Ridicule wetgeving.....
|
DELTA |
Geplaatst op 01-12-2024 18:39
|
Lid
Sinds: 27.08.10
|
50 jaar geleden gevlogen bij de TZC, en na 15 jaar gestopt (carričre, gezin, etc)
3 jaar geleden had ik weer tijd en gelegenheid te gaan vliegen.
Op naar de keuring : afgekeurd ivm medicijngebruik.
Advies Medische Commissie: ga als passagier vliegen of met een “safety pilot” aantekening op het ZVB
Het eerste advies : er is geen club die je graag ziet komen. Ik werd zelfs van de wachtlijst afgehaald.
Het tweede advies : een safety pilot aantekening kun je alleen krijgen NA DAT je een ZVB hebt gehaald. En voor het ZVB moet je een aantal solovluchten maken en dat mag ik weer niet.
Ridicule wetgeving ! Ik kan dus nooit meer zweefvliegen…...
Jan Buyvoets |
|
|
|
Johan van Dijk |
Geplaatst op 01-12-2024 21:55
|
Lid
Sinds: 02.09.08
|
Ik leef met je mee Jan. Zelf heb ik ook te maken met voor mij moeilijk te bevatten werkwijzen, enz. De voor voor mij werkzame medicatie was absoluut niet toegestaan. Wat wel is toegestaan zijn middelen waar langdurige ervaringen van bekend zijn. Dat deze bijwerkingen hebben die zeer zeker niet prettig zijn, daar wordt helemaal aan voorbij gegaan.
Dat je daarvan zo gefrustreerd en of depressief raakt, daar gaat men helemaal aan voorbij. Ik heb sterk het idee dat alleen maar op een theoretische wijze naar de medicatie wordt gekeken en degene die er over moeten beslissen nooit deze middelen ooit zelf gebruikt hebben. Dus geen kennis van zaken hebben wat het met je doet.
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat het middel wat voor de LAPL medical absoluut niet gebruikt mag worden, door hetzelfde ministerie voor het wegverkeer (zowel particulier alsook beroeps), dit zo veilig vindt dat men na een week na de start van het gebruik geen beperkingen heeft. Hoe het voor de scheepvaart geldt, dat heb ik nog niet kunnen achterhalen. Hetzelfde middel wordt ook gebruikt om mensen te laten stoppen met roken....
mvg Johan van Dijk
www.shzv.nl |
|
|
|
Frits Urselmann |
Geplaatst op 02-12-2024 11:36
|

Lid
Sinds: 04.09.08
|
Ik begrijp wat Jan en Johan bedoelen ook ik moet elk jaar knokken voor mijn medical ! Als ik mijn verhaal vertel aan mijn huisarts dan krijg ik geen reactie natuurlijk,maar wel een glimlach alleen hij weet of mijn gezondheid het toelaat om een vliegtuig te besturen
Ik denk dat we te maken hebben met reglementaire artsen en geen medische artsen ! Vandaar
Sterkte Jan
https://www.lange-aviation.com/
https://lsv-cloppenburg.de/ |
|
|