| 19-04-2025 | 22:39
Navigatie
Sponsors Kernploeg
Gebruikers Online
· Gasten online: 8

· Leden online: 0

· Totaal aantal leden: 2,418
· Nieuwste lid: gyrowoody
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Student Pilot Manual
dirk corporaal
#1 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-12-2021 09:50

Lid

Sinds: 01.09.08

Student Pilot Manual 22nd December 2021

We’re pleased to report that the BGA Student Pilot Manual has been published. This follows a 12 month part-time project involving gliding instructing (and editorial) experts across the UK and from the Netherlands.

Packed with clear illustrations, colour images and easy to absorb explanations, the BGA Student Pilot Manual provides essential information that supports student pilots learning as they progress through the gliding training syllabus with a qualified gliding instructor from first flight through to flying solo, learning to soar, and developing navigation and field landing skills. This 124 page, A5 sized high quality publication is also a very useful on-hand reference for all gliding instructors.

The Student Pilot Manual can be purchased here.https://members.g...ot-manual/

members.gliding.co.uk/wp-content/uploads/sites/3/2021/12/Manual-cover-hi-300x206.jpg
Gewijzigd door dirk corporaal op 23-12-2021 09:51

www.zweefvliegopleiding.nl
Erik
#2 Bericht afdrukken
Geplaatst op 23-12-2021 11:57
Lid

Sinds: 02.09.08

Een nieuwe mijlpaal waar je trots op mag zijn!

Jan de Hulster
#3 Bericht afdrukken
Geplaatst op 30-12-2021 16:26
Lid

Sinds: 03.09.08

Het BGA boekje heb ik intussen kunnen ontvangen.
En het globaal doorgenomen.

Dit jaar had ik toevallig 3 Engels sprekende cursisten. Hun kennis van Nederlands was matig, dus het Nederlandse boekje schoot als ondersteuning voor zelfstudie tekort.

Gelukkig waren er 2 Indiërs als cursist en in staat het Nederlandse boekje via Google te transformeren naar een Engelse versie, maar daar zaten natuurlijk allerlei vertaal en zettings foutjes van plaatjes vaak in.

Met behulp van de ENGELS -Nederlandse vertaal lijst van begrippen uit het boek Instructie Zweefvliegen van B. Zijp.werd veel daardoor ad hoc opgelost.
Zie: https://www.zweef...angsel.pdf en dan 12-14-1

Dit BGA boekje is -denk ik- natuurlijk een zeer fraaie ondersteuning voor clubs met buitenlandse sprekende leden die de Engels taal machtig zijn, bij de EVO opleiding bij Nederlandse clubs.
NB: Er zijn natuurlijk wel wat verschillen, dus klakkeloos gebruiken/ invoeren is niet handig...

dirk corporaal
#4 Bericht afdrukken
Geplaatst op 02-01-2022 15:57

Lid

Om een indruk te geven wat er in staat en hoe het eruit ziet heb ik van een paar bladzijden uit dat boekje screenshots gemaakt. Zie: https://www.zweef...lot-manual

Jan van Maarseveen
#5 Bericht afdrukken
Geplaatst op 03-01-2022 09:33
Lid

Sinds: 02.09.08

Echt prachtig! Met die mooie illustraties van Henk Jukkema, mijn tekenleraar op de HAVO in Enschede(eee) in 1976, ik denk met zoveel plezier terug aan zijn lessen en verhalen over de solozeiltocht die hij toen, als jonge knaap, over de Atlantische Oceaan maakte! En al die 10-tallen jachtvliegtuigen van allerhande pluimage die toen gewoon de hele dag door te zien (en te horen!) waren tijdens de andere oersaaie lessen. Those where the days .... En nu ook wel hoor maar dan anders ....
Jan van Maarseveen (ACvZ, VHZ, CVVMC)

Jan de Hulster
#6 Bericht afdrukken
Geplaatst op 14-01-2022 09:02
Lid

Sinds: 03.09.08

dirk corporaal schreef:
Om een indruk te geven wat er in staat en hoe het eruit ziet heb ik van een paar bladzijden uit dat boekje screenshots gemaakt. Zie: https://www.zweef...lot-manual

Zo verscheen in december 2021 de BGA-versie van het EVO-boekje. Het is de bedoeling dat er net zoals van de Duitse versie ook een onlineversie komt. Die websiteversie is al klaar en wordt gepubliceerd zodra de BGA een deel van de drukkosten eruit heeft.

De Engelse opleidingsmethode is in grote lijnen gelijk aan die in Nederland en in Duitsland. Wel zijn er een paar verschillen. Zo hebben ze een aparte les over het gebruik van remkleppen en bij het circuit hanteren ze ook een diagonaal been.
Binnenkort maken we een lijstje met de verschillen tussen het BGA-boek en het Nederlandse boekje zodat het ook te gebruiken is door Engelstalige leerlingen bij Nederlandse clubs.
We zijn ook van plan om voor elke les een korte video te maken en bij de lessen oefentoetsen te plaatsen zodat het een soort e-learning boek wordt.

Het samenwerken met Duitse en Engelse instructeurs is een heel leerzaam en leuk proces. In elke nieuwe versie wordt de tekst en worden de afbeeldingen verbeterd. Voor de Britse uitgave heeft Henk Jukkema alle afbeeldingen vernieuwd en het hele boekje is nu in fullcolour.

Door van de landen om ons heen te leren zien we ook weer nieuwe mogelijkheden voor de website zweefvliegopleiding.nl en het Nederlandse lesboek.

Het vetgedrukte is natuurlijk helemaal fantastisch!
Afgelopen jaar had ik dat er graag bij gehad bij het toevallig instructie geven aan een 3-tal Engels sprekende leerlingen bij een weekcursus.
Dat spaart een hoop tijd in extra uitleg.

dirk corporaal
#7 Bericht afdrukken
Geplaatst op 20-07-2022 14:13

Lid

BGA - STUDENT PILOT MANUAL

De tekst van de STUDENT PILOT MANUAL is nu ook online te lezen.
Zie: https://www.glidi...

Mvg,

Dirk Corporaal

Spring naar forum:
Verwerkingstijd: 0.06 seconden