behoud van leden. 10 leden extra levert meer op dan het hele georganiseer van een ddw systeemFlower
 
Marion Rozema
#43 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2017 09:11
Lid

Berichten: 36
Sinds: 23.09.09

We zijn geen verantwoording schuldig over de exploitatie van Terlet aan mensen die er geen cent aan bijdragen. Dat is een zaak van de clubs op Terlet.
Gewijzigd door Marion Rozema op 12-11-2017 09:35
 
Sieb
#44 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2017 10:00
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

@lonneke: ik begrijp niet wat sentiment over een nationaal zweefvliegcentrum ( volgens mij is het gewoon een zweefvliegveld met meerdere gebruikers) te maken heeft met een discussie over exploitatie.
@jan-willen: mijn cijfrmatige opstelling is een voorbeeld van hoe een explotatie werkt en heeft niet te maken met de daadwerkelijke situatie op Terlet
@ marion : volledig met je eens maar de secretaris van de GAE post hier een mededeling waar Ruud op reageert en gevolgd door Maarten die aangeeft dat ef een rectificatie volgt. Ik heb nog geen rectificatie van de GAE gezien.
En dan komt de roddelmolen op gang...

Het lijkt mij goed dat SNZT, GAE en GeZC gezamenlijk even een berichtje plaatsen om de wilde verhalen de wereld uit de te helpen.. al was het maar om ook de andere clubs ( en hun leden) die ook hun door de weekse gebruikersfee van 1000 euro betalen te informeren.

 
www.acvz.nl
Jan de Hulster
#45 Bericht afdrukken
Geplaatst op 12-11-2017 13:49
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Jan Ritsma schreef:
Sieb schreef:

De echte vraag is hier denk ik niet of de GeZC een probleem heeft maar of SNZT de overige strips nog wel kan exploiteren en of de kleinere clubs als de GAE dit dus nog wel kunnen betalen. In het ergste geval gaan er gewoon strips terug naar de natuur denk ik als er niet voldoende huurinkomsten meer tegenover staan.. ( of de clubs moeten meer gaan betalen )


We herinneren ons allemaal de actie van Jan de Hulster, die voor sommigen tot vervelens toe vroeg om de beloofde jaarverslagen van de SNZT te openbaren. (de stichting die het terrein beheert) Hoewel die verslagen waren beloofd, kwamen die niet, althans ik heb ze niet gezien. Nu kan ik ze ook niet vinden. Die zogenaamde schriftelijke afspraken ( van het GPT) waar Maarten Baltussen het over heeft, kan ik ook niet vinden. Openheid en transparantie, die hard nodig zijn om de eindgebruikers (individuele zweefvliegers) die van Terlet gebruik maken een eerlijk beeld te geven, worden met de mond beleden maar in de praktijk zijn het slechts vieze woorden.
Het lijkt wel of in clubland alles stiekem moet en de schaarse informatie die men kwijt wil, bestaat uit (zoals in dit draadje) halve waarheden en hele leugens.

Sieb probeert hier mee te denken, maar dat wordt absoluut niet gewaardeerd en de noodzakelijke informatie die daarvoor nodig is, wordt angstvallig achter gehouden. Het enige dat we kunnen vaststellen, is dat de GeZC met alle geweld die altruistische DDWV regeling waarvoor ze zo'n groot beroep op haar vrijwilligers moet doen, die slechts 250 Euro per jaar oplevert en waarvoor iedere Nederlandse zweefvlieger de GeZC grote dank verschuldigd is, te vuur en te zwaard binnen het eigen clupie wil houden. Daarmee schaad je je opofferende imago, maar kennelijk is dat de moeite waard.Helpless




Grappig dat Jan Ritsma dit weer even aanhaalt.

Inderdaad in ergens 2010 realiseerde ik me, dat eigenlijk de SNZT EINDVERANTWOORDELIJK was voor Terlet. En niet de SZT.
Ik begon toen de SNZT “jaarverslagen” te lezen. (zo door de SNZT geproduceerd tussen 1999 en 2007/ 2008).
Duidelijk was dat er vele bestuurders in de SNZT hadden gezeten, maar ook ALTIJD een vertegenwoordiger van de…….. KNVvl.
Nu was in 2009 -2010 wel zo langzamerhand duidelijk dat het bij de SZT rammelde. , maar de eind verantwoordelijke van Terlet bleek ook eigenlijk niet bestuurlijk gezien zijn zaken op orde te hebben. En de rol van de KNVVL en zijn vertegenwoordiger was ook nog al vaag binnen die SNZT.
Op een gegeven moment werd een vraag van mij over de “jaarverslagen van 2009-2011 waar die bleven beantwoord met:

“De zaak tussen SNZT en SZT is onder de rechter, maar als dat afgehandeld is dan komen ze wel weer.”

TOEN die zaak door de SNZT werd gewonnen kwamen die toch al vrij summiere nog ontbrekende “jaarverslagen” er echter geheel niet.
Sterker nog de SNZT heef ALLE verslagen in de periode 1999-2011 in de loop der tijd verwijderd en in de periode 2011-2016 GEEN “ jaar verslagen” geproduceerd die openbaar op hun website waren te lezen.
En de oude jaarverslagen 1999-2007 zijn ook maar gemakshalve verwijderd.

Blijft enigszins vreemd m.i. een stichting voor Terlet tbv van het zweefvliegen met zelfs een vertegenwoodiger in het bestuur vanuit de KNVvL.

Dus weinig transparant allemaal zou ik zeggen.

Zie: http://www.terlet.../over-snzt

Het gedoe om de 1e posting van de GAE en de diverse reacties hierop blinken ook niet uit in transparantie.

En omdat er diverse clubs zijn of leden van clubs die 1000 Euro betalen aan de GEZC of SNZT?? lijkt de opmerking van Sieb in de posting hiervoor zeker terecht..........
Gewijzigd door Jan de Hulster op 12-11-2017 17:32
 
Kerstens
#46 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 09:57
Lid

Berichten: 86
Sinds: 20.09.09

Die betalen aan snzt, zoals al jaren de afspraak is.......
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
Jan Ritsma
#47 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 11:00
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Marion Rozema schreef:
We zijn geen verantwoording schuldig over de exploitatie van Terlet aan mensen die er geen cent aan bijdragen. Dat is een zaak van de clubs op Terlet.


Wat mij stoort is het gelieg en het gedraai, waarmee de diverse leden van de Gelderse proberen te verbloemen dat ze aan het DDWV dik verdienen. De Gelderse heeft wat het DDWV betreft een monopolie op Terlet. en reageert als door een adder gebeten op een mogelijke concurrent zoals nu de GAE.

Ik begrijp best dat Marion Rozema geen inzage in de exploitatie wil geven, want daaruit zou blijken dat dat positieve saldo van slechts 250 euro onzin is. Daar heb je overigens helemaal geen diepzinnige berekeningen voor nodig.
Bekijk de situatie met en zonder privevliegers. Die gastvliegers genereren geen extra vaste kosten. Die lier is (hopelijk) betaald en de huur van de strip ook. De GAE vraagt 35 euro per privestart. Wat kost die start? In het geval van de gastvlieger alleen de variabele kosten, te weten: slijtage lier, slijtage kabelauto, en benzine/olie verbruik lier en auto. Dat is alles. Laat dat eens vijf euro per start kosten, dan is iedere gaststart 30 euro schoon in het laadje. Bijkomend voordeel is dat je leden ook DDW kunnen vliegen. En, hoewel je het soms niet zou denken, is het doel van zweefvliegclubs om te vliegen..
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Marion Rozema
#48 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 11:02
Lid

Berichten: 36
Sinds: 23.09.09

Inderdaad, het is zoals de heer Kerstens zegt. En dat doet nog geen handje vol clubs. De meeste clubs vinden dat teveel geld voor het meest thermische veld van Nederland. Op de hele exploitatie van Terlet is dat een schijntje. Als ik een brood koop, dan vraag ik de bakker ook niet om zijn jaarrekening. De bakker zou er vreemd van opkijken. De echte betalers op Terlet (gebruikers) zijn in de afgelopen jaren altijd keurig op de hoogte gesteld van de jaarcijfers.

Het gespeculeer van Sieb raakt kant nog wal. We maken als GeZC zo'n dikke 5.000 starts. DDWV moet de eigen broek ophouden. Wie denkt dat dit lucratief is, komt zoals gezegd bedrogen uit. We hebben afgelopen seizoen 44 dagen doordeweeks gevlogen. Een redelijk gemiddeld aantal dagen over de jaren. Gemiddeld 12 vliegers per dag, waarvan 1/3 niet-gelderse leden. Ongeveer 1/3 van de starts wordt geleverd door de Husky (die niet door de GeZC wordt geëxploiteerd). Op 23 dagen waren er minder dan 10 vliegers en op 10 dagen waren er zelfs minder dan 5 vliegers. Dat zijn doorgaans dagen dat er alleen wordt gesleept. Verdere verdunning kan leiden tot een marginaal bedrijf, waarvan vooral de Husky de dupe wordt. Een groepje moedige mannen loopt alle risico bij het aanbieden van deze mooie faciliteit voor heel Terlet.

Ik geloof niet dat meer aanbod tot meer behoefte leidt. We leren graag van de fouten die anderen al hebben gemaakt. Het kan natuurlijk zo zijn dat de clubs zich nu massaal melden om te investeren in Terlet. Laten we wel wezen, niet alleen ons luchtruim dreigt te worden afgepikt. Het aantal locaties waar nog gevlogen worden kan, slinkt zienderogen. Dus banen aan de natuur teruggeven Sieb, is dan niet zo een slimme gedachte.

Mee (willen) bepalen = mee betalen. Wij gaan nu weer over tot de orde van de dag.
Gewijzigd door Marion Rozema op 13-11-2017 11:04
 
Alex v d Zouw
#49 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 11:56
Lid

Berichten: 132
Sinds: 15.12.10

Alex v d Zouw schreef:
Wat is nu het werkelijke probleem van deze aankondiging van de GAE?


Tot nu toe weet ik:
- De GAE huurt m.i.v. 2018 een hele strip i.p.v. een halve.
- Heeft ter dekking van de kosten het idee 7 dagen per week te gaan vliegen.
- Heeft het scenario 'GPL-bedrijf' besproken met de GeZC en SNZT.

Aangezien er maar geen duidelijk antwoord komt op mijn vraag, met als gevolg dat er maar volop op los gespeculeerd wordt, lijkt het mij beter dit draadje, voorlopig, op slot te zetten.
Alex v.d. Zouw
 
Jan Ritsma
#50 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 12:13
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Alex v d Zouw schreef:

Aangezien er maar geen duidelijk antwoord komt op mijn vraag, met als gevolg dat er maar volop op los gespeculeerd wordt, lijkt het mij beter dit draadje, voorlopig, op slot te zetten.


Ik denk dat dat nu juist de bedoeling is van die mensen die op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen dt het forumpubliek de waarheid ervaart. Rekenvoorbeelden zijn overigens geen wilde speculaties maar gewone mogelijkheden.

Alex v d Zouw schreef:
Tot nu toe weet ik:
- De GAE huurt m.i.v. 2018 een hele strip i.p.v. een halve.


Dan weet je al meer dan de voorzitter van de SNZT, want die schrijft:
Maarten Baltussen schreef:
Er zijn een aantal clubs die voor het vliegseizoen 2018 een SNZT huurcontract voor een strip op Terlet hebben. Op dit moment is er geen huurovereenkomst met de GAE voor het vliegseizoen 2018. Dat plaatst de aankondiging van de GAE in een iets ander daglicht.

Daarmee insinueert hij dat er geen strip door de GAE wordt gehuurd en hij insinueert dat dat het probleem is dat hij met het aanbod van de GAE heeft.
Wat mankeert er in clubland toch aan de waarheid. Is die niet goed genoeg?
Gewijzigd door Jan Ritsma op 13-11-2017 13:57
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Jan de Hulster
#51 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 21:53
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Ik denk dat we maar eens moeten kijken hoe de GAE in 2018 zijn DDW vliegbedrijf op start.
En hoe dat uitpakt in de praktijk

Een beetje concurrentie kan geen kwaad lijkt mij intussen.

Een lierstart is altijd goedkoper dan een sleepstart. (op Terlet en in het algemeen)

Bij de ACvZ is overigens een sleepstart met een Husky overigens slechts 12.50 Euro naar 500 m in 2018.
En een oefening daalsleep is ook maar 12.50 Euro en weer terug weer naar 500m.......

En naar 1200m 32.50 Euro in 2018

Dus daar kunnen ze op Terlet nog wat van leren van de tarieven van het slepen
 
Sieb
#52 Bericht afdrukken
Geplaatst op 13-11-2017 23:59
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Jan de Hulster schreef:
Ik denk dat we maar eens moeten kijken hoe de GAE in 2018 zijn DDW vliegbedrijf op start.
En hoe dat uitpakt in de praktijk

Een beetje concurrentie kan geen kwaad lijkt mij intussen.

Een lierstart is altijd goedkoper dan een sleepstart. (op Terlet en in het algemeen)

Bij de ACvZ is overigens een sleepstart met een Husky overigens slechts 12.50 Euro naar 500 m in 2018.
En een oefening daalsleep is ook maar 12.50 Euro en weer terug weer naar 500m.......
Download broncode  Code




En naar 1200m 32.50 Euro in 2018

Dus daar kunnen ze op Terlet nog wat van leren van de tarieven van het slepen


Je moet geen appels met peren gaan vergelijken Jan. De ACvZ slaat de vaste kosten van de husky om over alle leden ( zit in het All-in tarief) omdat het een startmiddel is. Als je sleept betaal je dus alleen de variabele kosten. Als je de echte kosten ( vast en variabel) bij elkaar optelt kom je echt wel op de kosten die je normaliter betaalt van 35-40 euro naar 500 meter. En Stichting Vliegende Start heeft dat strak gecalculeerd.
Gewijzigd door Sieb op 14-11-2017 00:10
 
www.acvz.nl
Jan de Hulster
#53 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 09:31
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Sieb schreef:

Je moet geen appels met peren gaan vergelijken Jan. De ACvZ slaat de vaste kosten van de husky om over alle leden ( zit in het All-in tarief) omdat het een startmiddel is. Als je sleept betaal je dus alleen de variabele kosten. Als je de echte kosten ( vast en variabel) bij elkaar optelt kom je echt wel op de kosten die je normaliter betaalt van 35-40 euro naar 500 meter. En Stichting Vliegende Start heeft dat strak gecalculeerd.


Gelukkig hebben we bij de ACvZ die constructie van een ALL IN tarief ! Inderdaad !
Die is in 2018: 840,- Euro zeer waarschijnlijk.

Dat betekent het lieren en lessen, etc.etc. is verder volledig gratis in dat jaar.
Het slepen naar 500m is 12.50 Euro

Bij de Gelderse ZC is de tarief structuur iets anders ingericht maar een algemeen lidmaatschap is 806,- Euro in 2017. (excl 2 jaar entree geld.........)

zie: http://www.gezc.o.../tarieven/

Dus dat slepen op Terlet bij die stichting is een dure aangelegenheid.... (tov van de ACvZ)

Maar toegegeven een sleep kost onderdaad ca. 40 Euro aan kosten in het algemeen.

Wel grappig is-om te lezen- dat die 1000,- Euro die sommige clubs betalen voor startmogelijkheden/rechten op Terlet rechtstreeks naar de SNZT gaat.

Dus dan zou het verder eigenlijk niet moeten uitmaken of de Gelderse iets DDW organiseert of een andere club op Terlet, zo lijkt mij.

nou we lezen het wel weer.......
 
Jan Ritsma
#54 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 10:02
Avatar van gebruiker

Lid

Berichten: 1621
Sinds: 09.09.08

Jan de Hulster schreef:

Dus dat slepen op Terlet bij die stichting is een dure aangelegenheid.... (tov van de ACvZ)

..


Ja, maar niet TE duur. Een motorvliegtuig kost erg veel geld. Je zit met hoge vaste kosten aan afschrijving en onderhoud. De enige manier om het betaalbaar te houden is heel veel uren maken. Dat is nu juist een zwak punt bij een sleepvliegtuig. Daar komt nog bij, dat je vaak voor hoge onvoorziene kosten komt te staan, mede omdat slepen voor de motor een erg belastende zaak is. De motor draai eerst op vol vermogen met een lage vliegsnelheid, daarna gaat plotseling het gas dicht en wordt met hoge snelheid gevlogen. Die motor wordt dus eerst erg heet en daarna maximaal gekoeld. Dat heeft al heel wat cilinderkoppen gekost en dat is duuuur. Als de GAE 2 zes trommellieren neerzet en daarmee klanten van de Husky wegkaapt,dan heeft Marion Rozema gelijk als ze zegt dat dat de doodsteek voor de Husky kan zijn. Blijft natuurlijk de vraag of je door een gebrek aan startcapaciteit te creeren op die manier mensen moet "dwingen" om te gaan slepen. Mij gaat dat te ver. Als er te weinig belangstelling voor de sleepkist is, dan houdt het slepen op. Jammer, maar zo werkt dat nu eenmaal...
Jan Ritsma

 
http://www.zweefvliegenonline.nl/kpn/
Kerstens
#55 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 10:26
Lid

Berichten: 86
Sinds: 20.09.09

Wel heel vreemd dat de Husky (van Terlet) nou ook ineens betrokken moet worden in dit verhaal.

De situaties zijn compleet niet te vergelijken. Bij de Acvz hebben 300 (?) leden een sleepkist gekocht en betalen ze met zn allen sollidair de vaste kosten voor de kist, alleen peut betaal je voor een sleepje zo te zien. Risico is erg klein met zoveel mensen die mee betalen.

Na de SZT was er bijna geen sleepkist meer permanent op Terlet, dat zou toch wel een gemis zijn. Een groepje van een stuk of 8 (?) helden heeft toen als prive personen de Husky overgenomen en indien er animo is kan er al jaren 7 dagen per week worden gesleept.
Natuurlijk is het met zo weinig mensen en dus veel meer risico duurder om te slepen als je het vliegtuig en de vaste lasten niet "gratis" krijgt.

En Jan, met jullie All-in tarief en 12,50 per sleep, en wat je bij een andere Terlet club All-In betaald, kan je 12 sleepjes per jaar achter de Terlet Husky gaan maken voordat jullie bij de Acvz pas goedkoper worden. Er zijn denk ik, behalve wat fanatieke overland vliegers, niet zoveel mensen die meer dan 12 sleepstarts per jaar maken. "Dat slepen bij die stichting op Terlet" is dus helemaal geen dure aangelegenheid, maar juist marktconform en super goed geregeld!
Gewijzigd door Kerstens op 14-11-2017 11:24
(Ben niet Pascal Kersten.)
 
Jan de Hulster
#56 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 14:16
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Kerstens schreef:
Wel heel vreemd dat de Husky (van Terlet) nou ook ineens betrokken moet worden in dit verhaal.

De situaties zijn compleet niet te vergelijken. Bij de Acvz hebben 300 (?) leden een sleepkist gekocht en betalen ze met zn allen sollidair de vaste kosten voor de kist, alleen peut betaal je voor een sleepje zo te zien. Risico is erg klein met zoveel mensen die mee betalen.

Na de SZT was er bijna geen sleepkist meer permanent op Terlet, dat zou toch wel een gemis zijn. Een groepje van een stuk of 8 (?) helden heeft toen als prive personen de Husky overgenomen en indien er animo is kan er al jaren 7 dagen per week worden gesleept.
Natuurlijk is het met zo weinig mensen en dus veel meer risico duurder om te slepen als je het vliegtuig en de vaste lasten niet "gratis" krijgt.

En Jan, met jullie All-in tarief en 12,50 per sleep, en wat je bij een andere Terlet club All-In betaald, kan je 12 sleepjes per jaar achter de Terlet Husky gaan maken voordat jullie bij de Acvz pas goedkoper worden. Er zijn denk ik, behalve wat fanatieke overland vliegers, niet zoveel mensen die meer dan 12 sleepstarts per jaar maken. "Dat slepen bij die stichting op Terlet" is dus helemaal geen dure aangelegenheid, maar juist marktconform en super goed geregeld!


@Marion Rozema haalde de Husky er bij.
@Een opleiding van GPL lieren naar een GPL met slepen kost je minimaal ca 12 sleepstarts inclusief examen.
Verder als je wilt kunstvliegen is 1200m met 32.50 Euro een koopje.

De ACvZ heeft ca. 180-190 leden .
 
Marion Rozema
#57 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 15:35
Lid

Berichten: 36
Sinds: 23.09.09

[quote]Kerstens schreef:
Wel heel vreemd dat de Husky (van Terlet) nou ook ineens betrokken moet worden in dit verhaal.

De Husky is een belangrijke partner in het DDWV van de GeZC. Zij leveren startcapaciteit bij zeer kleine (<10 vliegers) en zeer grote (>20 vliegers) DDWV-bedrijven. Door de bank weg leveren zij ongeveer 1/3 van de starts in het DDWV. Voor de Husky-maatschap zijn deze starts zeer belangrijk voor de exploitatie. Let wel, DDWV van de GeZC verdient aan de sleepstarts geen stuiver. Omdat we wel een veldleider leveren, leggen we zelfs een beetje toe.
Omdat we sleepfaciliteiten op Terlet (voor iedereen) altijd een warm hart toe hebben gedragen, hebben we ook in het verleden gesponsord. We werken dan ook graag met de Husky samen. Het levert meer vliegplezier voor de Terlet-vlieger en dat is ook meteen ons enige voordeel. En inderdaad, het is een moedige onderneming van de Husky-mannen!
Gewijzigd door Marion Rozema op 14-11-2017 15:37
 
Sieb
#58 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 17:28
Lid

Berichten: 641
Sinds: 28.11.08

Volgens mij gaat dit draadje over een posting van de GAE en niet over verschillen tussen de GeZC en ACvZ.... ( allebei leuke en gezellige clubs met voor ieder wat wils )
 
www.acvz.nl
Jan de Hulster
#59 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 17:43
Lid

Berichten: 1752
Sinds: 03.09.08

Sieb schreef:
Volgens mij gaat dit draadje over een posting van de GAE en niet over verschillen tussen de GeZC en ACvZ.... ( allebei leuke en gezellige clubs met voor ieder wat wils )


Sieb,

Je hebt gelijk natuurlijk.
Maar al reacties lezende dwalen we soms wat af.

Dus laten we nu maar afwachten wat de oorspronkelijke posting in 2018 gaat beteken in de praktijk.

Samengevat voor 2018:
Het gaat door bij de GAE.......die constructie
Of toch niet...........??

We lezen het wel eens tzt.

Veder is Terlet natuurlijk met o.a ook de Bel (Sander) een waar natuur /zweef paradijs bij tijd en wijle.
 
Marion Rozema
#60 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-11-2017 17:47
Lid

Berichten: 36
Sinds: 23.09.09

En zo is het maar net!
 
Deel onderwerp met:

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.18 seconden